annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

KD-49X8309C gaat spontaan aan

wpbm49
Ontdekker

KD-49X8309C gaat spontaan aan

Na update 3.169 gaat de TV af en toe spontaan aan. De volgende ochtend staat de TV vast op een Google Chromecast foto. Alleen de stekker eruit helpt. Ben benieuwd of dit meer voorkomt. 

62 ANTWOORDEN 62
profile.country.NL.title
FlipStone
Lid

Ehm, niet om het een of ander maar helpdesk en support is vaak natuurlijk vrij sneu.. Negen vd tien keer leest men de vraag niet eens en krijg je een van de volgende standaard antwoorden:

 

* Update naar de laatste software/firmware

* Herstel naar fabrieksinstellingen

* Neem contact op met xyz

 

Uitzonderingen daargelaten, maar hoe vaak ik al niet heb gehad dat ik contact op nam met een issue (niet ***** Sony trouwens hoor) en al uitgebreid en stapsgewijs uitlegde wat ik al had geprobeerd kreeg ik meestal een standaard antwoord (na veel te lang) met een vd stappen die ik al had vermeld te hebben gedaan.

 

Dat het niet extreem vaak gebeurt is ook relatief. Op het moment een paar dagen geen last van gelukkig *knocks on wood*, maar daarvoor gebeurde het enkele dagen dagelijks en soms zelfs meerdere keren per dag. Dat vind ik extreem veel... op momenten. (En dat het nu al een aantal keren is gebeurd in de 3 weken dat ik de tv heb vind ik eigenlijk best vaak).

 

Als het nou extreem vaak gebeurde kwam het misschien ook wat hoger op de prioriteiten lijst en was het tenminste beter uit te vogelen.

 

En stroom eraf vind ik nou ook niet bepaald een oplossing, het is een workaround, maar geen ideale. Na compleet uitzetten duurt het namelijk best een tijdje voor je uberhaupt wat kan kijken en de tv reageert.

 

Hoe dan ook, ik hoop dat Sony uit kan vogelen wat hier gebeurt (of anderen) en dat dit niet een punt blijft.

profile.country.nl_BE.title
fgrs76
Ontdekker

Enkele dagen zonder wifi verbinding getest en tot nu toe niet spontaan aangegaan.

Ga deze avond wifi eens terug aanzetten.

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Ja ik begrijp je heel goed. Dit is jammer genoeg een van de dingen waar de laatste firmware een stap terug mee nam. 

 

Het is wel aan te raden om een fabrieksreset te doen na de laatste update. Niet dat dit het oplost, maar het voorkomt wel dat er enige vorm van fouten opstapelen. 

 

Edit: misschien voor de meesten hier niet duidelijk, maar je kunt dit wel degelijk tegengaan. Als je de volgende instellingen uitschakelt, zal de Tv niet meer uit zichzelf aangaan. 

 

Settings -> Network -> Home network setup -> Remote device/Renderer -> OFF 
Settings -> Channel setup -> Digital Set-up -> Guide setup -> Update guide in standby -> 
        OFFGids 
• Settings -> About -> System update -> Automatic software download --> OFF 

 

profile.country.NL.title
FlipStone
Lid

Dat was (mij in ieder geval) zeker niet duidelijk, heb dat namelijk nergens vermeld zien staan? (Alleen wel bij een andere post die zou gaan over het standby verbruik).

 

Zal thuis eens nagaan of ik deze niet al zo heb staan (ivm dat eerdergenoemde standbverbruik) en anders dit zo instellen... Then again, opnieuw een workaround natuurlijk :wink: 

 

Maar geeft dan iig hoop in welke richting te zoeken...

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Daarom zet ik het erbij. Als je merkt dat het werkt, kun je mijn post hierboven ook als oplossing aanvinken. Dan ziet iedereen het duidelijk die naar dit topic kijkt. 

 

Laat het weten :wink:

wpbm49
Ontdekker

Aanpassingen gedaan. Nieuwe TV met ander probleem...WiFi ingesteld, laat verbinding zien maar werkt niet. Stekker eruit en weer aan, WiFi werkt weer....2e dag dat dit voorkomt. Ik heb de TV 2 dagen. 

 

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Daar heb ik ook mee geworsteld. Bleek dat de TV gevoeliger is voor sterkte van het netwerk. 

Gebruik je 5Ghz? Anders slim om die frequentie te gebruiken.

wpbm49
Ontdekker

Dank voor je reactie. De vorige TV gaf hier geen enkel probleem mee. Ik gebruik 5Ghz. 

Camiel
Ontdekker

Zojuist telefonisch contact gehad met de klantenservice.

 

Probleem bij veel mensen. Volgende week verwachten ze een nieuwe software update die het probleem zou moeten verhelpen. Zelf even de site in de gaten houden is de beste (maar helaas serviceloze) oplossing.

profile.country.NL.title
Soullancer
Lid

 

Sinds Donderdag ook in bezit van een Sony (55x8505C).

Helaas is bij levering de LAN-aansluiting niet werkend, geen signaal of verbinding. hij lijkt zelfs wel wat 'raar' te zitten aan de achterkant (scheef).

Firmware update maar via wifi gedaan. Winkel gaat er mee aan de gang met sony (na inderdaad 500 vragen over of de tv goed ingesteld stond via de helpdesk)


Ook vandaag appje van vriendin dat de tv spontaan aan stond toen ze beneden kwam.. zal eens proberen met de instellingen te vogelen hier om ervoor te zorgen dat hij niet meer aanspringt, maar jammer dat alle opties dan niet te gebruiken zijn!