annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Netflix icm Sony Bravia

Jorsel
Ontdekker

Netflix icm Sony Bravia

Sinds afgelopen nacht zou netflix online moeten zijn in Nederland. Nu is nog de vraag: hoe krijg ik het op mijn TV. Ik heb me aangemeld voor de extra services op de TV, en de TV geregistreerd. Als ik op internet google en de demo filmpjes zie (ook op de sony website), dan zou ik in het menu van mijn  TV, boven internetopties, een Netflix logo moeten zien. Daarmee kan ik me dan aanmelden. Maar: helaas: geen Netflix logo. Komt dit omdat het nog maar zo kort in Nederland is? Komt daar (en zo ja wanneer??) een update van? Met mijn TV (KDL 40-EX521) zou het wel mogelijk moeten zijn, zo heb ik begrepen. Weet iemand meer??

38 ANTWOORDEN 38
stdieri52
Ontdekker

heb dezelfde tv, hetzelfde probleem dus

heb mail gestuurd naar Sony, kreeg reactie dat tv niet werkt met netflix

kreeg ook lijst met werkende tv's, daartussen staat de 'NX7-serie', is dat dan niet de KDL-40NX720?

 

bizar...

michiel040
Ontdekker

Mijn tv is nu bijna drie jaar oud, en er is in al die tijd geen enkele widget, toepassing of internetvideo kanaal bijgekomen, en zelfs bekende fouten (zoals bv skype ringtone niet hoorbaar bij gebruik externe speakers) worden niet opgelost.
Sony doet er blijkbaar veel aan om je een tv te verkopen, maar helemaal niets om je als klant tevreden te houden. Dit was dus eens maar nooit meer!
Gelukkig is een AppleTV of een ChromeCast een stuk minder duur en daarmee zijn de mogelijkheden een stuk groter geworden op de 'domme' Sony Bravia tv.

 

mayo_line
Ontdekker

Zelfde probleem met de KLD-32EX521, alle mogelijkheden geprobeerd, maar niets.. een teleurstelling. Iemand al een oplossing?

robert319
Nieuw

Beste mede lot genoot.

Ik heb ook netflix, het werkt op mijn laptop, telefoon en tablet.

echter op tv met een mooi groot beeld en hd krijg ik het niet aan de praat

 

Wie heeft er een werkende oplossing.

Provider Kpn

Draadloos!

experiabox.

en connectie van gegevens middels de kpn stekkers op het electriciteits net.

 

Wie o wie kan mij helpen.

 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Welkom,

 

Is Netflix wel beschikbaar op de NX720 in Europa als applicatie???

Volgens mijn info helaas niet.

 

73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
stdieri52
Ontdekker

nee is niet mogelijk op dit type, heb alles geprobeerd maar kreeg van sony te horen dat het een 'te oud' toestel is!

heb ondertussen netflix opgezegd, vond dat de series en films niet recent genoeg waren. Het werkt wel goed...

Andries90
Ontdekker

Het is inderdaad een oplossing, maar DNS werkt ook...

Het is gewoon dat sony te lui is om hun europese servers up te daten (of eigenlijk preciezer, toegangsrecht te geven) ... Het gaat namelijk alleen om je IP adres, zodra die amerikaans is (met eu tv en eu firmware) werkt het namelijk wel.

Ik vindt dit dan ook extreem tegen vallen van Sony, eerst helemaal hot doen met SMART TV, dan maar de helft van de wereld Netflix geven en om het af te toppen als netflix wel bij sony in NL is niet even hun servers deblokkeren voor de oude tv's. Dat vereist niet eens een veel werk want het is er eigenlijk allang aanwezig op een aantal tv's... (LET OP NIET ALLE TV's, de EX720 serie bijv. wel)

Mooie TV's, maar belachelijk deze service...

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Welkom,

 

Als Sony de Europese servers niet updaten waarom kunnen de latere modellen wel van Netflix gebruik maken?

Het IP-adres heeft helemaal niks hier met te maken, als ik eerst een Bravia van voor 2013 had en nu deze vervangt heb ik met hetzelfde IP-adres wel beschikking over de Netflix applicatie.

 

 

73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
Andries90
Ontdekker

Dat weet ik ook niet precies, maar wat ik wel weet is dat mijn Europese TV met europese firmware wel werkt op netflix mits ik een DNS server gebruik (jezelf verbergen achter een (amerikaans) IP-adres). Hierbij wordt de  firmware niet geupdate, maar toch werkt netflix :wink:

(vrolijk wordt je er niet van, maakt het wat trager enz omdat hij door een server moet streamen).

 

Maar waar het op neer komt is dat de amerikaanse servers iets hebben dat de europese servers niet hebben OF dat de europese servers simpel weg kijken naar je model nr en gewoon oude TV blokkeren.

 

Hoe je het ook wendt of keert, het is waarschijnlijk vrij simpel mogelijk bij alle TV modellen die in amerika wel netflix hebben (bijv. de EX720 serie), alleen is sony te lui om hun servers te updaten. (Toegangs recht te geven aan oude modellen of de extra info die de amerikaanse servers hebben toevoegen).

 

Is allemaal markerting en als ik eerlijk mag zijn, vindt ik dit een beetje erg tegenvallen aangezien iedereen die toen zijn TV kocht dacht dat het wel zou komen omdat de amerikanen met hetzelfde type het wel hadden (kwestie van tijd tot netflix in europa mocht zou je verwachten...)

In elk geval geen Sony voor mij meer doordat ze hun klanten zo behandelen... Zonde want voor de rest zijn het mooie tv's...

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Hoe kan jij in een Europees model de applicatie Netflix (waar dit topic over gaat!!!) hebben?

 

 

73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!