Deel jouw ervaring!
Hallo allemaal
Mijn vraag is weet iemand wat in de systeeminformatie van de kdl46ex711 de signaalsterkte weer geeft?
Als ik in systeeminformatie kom zie ik alleen een balk signaalniveau 100
Er staat verder niet signaalsterkte of zoiets. Is signaalniveau de signaalsterkte of de signaalkwaliteit? Of geen van beide
Daaronder staan nog wat andere waarden, nu weet ik inmiddels dat 2 daarvan op 0 moeten staan (pre rs en nog iets) dat staat voor de BER. Deze beide waarden staan ook op 0, dus prima
Dan staat er ook nog C/N en AGC. De C/N varieert van op bijv ned1 68-69 tot op net 5 70-72. De agc zit op alle zenders ongeveer rond de 190-197
Mijn vermoeden is dat de C/N de signaalsterkte weergeeft?
Ik heb ook al sony bericht maar kreeg vaag antwoord dat de signaalsterkte niet te zien is in deze tv?, dat lijkt mij sterk;-)
De reden van mijn vraag is omdat ik niet een scherp beeld kan krijgen oa op hd zenders en voordat ik alle kabels ga vervangen graag wil weten hoe ik de signaalsterkte kan zien
Message was edited by: Dazzle71
Opgelost! Ga naar oplossing.
Welkom,
Ik heb deze vraag ook ooit gesteld, maar heb daar nooit helaas een goed antwoord op gekregen.
In de digitale mode heeft de signaalsterkte/signaalkwaliteit niks te maken de scherpte van het beeld.
Als de signaalsterkte/kwaliteit niet goed is dan treden in het beeld blokjes op of happerd het beeld of geluid.
Anders even de EX711 even direct aansluiten op het AOP d.m.v. een goede korte kabel.
73's
Welkom,
Ik heb deze vraag ook ooit gesteld, maar heb daar nooit helaas een goed antwoord op gekregen.
In de digitale mode heeft de signaalsterkte/signaalkwaliteit niks te maken de scherpte van het beeld.
Als de signaalsterkte/kwaliteit niet goed is dan treden in het beeld blokjes op of happerd het beeld of geluid.
Anders even de EX711 even direct aansluiten op het AOP d.m.v. een goede korte kabel.
73's
Van welke provider krijg je HD signaal?
Kijk je met een extern kastje
of zit de kabel direct in je tv (met UPC kan dat sindskort?)
of kijk je met een CI+ module?
Of heb je en de kabel aangesloten en een extern kastje met HD tv en die met Scart kabel aan TV aangesloten (dan krijg je je HD nooit scherp, want scart is analoog - je moet kastje en tv met HDMI kabel verbinden)?
wat zijn 'alle kabels' ?
Bedankt voor jullie antwoorden.
Ik heb ci+module. Kabel gaat vanaf aop (in meterkast) naar aansluiting in woonkamer en dan vanaf die aansluiting naar tv rechtstreeks. Ik heb ziggo.
Misschien inderdaad even proberen tv rechtstreeks op aop aan te sluiten?
Als jij vindt dat het beeld niet scherp genoeg is, heeft dat niets met de signaalsterkte of -kwaliteit te maken. Als je digitaal kijkt en de signaalsterkte is onvoldoende heb je evengoed een optimaal scherp beeld, alleen treden dan andere storingen op: blokjes, 'bevriezen' van het beeld, beelduitval etc. Weet je zeker dat het toestel in de digitale modus staat en zijn de beeldinstellingen wel juist?
Inderdaad:
- check of je 'door de lijst analoge kanalen' of 'door de lijst digitale kanalen' aan het zappen bent.
Een van de menu-instellingen is ook dat je naar keuze de Analoge lijst kanalen uit kan zetten, dan kan je niet per ongeluk in de verkeerde lijst terecht komen.