Deel jouw ervaring!
Ik heb een vraag, die hopelijk iemand bekend klinkt en hiervoor een antwoord heeft.
Ik heb sinds 2 dagen een nieuwe TV: Sony 55XE8577. Deze is aangesloten via HDMI3(ARC) op een Sony soundbar (HT-CT381) op de HDMI out. Op de soundbar zit via HDMI de Horizon box en via HDMI 2 (of 3) zit een PS4.
Volgens mij precies zoals het hoort. Tenminste.... daar ga ik van uit
TV kijken levert geen probleem, maar zodra ik de PS4 aanslinger en de soundbar overschakel naar HDMI 2 (of 3... beide geven dezelfde meldingen) om te gaan spelen, krijg ik om de haverklap een melding op de TV 'HDMI 3 / ARC, 1080p.
Wat heb ik al geprobeerd:
- PS4 aanpassen naar 1080i. Dit geeft geen verschil, melding wordt aangepast enkel aangepast naar HDMi 3 / ARC, 1080i
- Andere kabel
- Andere HDMI ingang op de soundbar.
Ik ben even door mijn opties heen en ik zie geen antwoord op internet
Help?
Is de software op beide apparaten (XE8577/CT381) up-to-date?
Verdenk toch eerder aan de verbinding tussen de XE en de CT.
suc6 ermee,
73's
Software op XE is up2date. Op de CT is dit helaas geen optie.
Is het niet beter om je Playstation en je Kabeldecoder direct op je XE TV aan te sluiten. Deze heeft toch ook genoeg HDMI poorten. Je hebt tenslotte bij allebei de apparaten (PS4 en Decoder) je TV nodig om af te kunnen spelen.
Gr, Arie
Ik heb sinds 2 dagen hetzelfde. Ging een jaar goed!? Je kunt het wel via de remotecontrol uitzetten: knopje links boven GOOGLE PLAY
Met iets beters hoor ik het graag
Ik heb alles op één stekkerdoos: tv en Sony soundbar. Als alles aan staat haal je de stroom er 5 minuten af en daarna werkt alles weer en de balk is ook weg 👍
Kijk ook eens op dit forum van Ziggo,
https://community.ziggo.nl/mediaboxen-modules-95/hdmi-probleem-melding-in-beeld-32069
Daar wordt je probleem ook uitvoerig besproken.
Gr, Arie