annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Probleem met opnemen

OPGELOST
profile.country.NL.title
nclaij
Ontdekker

Probleem met opnemen

Ik heb een Sony Bravia KDL-32WD759 TV met sw update 8.211-1000-1.330-01 met daar aan gekoppeld een nieuwe Western Digital Elements 2TB USB HDD

Het instant opnemen met de "rode REC knop" gaat goed, maar het opnemen met de Guide levert problemen op:

- Een aantal opnames hebben maar een minuut gedraaid en zijn toen gestopt. Is iemand bekend met dit probleem en hoe op te lossen?

- Het lijkt niet mogelijk om een programma op de ene zender te bekijken en een ander programma op een andere zender gelijktijdig op te nemen. Klopt dat?

- Eén opname is niet gestart en staat nog in de Timer lijst sinds 18/2. Indien de tv op stand by staat blijft een rode led onderaan het beeldscherm branden. Ik krijg niet de mogelijkheid om deze geplande opname te verwijderen. Wat is de oplossing hier voor?

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.NL.title
nclaij
Ontdekker

De oplossing was achteraf eigenlijk simpel. De TV softewarematig terugzetten op de fabrieksinstellingen. Daarna was ook het opnamegeheugen gewist. Bijzonder was, dat de HDD wel herkend werd. Daar stonden echter door de eerdere acties geen bestanden meer op.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

18 ANTWOORDEN 18
profile.country.NL.title
RoosSBNL
Community Team

Hi nclaij, 

 

Ik ga hier even navraag doen, maar misschien zijn er in de tussentijd al andere communityleden die je kunnen helpen. 

 

Groeten, 

 

Roos

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Even voor de duidelijkheid, de WD759 is nu met coax kabel verbonden?

 

 

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
nclaij
Ontdekker

Ja, de TV is met coax verbonden met de kabelaar: Stichting Kabeltelevisie Pijnacker

profile.country.NL.title
wimcdejong
Lid

 Een aantal opnames hebben maar een minuut gedraaid en zijn toen gestopt. Is iemand bekend met dit probleem en hoe op te lossen? 

had ik ook eens..... toen heb ik handmatig de opname starttijd vervroegd, en stoptijd verlaat, beide met een minuut of 10.   daarna nooit meer een probleem.

 

 

Het lijkt niet mogelijk om een programma op de ene zender te bekijken en een ander programma op een andere zender gelijktijdig op te nemen. Klopt dat?

Ja, dat klopt. Dit ligt aan het feit dan de SONY tv tijdens opname, direct het CI slot blokkeert, behalve van de tuner waarvan je opneemt.  Dit betekent:   Als je bijv een gecodeerd programma opneemt,  (bijv een van de commerciële) je alleen een ongecodeerde kan bekijken, dus ned 1, 2 of 3. En nog erger.....neem je een ongecodeerde zender op (ned 1, 2, 3) dan kun je helemaal geen gecodeerde zender meer zien......het CI slot is geblokkeerd. Ligt aan de SONY tv, want dezelfde kaarten kan via m'n sat ontvanger wel 5 zenders kijken (vier opnemen, vijfde kijken.)

 

Eén opname is niet gestart en staat nog in de Timer lijst sinds 18/2. Indien de tv op stand by staat blijft een rode led onderaan het beeldscherm branden. Ik krijg niet de mogelijkheid om deze geplande opname te verwijderen. Wat is de oplossing hier voor?

dat zou ik niet weten... misschien de HD helemaal loskoppelen, waardoor alles van een HD, opnames etc verdwijnt?

profile.country.NL.title
nclaij
Ontdekker


wimcdejong schreef:

 Een aantal opnames hebben maar een minuut gedraaid en zijn toen gestopt. Is iemand bekend met dit probleem en hoe op te lossen? 

had ik ook eens..... toen heb ik handmatig de opname starttijd vervroegd, en stoptijd verlaat, beide met een minuut of 10.   daarna nooit meer een probleem.

 

Nico: Ik zal je suggestie uitproberen

 

Het lijkt niet mogelijk om een programma op de ene zender te bekijken en een ander programma op een andere zender gelijktijdig op te nemen. Klopt dat?

Ja, dat klopt. Dit ligt aan het feit dan de SONY tv tijdens opname, direct het CI slot blokkeert, behalve van de tuner waarvan je opneemt.  Dit betekent:   Als je bijv een gecodeerd programma opneemt,  (bijv een van de commerciële) je alleen een ongecodeerde kan bekijken, dus ned 1, 2 of 3. En nog erger.....neem je een ongecodeerde zender op (ned 1, 2, 3) dan kun je helemaal geen gecodeerde zender meer zien......het CI slot is geblokkeerd. Ligt aan de SONY tv, want dezelfde kaarten kan via m'n sat ontvanger wel 5 zenders kijken (vier opnemen, vijfde kijken.)

 

Nico: Dank je voor de duidelijke toelichting.

 

Eén opname is niet gestart en staat nog in de Timer lijst sinds 18/2. Indien de tv op stand by staat blijft een rode led onderaan het beeldscherm branden. Ik krijg niet de mogelijkheid om deze geplande opname te verwijderen. Wat is de oplossing hier voor?

dat zou ik niet weten... misschien de HD helemaal loskoppelen, waardoor alles van een HD, opnames etc verdwijnt?


Nico: Heb ik geprobeerd. Zelfs als de HDD niet meer verbonden is, blijft de opname in de Timer lijst staan. 

profile.country.NL.title
nclaij
Ontdekker

@RoosSBNL, @pa3eia hebben jullie al navraag kunnen doen? M.n. het 3e probleem blijft zich voordoen.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

ik ben niet verder gekomen, begrijp ook waarom je de geplande opname niet verwijderen.

Probeer eens de hdd te ontkoppelen en dan een "power reset".

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
nclaij
Ontdekker

Ik heb de TV uitgeschakeld met de aan/uit knop. Vervolgens de HDD losgekoppeld. De stroom er af gehaald. Na 5 minuten de HDD aangekoppeld en de stroom weer op de TV gezet. Heeft geen effect gehad.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Een "power reset" is iets anders, groene knop op de afstandsbediening ingedrukt houden totdat het toestel uitschakeld.

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!