annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Netflix icm Sony Bravia

Jorsel
Ontdekker

Netflix icm Sony Bravia

Sinds afgelopen nacht zou netflix online moeten zijn in Nederland. Nu is nog de vraag: hoe krijg ik het op mijn TV. Ik heb me aangemeld voor de extra services op de TV, en de TV geregistreerd. Als ik op internet google en de demo filmpjes zie (ook op de sony website), dan zou ik in het menu van mijn  TV, boven internetopties, een Netflix logo moeten zien. Daarmee kan ik me dan aanmelden. Maar: helaas: geen Netflix logo. Komt dit omdat het nog maar zo kort in Nederland is? Komt daar (en zo ja wanneer??) een update van? Met mijn TV (KDL 40-EX521) zou het wel mogelijk moeten zijn, zo heb ik begrepen. Weet iemand meer??

38 ANTWOORDEN 38
Andries90
Ontdekker

Ik wou niet zo specificiek zijn, maar aangezien googlen op DNS en beetje research doen erg moeilijk is zal ik een voorbeeld service noemen en uitleggen hoe het werkt...

 

Service unotelly (er zijn ook genoeg anderen)

Stap 1: ga naar https://www2.unotelly.com

Stap 2: schrijf je in (belangrijk!, anders werkt het niet, wordt je niet aan ip adres gekoppeld)

Stap 3: Stel je tv in zoals op de webpagina beschreven

(gebruik voor de DNS settings: https://www2.unotelly.com/devices#device-sony_tv)

(uitgebreide handleiding: http://help.unotelly.com/support/solutions/articles/24625-setting-up-sony-bravia-tv-na-)

Stap 4: update je internet content bij network(kan heel soms stuk of 20 keer duren voordat hij het doet, als dit niet werkt, controleer dan of je op de unotelly website ingeschreven bent!)

Stap 5: Ga naar video internet content (hoofdmenu), en dan addition content

Stap 6: Activeer je tv met je sony account (eventueel amerikaans account, heb ik gedaan)

Stap 7: Update internet content bij network en ga naar je netflix via video internet content (hoofdmenu)

Stap 8: Nu moet je netflix kunnen opstarten maar krijg je hem niet geactiveerd omdat je tv en computer zogenaamd niet op het zelfde netwerk zitten. Dus zal je je laptop (alleen voor activatie) ook moeten instellen met dezelfde DNS settings. Zie: https://www.youtube.com/watch?v=WaPiPjNNO8g of google op "DNS settings windows 7"

Stap 9: Eenmaal geactiveerd raad ik aan je laptop direct weer terug te zetten naar normale DNS settings, je TV zal wel moeten blijven staan op de nieuwe DNS settings.

Stap 10: Veel plezier met netflix :wink:

 

Mochten er nog vragen zijn, stel ze gerust, maar niet boos op mij worden als het niet perfect werkt bij jou. Het is gewoon wat gedoe om goed te krijgen.

 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Bedankt voor het delen, ik ga er eens mee aan de *****.

 

 

73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Ik snap je frustratie. Technisch gezien is het namelijk mogelijk. 

De reden waarom is al eerder gedeeld. Netflix heeft hun DRM aangepast in de tijd dat deze TV's uitkwamen in Europa. Daarom heeft geen enkele TV fabrikant Netflix uit dat jaar op hun TV's zitten. 
Fabrikanten, waaronder Sony,  hebben wel degelijk geprobeerd om dit naar deze toestellen te brengen.

 

Als jij een DNS omzeiling gebruikt, dan maak je gebruik van de Amerikaanse Netflix. Klopt toch dat je dan geen Nederlandse Netflix kan kijken? 

mayo_line
Ontdekker

Ik dacht het al eerder geantwoord te hebben, maar ik kan de post niet vinden: Google Chrome cast kopen (35,-) en Netflix (de Nederlandse versie) vanaf je labtop of tablet via de chromecast naar je tv streamen. Werkt perfect. Sony dongel heb je dan nergens voor nodig (had ik beter niet kunnen kopen).
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Zit wel een redelijk nadeel aan. 

Netflix laad relatief traag. En de maximale resolutie is 720P

Andries90
Ontdekker

Zelfde hier, had ook een sony dongel gekocht, specificiek voor toekomstige apps, nutteloze aankoop nu.

Maar chromecast is inderdaad leuk, alleen als je in een (wat ouder) jongeren appartementencomplex/straat woont, zal je merken dat 2,4ghz niet zo goed werkt. En helaas heeft de chromecast nog geen 5ghz ondersteuning 😞

robert319
Nieuw

Bedankt voor je waardevolle antwoord.

 

Ik heb eenniets andere oplosing gevonden.

Nl een bij fotoklein gekochte met HDMI stekker Brodit ding a 59 euro.  een android geval.

Ik wilde graag bepaalde afleveringen zien van net flix.Jammer dat sony zo halstarrig weigert.

Het is te doen maar niet met die kwaliteit die ik normaal vn sony gewend ben. Perfect strak gestoken hd beeld. 

Ze zullen wel bang zijn geworden van aanval op hun systemen.

 

mvgr. Robert

harold9500
Nieuw

Hey lotgenoten, sinds paar dagen ook netflix aan het uitproberen en merk op recente Sony en Samsung dat het perfect werkt. Maar specifiek de KDL-40EX720 dus niet. Updates zijn er niet dus op zoek naar een kleine pc-iets die netflix kan draaien om aan de tv te hangen. Jammer!
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Een Chromecast is zowat de goedkoopste oplossing is. Wel beperkt tot 720P resolutie.