Deel jouw ervaring!
beste,
blijkbaar heb ik iets verkeerd gedaan, weet niet exact wat maar ik kan een aantal zenders niet ontvangen.
ik hoor deze wel op de achtergrond maar zelf krijg ik ene zwart scherm te zien.
na enige tijd verschijnt "deze zender is gedecodeerd"
pincode in te geven: vier witte blokjes doch ik weet dez eniet
dan maar via "instellignen" , systeem het kinderslot opgezocht
code 9999 ingegeven en de zendes dan "geopend
doch er gebeurd niets
er verschijnt een blauw icoontje "deze zender is gecodeerd en kan niet meer gedecodeerd worden" ????
en wat nu
graag uw bereidwilige hulp want momenteel kan ik een aantal zenders wel en een aantal niet bekijken
erg vervelend!
met dank
flashybigbear
Welkom,
De ontvangst van de digitale zenders kan toch alleen via een externe digitale ontvanger?
Ik dacht dat de kabel providers nog niet de CI+ module hadden ingevoerd.
We zouden het op prijs stellen als we weten over welke Bravia het gaat.
73's
Beste,
Het betreft " KDL 55HX75X
Het toestel is inderdaad aangesloten op een decoder, verbonden met een scart naar de TV ( HDMI kabel nog aan te schaffen en dan zal ik HDMI kijken).
Het heeft altijd vlotjes gegaan (kijk digitaal)
Ik kan op het verkeerde spoor zitten!!!
Als je via de decoder via scart kijkt, hoort de 55HX75x op de AV1 ingang staan.
Dus niet op de digitale mode, deze is alleen van toepassing met bijv. een CI+ module.
Zodra de HDMI kabel is aangekocht moet natuurlijk de HDMI ingang worden gekozen i.p.v. de scart ingang.
73's
Beste,
het toestel is verbonden via AV1 ingang
maar wat bedoel je met cl+ module, dat begrijp ik niet
dus kan in niet digitaal kijken of wel
In de CI+ module zit een smartkaart, en geeft in de digitale mode (via de kabel of air) de kanalen vrij waarop je geaboneert ben.
Met een CI+ module heb je geen externe decoder meer nodig, maar in Belgie wordt deze (nog) niet verstrekt door de kabel maatschappijen helaas.
Je kan misschien de vrije kanalen op het digitale coax netwerk van je provider kijken, als deze aanwezig zijn.
Het voordeel van een CI+ module:
- nog beter beeld
- 1 afstandsbediening
- beter geluid (direct dolby Digitaal)
- sneller/beter teletekst
- eigen voorkeuze volgorde instellen
Nadeel: geen on demand
Digitaal kijken kan je alleen op dit moment alleen via de externe decoder, op dit moment via AV1 maar zodra je een HDMI kabel heeft aangeschaft via de HDMI ingang (geeft nog beter beeld).
73's