annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

KD-49X8309C gaat spontaan aan

wpbm49
Ontdekker

KD-49X8309C gaat spontaan aan

Na update 3.169 gaat de TV af en toe spontaan aan. De volgende ochtend staat de TV vast op een Google Chromecast foto. Alleen de stekker eruit helpt. Ben benieuwd of dit meer voorkomt. 

62 ANTWOORDEN 62
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Welkom in de Sony community,

Als de LAN-aansluiting scheef in de de achterkant zit is dit niet goed, de X8505c gewoon om laten ruilen door de winkel, die zijn hier aansprakelijk voor.

 

suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Soullancer
Lid

De winkel heeft contact met sony gehad, na alle instellingsvragen of dat goed stond weer contact gehad.

De winkel heeft op een showtv daar even getest en daar kregen ze wel verbinding. Ze hadden het er nu over dat het misschien bij sony neergelegd moest worden evt met een reparatie.  Maar jij geeft aan dat de winkel hem dan moet omruilen? 

wpbm49
Ontdekker

Laten we hopen dat de update snel komt. Nieuwe TV doet hetzelfde, ben niet tevreden met de vertical bending. Refund nog niet gezien. Wellicht tegelijkertijd met de afrekening van de extra energiekosteN😉

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Of een toestel omgeruild wordt, hangt van de winkel af. 

Als jij een Tv net hebt en er is iets mis mee, is omruilen vaak een policy. 

cvechelp
Ontdekker

Ik heb dus ook het probleem van het spontaan 's nachts aangaan van de tv. En dit minstens 2-3 keer per week.

Het enigste dat ik dus ook kan doen is de stekker uit het stopcontact trekken en terug insteken.

Wel heel ambetant als de tv aan de muur hangt en de stekker via een kabelbuis achter de tv zit.

 

Weet er hier iemand al iets van de stand van zaken van een nieuwe android software update? Want dit lijkt me zeker een software probleem. Zag/had het probleem niet met eerdere android versies.

 

Is er een werkende workaround mogelijk door het aanzetten/afzetten van sommige settings?

Heb in dit topic al verschillende workarounds gelezen maar geen enkele werd bevestigd als werkende lijkt mij??

 

Mijn toestel:

Model: Sony Bravia KD-49x8309c 4K)

Android: 5.1.1

Build: SVP4KDTV15_EU-USER 5.1.1 LMY48E.S167 3.155 RELEASE-KEYS

profile.country.NL.title
FlipStone
Lid

Dat ze niet bevestigd zijn wil niet zeggen dat je ze niet kunt proberen toch? Misschien kun je ze zelf bevestigen, al is het alleen voor jouw situatie.

 

Moeilijk te zeggen verder, heb de settings toegepast en al een tijdje gene auto restarts gehad. Maar daarvoor ook een hele periode nergens last van om opeens binnen een paar dagen het continu te hebben. 

 

Ik zou zeggen, probeer het gewoon. NIet geschoten is altijd mis.

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Mijn suggestie een pagina terug werkt tegen het spontaan aangaan. Althans, het gebeurd niet zo frequent meer. 

 

Settings -> Network -> Home network setup -> Remote device/Renderer -> OFF 
Settings -> Channel setup -> Digital Set-up -> Guide setup -> Update guide in standby -> 
        OFFGids 
• Settings -> About -> System update -> Automatic software download --> OFF 

 

Ik heb geen inhoudelijk nieuws over een fix verder. Nog steeds wachtende op de februari-update. 

wpbm49
Ontdekker

Vandaag de remote device op OFF gezet, andere aanpassingen had ik al gedaan.

Elke ochtend staat de TV aan...ik heb vanaf de aankoop in november een schakelaar op de stekker, jammer dat dit nog steeds nodig is.

Nieuwe TV geeft overigens ook vertical banding, valt vooral op als het camerabeeld draait. Helaas niet alleen bij wit beeld te zien (lucht), maar vooral ook bij groen. Ben benieuwd naar de ervaring hiermee. Zag hier overigens ook een ander topic over, met als advies het scherm te masseren met een vochtige stofdoek. Dat helpt dus niet. 

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Vertical banding krijg je niet weg door een scherm te masseren. Dat is geluk of ongeluk per panel. 

Als je er niet tevreden mee bent, kan je het beter bij de winkel aangeven. 

cvechelp
Ontdekker

Van vertical banding heb ik geen last.

Toch niet in die mate dat het me al opgevallen is.

 

Van dat aanschakelen des te meer maar ik ga deze avond de geposte oplossings voorstelen proberen.

 

Het lijkt mij ook enkel een kwestie van tijd wanneer Sony dit probleem de kop indrukt middels een update.