Deel jouw ervaring!
Na het opstarten van onze Bravia 40W4500 lcd televisie vertoon de tv ongeveer zo'n 5 minuten horzintale balken. Het beeld is dan ook wazig. Zo wordt het rtl logo bijvoorbeeld dubbel getoond, eenmaal gewoon op de juiste plek en vlak daarnaast en vergroot.
De ene balk geeft een beter beeld dan de ander en ze verschillen in lichtsterkte, het geheel geeft een vaag beeld.
Na 5 minuten wordt het weer een geheel en is alles scherp.
Onze tv moet nog 2 jaar oud worden, de beeldstoringen doen zich sinds een paar weken voor.
Is dit een bekend probleem en wat zijn mogelijke oplossingen?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Beste allen,
mijn tv is inmiddels gerepareerd.
Het is idd een bekend probleem bij Sony, Bij ons deden ze niet moeilijk over de verlopen garantietermijn (werd uiteraard nog wel even vermeld dat die officieel verlopen was :-).
Gewoon garantiemelding aanmaken, binnen een paar werkdagen namen ze telefonisch contact met ons op, en met 2 weken zijn ze bij ons thuis geweest om het te repareren.
Prima voor elkaar dus.
Er komt overigens een compleet niet scherm in, bij reparatie moet de aankoopbon wel even getoond worden.
Succes allen
Zie link: http://support.sony-europe.com/repair/index.aspx?site=odw_nl_NL:
Message was edited by: FamWassink
Onze tv, ook en KDL-40W4500 heeft sinds enige weken dezelfde problemen. TV is net 2 jaar geworden.
Rob Koopman
Sinds een week ook onze KDL40W4500 het zelfde probleem. Hij is ook nog geen 2 jaar oud. Wat is de oplossing?
Jammer dat er geen antwoord/reactie komt vanaf Sony.
Ik heb zojuist een garantiemelding aangemaakt via;
http://support.sony-europe.com/repair/index.aspx?site=odw_nl_NL
Ik zal jullie informeren via het forum zodra er meer bekend is over het probleem.
Heb met mijn Sony KDL-40W4500 sinds een week ook exact dezelfde verschijnselen. De balken verdwijnen na enkele minuten. Het lijkt wel of hij eerstt moet opwarmen zoals die oude beeldbuis televisies moesten topen ze op leeftijd waren.
Het verschil is dat onze televisies allemaal ongeveer 2 jaar oud zijn. De mijne heb ik sinds november 2008. Da's mooi balen omdat de garantie verlopen is. Maar nu ik ook hier zie dat er meerdere mensen zijn met exact dezelfde verschijnselen lijkt me dit dus gewoon een productiefoutje die Sony, wanneer ze maar enigzins klantvriendelijk en servicegericht zijn, wel zullen kunnen herstellen. Misschien wel met een software update.
Op wat buitenlandse fora hebben ze het over ingebouwde slijtage. Omdat het wel heel toevallig is dat dit wel bij heel veel televisies rond de 24 maanden begint op te treden. Ik kan me dat niet voorstellen van Sony maar ben wel benieuwd naar wat ze voor ons kunnen betekenen.
Cheers,
Bartezz
En jawel, ook wij hebben deze exact dezelfde problemen. TV is van ongeveer zelfde leeftijd en dus garantie is net afgelopen... Ik merk trouwens wel dat het probleem steeds langer aanhoudt en inmiddels ook nog wel eens terugkomt als de tv al een tijdje aan staat.
Het zou fijn zijn als Sony met een reactie komt. Iemand een suggestie voor een evt vervolgstap om dit probleem bij Sony kenbaar en hopelijk vervolgens opgelost te krijgen??
Groet, Patrick van Zwienen
Beste allen,
mijn tv is inmiddels gerepareerd.
Het is idd een bekend probleem bij Sony, Bij ons deden ze niet moeilijk over de verlopen garantietermijn (werd uiteraard nog wel even vermeld dat die officieel verlopen was :-).
Gewoon garantiemelding aanmaken, binnen een paar werkdagen namen ze telefonisch contact met ons op, en met 2 weken zijn ze bij ons thuis geweest om het te repareren.
Prima voor elkaar dus.
Er komt overigens een compleet niet scherm in, bij reparatie moet de aankoopbon wel even getoond worden.
Succes allen
Zie link: http://support.sony-europe.com/repair/index.aspx?site=odw_nl_NL:
Message was edited by: FamWassink
Hier exact hetzelfde probleem. Aankoop op 24-12-2008 (kerstcadeau voor mezelf :smileyhappy:).
Probleem begonnen vanaf 15-01. Toevallig net de 2 jaar overschreden??
Ik hoop alvast op een gratis herstelling...
Ook ik ben in het bezit van een Sony KDL-40X3500. Mijn TV vertoond hetzelfde mankement. Na het inschakelen heb ik gedurende tussen 3 en (nu) 13 minuten horizontale balken en schaduwbeeld op het scherm.
Deze fout heb ik sinds november 2010. Mijn TV heb ik gekocht juli 2008.
Mijn vragen:
- zijn er reparatiekosten in rekening gebracht.
- wat was de reactie van Sony (zijn zij op de hoogte van dit mankement)
- was er enige coulance van Sony m.b.t. verlopen garantie
Ben benieuwd.
Harrij
Beste allemaal,
mijn storing viel toch nog binnen de garantie omdat ik (eigenlijk voor het eerst) verlengde garantie had bijgekocht destijds. Vandaag wordt de tv gerepareerd. Bleek idd wel een bekend probleem bij Sony. Het servicecenter gaf aan dat Sony hiervoor niet te moeilijk doet over een evt. net verstreken garantietermijn.
Succes met jullie tv's.
Groet, Patrick van Zwienen