Deel jouw ervaring!
Ik heb meerdere problemen met de Sony KDL-32BX300 TV.
Na het werken met externe uitgangen (hdmi 1-4 of av1 en av2),bij terugkeer naar het Home-menu,via de Home-toets,bij het selecteren,van een analoge zender,krijg ik steeds een verkeerde zender te zien.
Helemaal bovenaan verschijnt wel,het juiste opschrift(bvb. VTM),van het gekozen kanaal,maar wordt de verkeerde zender (bvb. Canvas) getoond.
Zelfs als er geen externe apparaten zijn aangesloten,komt het probleem voor...
Een tweede probleem is dat bij opname vanuit een Sony dvd-recorder (meerdere recorders getest)-via Line1/scart-van een tv-decoder (Telenet),enkel een zwart scherm te zien is met enkel geluidsweergave.
Wanneer je de 32bx300 dan eerst eens op hdmi1 (tv-decoder) zet en dan terug op AV1 (dvd-recorder) wordt wel beeld en geluid weergegeven,via de recorder.De dvd recorder neemt wel direct beeld en geluid op,voor de bx300 TV,moet je dus eerst AV1 (dvd recorder) indrukken,dan hdm1 (decoder),dan terug AV1 (recorder) om beeldweergave te hebben,op de recorder.Bij een ander tv toestel komt dat probleem niet voor en heb je direct beeld bij opname via de dvd-recorder...
Ook bij het updaten v/d apparatuurlijst,via het hdmi-instellingen menu,worden hdmi-apparaten(dvd,decoder,dvd recorder) ook onregelmatig herkend.De ene keer wel,de andere keer niet...
Resetten naar de fabrieksinstellingen,heeft geen oplossing kunnen brengen,voor beide problemen.
Ook upgraden,via een usb-stick,naar de meest recente firmware versie,heeft geen soelaas gebracht.
Met Dank,
Message was edited by: pa3eia
prive email adres verwijderd.
Welkom,
Is de Bravia Sync functie niet het probleem?
73's
Als je bij hdmi instellingen,update apparatuurlijst kiest,kunnen dan ook niet-Sony devices herkend worden,zoals Telenet Digibox decoder of dvd spelers/recorders van een ander merk ?
Het tweede en derde probleem kunnen te maken hebben met Bravia Sync.
Het eerste probleem,verkeerde weergave analoge zenders,komt ook voor zonder aansluiten van randapparatuur.
Omdat het om een instapmodel gaat,weet ik niet of Bravia Sync zoveel functies heeft,als bij duurdere modellen.
Bravia Sync staat wel op de zapper,maar kan enkel Sony apparaten weergeven,de Telenet decoder,voor digitale tv wordt niet herkend.Een oude LG dvdrecorder wordt soms herkend maar dan enkel 576i en niet 720 of 1080.