Deel jouw ervaring!
Ik heb een KDL40EX720 led tv en een wat oudere reciever STR-KS500. Deze komt uit home cinema set HT-SS500 waar ook een DVD rec RDR-HX720 bijhoort. Maar ik wil alleen de reciever koppelen aan de TV en het geluid regelen met de afstandbediening van de TV. Maar wat ik ook probeer, het lukt me niet. Wie kan me zeggen welke kabels ik moet gebruiken tussen reciever en tv en eventueel welke instellingen ik moet maken op de reciever? Alvast bedankt.
Welkom,
Een optische kabel tussen de EX720 en de S500 voor het geluid of de simpelste manier d.m.v. de witte en rode RCA pluggen.
meer info: http://www.sony.nl/support/nl/product/HT-SS500
73's
Hoi pa3eia,
Beide kabels had ik al eens geprobeerd, nu nogmaals, zoals beschreven in de I-manual van de TV. Instellingen van de TV ook gemaakt zoals in I-manual staat. Maar ik krijg geen geluid uit de speakers van de receiver. Instellingen TV: TV speakers of sound system maakt niet uit.
Instellingen reciever: uitgang video 1, uitgang video 2 of uitgang sa-cd/cd maakt niet uit bij de rood/wit kabel of optische kabel.
Andere instelling geluidsysteem wellicht?
Als de optische kabel wordt gebruikt dient de KS500 op SA-CD instelling te staan.
De instellingen op de EX720:
- Instellingen - Geluid
- Audio uit - vast
- Digitale Audio - PCM
De instelling
- Speakers - audiosyteem (op het moment als het geluid via de KS500 komt).
Heb je trouwens verkeerd ingelicht (RCA rood/wit kabel), er is geen geluid "uit" aanwezig op de achterzijde.
Wel is geluid "uit" op de "hoofdtelefoon" aansluiting (3polig dun stekkertje) aanwezig als "audio uit".
Meer info EX720: http://pdf.crse.com/manuals/iManuals/dut/EX72x/nt_asystem.html
73's
Instellingen geprobeerd zoals beschreven, maar geen geluid. Trouwens, als ik Audio uit: vast zet kun je geluid niet met afstandbediening van de TV meer bedienen (Audio uit; var kan het wel). Ik heb het systeem op een andere wat oudere Bravia (met losse decoder) aangesloten en dan werkt het wel, maar dan moet ook de DVD recorder aan staan (hier zit dan een digitale coax kabel tussen reciever en DVD rec). Als ik op de EX720 reciever en DVD rec aansluit zoals op de andere TV zoals hievoor beschreven werkt het niet. Ik heb ook de reciver gereset, maar zonder resultaat. Hopleijk heb je nog meer tips.