annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Van analoog naar digitaal werkt de tv anders

profile.country.NL.title
Bepehil
Ontdekker

Van analoog naar digitaal werkt de tv anders

Jan. 2019; Ziggo stopt analoge tv en nu hebben we digitale uitzendingen.  Bij het aanzetten van de tv drukte ik voorheen op b.v. 9 van de afstandbediening en dan kréég ik ook programma 9 maar met digitaal krijg ik de laatst bekeken zender (b.v. 1), dat is erg irritant.

Ik moet dan een tijd wachten voordat de tv reageert op het nieuw gekozen programmanummer.

Is daar wat aan te doen?

Vriendelijke groeten

Bas Peet, Hilversum.

 

6 ANTWOORDEN 6
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Jammer dat je het type Bravia TV (nog) niet met ons deelt, dan hadden we mogelijk support kunnen bieden.

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Bepehil
Ontdekker

Dank voor uw snelle reactie.

Hier komt hij dan:

LCD TV Bravia, KDL-32HX750

Groeten van Bas Peet.

 

profile.country.NL.title
molenpad11
Lid

Hallo, al contakt gehad met Ziggo over dit probleem, wellicht kunnen zij je helpen. Is je AOP niet verouderd, ik weet niet hoe je tv kijkt via een mediabox, module, of rechtstreeks via het AOP.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

@molenpad11


@molenpad11  schreef:

Hallo, al contakt gehad met Ziggo over dit probleem, wellicht kunnen zij je helpen. Is je AOP niet verouderd, ik weet niet hoe je tv kijkt via een mediabox, module, of rechtstreeks via het AOP.


Wat heeft de vraag van de TS te maken met de AOP van Ziggo?

 

@Bepehil

Hier schakel ik de TV met de CI+ module altijd uit op een FTA zender (NPO1), zodat bij weer inschakelen de CI+ module en de TV de tijd krijgen om alle handelingen uit te voeren.

 

Is de firmware van de HX750 up-to-date?

Link

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Bepehil
Ontdekker

TV kijken gaat direct vanaf de coax-kabel via de aloude doos die tv en radio scheidt.

Er komt tot 5 februari a.s. nog analoog tv, digitaal tv en analoog radio door die kabel.

Groeten van Bas.

profile.country.NL.title
Bepehil
Ontdekker

Met dank.

Moest me eerst vediepen in de technische afkortingen, vanwege mijn leeftijd ben ik op dat gebied mogelijk wat achter.

CI+ module heb ik niet maar er zit een CAM sleuf in de tv, is die voor b.v. een module bestemt?

Ik denk dat wij uitsluitend Free to Air zenders bekijken; Publieke Omroep, een RTL en Geographic.

De up-dates voor de HX 750 komen automatisch binnen maar het is lang geleden dat de laatste binnen kwam of ik merk er niets van en dan is de tv toch bijgewerkt.

Toch wel een lastig probleem begin ik door te krijgen.

Groeten van Bas Peet.