Deel jouw ervaring!
Beste allemaal,
Sinds vandaag ben ik een trotse eigenaar van een Sony LED smart tv
TV Sony KDL42W655A (Bravia) en een blu-ray speler Sony BDVNF720 CEL. Tv heeft een prachtige beeld en de blu-ray heeft prachtige, mooie klanken en geluid!
Ik heb via mijn laptop geprobeerd met een Remote Keyboard Lite van Sony, maar dit werkte niet goed. Ik had toen de blu-ray speler geregistreerd in dit programma. Ik wou vanaf mijn laptop internetten via mijn blu-ray en dan zo via mijn tv. Ik kijrg telkens deze melding van Remote Keyboard Lite:
Er kan geen tekst ingevoerd worden in het aangesloten apparaat. Zorg dat het apparaat tekst invoer kan ontvangen en klik op deze knop (tekst invoer)
Heeft iemand een tip of idee hoe ik dit kan oplossen van remote keyboard lite?
Ik weet dat de tv en blu-ray een usb ingang heeft, misschien moet ik maar een kleine usb toetsenbord kopen? Zo ja, welke usb toetsenbord merk kan ik dan het beste kopen hiervoor?
Alvast bedankt!
Met vriendelijke groet,
Bas
Welkom,
Als afstandbediening/toetsenbord via je thuisnetwerk voor de Bravia's is ook een gratis Sony Android applicatie te gebruiken, namelijk "TV SideView" uit de playstore.
73's
Dank u wel voor uw antwoord op mijn vraag waar ik tegen aanloop.
Bedankt voor de tip. Ik heb alleen geen Android device. Ik heb een iPhone.
Bent u ook bekend met een usb toetsenbord via Bravia of via de blu-ray speler?
In het thuisnetwerk zie ik alleen de blu-ray speler. De Bravia tv had een monteur van de winkel aangemeld (net als de blu-ray speler).
EDIT: Ik heb even gezocht, en ik kwam deze app tegen: https://itunes.apple.com/nl/app/media-remote-for-iphone/id373459732 - ik neem aan dat ik hiermee kan internetten met tekstinvoer naar internetadressen?
De applicatie uit de Appel winkel lijkt veel op de voorganger die over Android gebruikt werd.
Onder Android was de tekst invoer mode aanwezig.
Rechtsboven zie ik een toetsenbord.
Linksonder zie ik het zelfde logo als onderr Android.
Probeer het eens stel ik voor.
suc6 ermee,
73's