annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

ontvanger en soundbar beide op HDMI3/ARC??

OPGELOST
profile.country.NL.title
Bludema
Ontdekker

ontvanger en soundbar beide op HDMI3/ARC??

Goedenavond,

 

Ik heb een vraag, wij hebben 3 maanden geleden de sony KD-55XE8596 gekocht en een sony soundbar HT-CT800. De soundbar moet aangesloten zijn op HDMI 3/ARC. Dit werkt allemaal prima. Echter als ik in Home, Discover of bijv instellingen zit en ik wil terug naar tv, is het gebruikelijk om dan op de TV knop te drukken op de afstandsbediening. Volgens mij is deze daar voor bedoeld.. Maar dan krijg ik de volgende melding: 

 

''Er is geen HDMI-invoersignaal. Controleer of de HDMI-invoerkabel correct aangesloten is en of het aangesloten apparaat ingeschakeld is''. 

 

Dit klopt.. Want hij springt dan over op HDMI 3/ARC, maar hier zit de soundbar op aangesloten en krijg ik dus geen beeld. 

 

Dit werkt wel als ik de hdmi kabel vanuit het ziggo ontvanger/bakje in HDMI 3/ARC doe. Maar dan heb ik geen geluid meer via de soundbar en komt het geluid gewoon uit de tv. 

 

Ik kan natuurlijk wel gewoon via input naar hdmi 2 switchen(want hier zit de hdmi kabel van de ziggo ontvanger nu in), maar handig vind ik het niet... 

 

Is hier een oplossing voor? Dat ik wel gewoon op de tv knop kan drukken op de afstandsbediening en ik dan tv krijg + dat de soundbar gewoon werkt? 

 

Ik hoor het graag.

 

Met vriendelijke groet, 

 

Ludema

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.NL.title
broekhua
Bijdrager

@Bludema

De toets TV op je afstandbediening is instelbaar. In principe heb je hiermee de keuze om bij indrukken van deze toets te gaan naar HDMI 1 - 4, Digital, of Analoog.

Ga naar Instellingen, Externe ingangen, TV-toets aanpassen. Hier kun je de gewenste actie instellen als je op de TV toets drukt.

Gr, Arie

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

2 ANTWOORDEN 2
profile.country.NL.title
broekhua
Bijdrager

@Bludema

De toets TV op je afstandbediening is instelbaar. In principe heb je hiermee de keuze om bij indrukken van deze toets te gaan naar HDMI 1 - 4, Digital, of Analoog.

Ga naar Instellingen, Externe ingangen, TV-toets aanpassen. Hier kun je de gewenste actie instellen als je op de TV toets drukt.

Gr, Arie

profile.country.NL.title
Bludema
Ontdekker

Aha, zo simpel kan het zijn! Super bedankt, het is gelukt :yahoo: