Deel jouw ervaring!
Mijn KDL22 is aangesloten op een DVB-T antenne en geeft een prachtig beeld. Alleen is het geluid op een TV zender (Eén) opeens een probleem geworden: er zit een soort van echo op het geluid, het is metaalachtig en soms is het echt een reverberatie zodat ik elk woord twee keer hoor. Het fenomeen doet zich alleen op die zender voor (al de andere digitale zenders die de T-antenne ontvangt zijn onberispelijk). Ik heb een andere antenne geprobeerd maar het geluid blijft slecht. De antenne verplaatsen helpt ook niet. Op een andere locatie en met een andere DVB-T antenne blijft het probleem bestaan; Wat kan de oorzaak zijn? Het is onmogelijk om op deze manier naar een uitzending van de zender één te kijken. Wie helpt? het teostel is twee jaar oud.
Welkom,
Het kan aan de uitzending liggen.
Staat surround geluid niet op aan op deze zender?
Anders een keer terug gaan naar fabrieksinstellingen.
suc6
73's
Nee, surround heb ik uitgeschakeld. De zender komt wel normaal door op een ander Sony KDL22 toestel via DVB-T antenne. Het ligt dus wel aan dit toestel.Maar het is een goed idee om de fabrieksinstellingen opnieuw in te stellen; ik probeer dat en laat dan van me horen. Dank pa3eia.
Het raadsel is opgelost. Ik heb in het menu "instellingen geluid" gevonden dat "audiobeschrijving" (audiodescription) op AAN stond. Ik heb het op UIT gezet en nu is het geluid weer normaal. Ik hoorde achteraf dat de zender testen doet met dat tweede kanaal. Dat is de verklaring van het feit dat alleen die zender op mijn toestel problematisch was. Dank.
Mooi dat het opgelost is, bedankt voor je feedback.
73's