annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Passthrough audio werkt soms niet

OPGELOST
thom1991
Ontdekker

Passthrough audio werkt soms niet

Hallo allen,

 

Sinds twee weeken ben ik eigenaar van een Sony KD49XD8305 die mij zeer goed bevalt echter ervaar ik een probleem bij het afspelen van audio wanneer passthrough aan staat, dit is in Kodi.

 

Het verveldende aan dit probleem is, is dat het niet altijd optreed, wanneer ik een film of een serie aan zet speelt deze soms wel/soms niet netjes de audio af, wanneer hij dit niet doet gaat hij 1 voor 1 de lampjes bij langs op mijn Logitech z906 welke met een optische kabel is aangesloten, dit zijn de lampjes 2.1, 4.1, 5.1 en decode.

 

Decode is het lampje dat hoort te branden voor het dolby surround effect.

 

Soms is het ook zo dat wanneer ik een films/serie op pauze zet en deze weer op play zet ineens zijn audio kwijt is. Wanneer ik dan passthrough uitzet werkt het weer echter is dit niet gewenst.

 

Wat ik heb gedaan is:

- instellingen van Sony TV aangepast

- instellingen van Kodi doorlopen

- SPMC geinstalleerd, deze zou beter overweg kunnen met passthrough audio in Android

- Optische kabel vervangen

- Sony android TV geupdatet

 

Al het bovenstaande heeft niet geholpen.

 

Hebben jullie nog suggesties?

 

Alvast bedankt.

 

Mvg.

 

Thom.

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Welkom in de Sony Community,

 

Heb dacht ik gelezen op Tweakers dat dit een bekend probleem is van Kodi, je zou moeten wachten totdat Kodi dit heeft opgelost, of naar een vorige versie van Kodi teruggaan waar dit probleem niet voordoet.

 

 

suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

3 ANTWOORDEN 3
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Welkom in de Sony Community,

 

Heb dacht ik gelezen op Tweakers dat dit een bekend probleem is van Kodi, je zou moeten wachten totdat Kodi dit heeft opgelost, of naar een vorige versie van Kodi teruggaan waar dit probleem niet voordoet.

 

 

suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
thom1991
Ontdekker

Hi,

 

Bedankt voor je antwoord.

 

Ik had al het 1 en ander gelezen, heb nog geupgrade naar versie 17 beta6 echter was dit helemaal drama.

 

Nu terug naar versie 15.2 wat voor alsnog zeer goed werkt!

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Ja er zijn nog steeds problemen met de updates van Kodi, gelukkig heb je de versie gevonden die nog wel redelijk probleemloos funcioneerd.

 

 

suc6 ermee,
73's

 

ps. Sony kan er niks aan de problemen met Kodi doen.

 

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!