annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

In PS CS3 bewerkte foto's kunnen niet worden weergegeven op Sony Bravia?

OPGELOST
profile.country.nl_NL.title
Jubbie_Jub
Bezoeker

In PS CS3 bewerkte foto's kunnen niet worden weergegeven op Sony Bravia?

Alleen fotobestanden (JPG) die rechtstreeks vanaf mijn camera naar een externe harde schijf zijn gekopieerd zijn zichtbaar op mijn Sony Bravia. Zodra het Photoshop CS3 maar even aan het bestand heeft geroken (bijvoorbeeld alleen wegschrijven onder een andere naam) geeft de Bravia de melding "afbeelding kan niet worden weergegeven".

Heeft iemand een idee waar dat door komt / hoe ik mijn bewerkte foto's toch op de tv kan vertonen?

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
Jubbie_Jub
Bezoeker

@ breedBen R

Dank voor je linkje vanaf daar kwam ik al surfend op http://forums.adobe.com/message/3770739.

Blijkt dus dat de enige mogelijkheid is om de bewerkte foto op te slaan als webbestand met kwaliteit 50%!

Met de conclusie van dit forum ben ik het hartgrondig eens. Dit is te belachelijk voor woorden. Even simpel je bewerkte foto's op een usb-stick zetten en dan op de tv vertonen is er niet bij.

Als ik dit van te voren had geweten had ik zeker geen Sony Bravia gekocht.

Message was edited by: Jubbie_Jub

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

10 ANTWOORDEN 10
profile.country.NL.title
roben008
Lid

Zie je op de TV wel de map waarhen je de foto's hebt weggeschreven? Is die wel 'gedeeld', bv in WMP?

Jubbie_Jub
Bezoeker

Van alle bestanden die in dezelfde map staan zijn zelfs de thumbnails zichtbaar. Als ik ze aanklik komen de "ruwe" opnamen prima op het scherm en bij de bewerkte foto's krijg ik de genoemde melding.

profile.country.NL.title
roben008
Lid

Weet niet welk toestel je hebt, maar de kans is groot dat alleen jpegs worden weergegeven. Waarschijnlijk hebben de bewerkte foto's een psd extensie oid. Extensie aanpassen misschien?

breedBenR
Lid

Zie deze post op dit forum van een paar maanden terug

https://www.sony.nl/discussions/message/799589#799589

Jubbie_Jub
Bezoeker

@ breedBen R

Dank voor je linkje vanaf daar kwam ik al surfend op http://forums.adobe.com/message/3770739.

Blijkt dus dat de enige mogelijkheid is om de bewerkte foto op te slaan als webbestand met kwaliteit 50%!

Met de conclusie van dit forum ben ik het hartgrondig eens. Dit is te belachelijk voor woorden. Even simpel je bewerkte foto's op een usb-stick zetten en dan op de tv vertonen is er niet bij.

Als ik dit van te voren had geweten had ik zeker geen Sony Bravia gekocht.

Message was edited by: Jubbie_Jub

breedBenR
Lid

ja, reactie #16 en #17 in jouw link gaan er over.

Het probleem is terug te voeren op het feit dat Sony 'superstrict' de in 'DCF 2.0' vastgelegde JPG standaarden aanhoud, terwijk Adobe in de hoogste kwaliteit JPG die buiten die standaard gaat produceert.

Op deze pagina wordt een oplossing gegeven, hoe je met Adobe en de ImageMagick toevoeging, de optie ConvertTo-Bravia kan toevoegen. http://blog.iqit.dk/2012/01/sony-bravia-tvs-and-high-quality-jpgs

Hier meer info over het verschil

http://software.intel.com/sites/products/documentation/hpc/ipp/ippi/ippi_ch6/ch6_image_downsampling....

Het verschil tussen 4:2:2  en 4:4:4 compressie is op de televisieschermen zoals die van de Sony Bravia of andere merken, niet van elkaar te onderscheiden. Van de Sony Bravia is vooral hinderlijk dat ze niet flexibel is in het slikken van de hoogste kwaliteit bestanden van het meest gebruikte fotobewerkingsprogramma, Adobe Photoshop [ terwijl Sony toch niet alleen bij TV's maar ook bij fotoapparatuur aan de weg timmert en veel gebruikers van Sony Camera's ook geneigd gedacht zouden zijn daar maar een Sony Bravia als TV bij te kopen ]. De fotohobbyist die tevens bezittter van een Bravia is worden extra conversiestappen opgedrongen bij het tonen van bewerkte foto's als slideshow op de tv.

profile.country.NL.title
2Mistralzon2
Lid

Hallo Allemaal,

Ik zit met hetzelfde probleem, vorige week de Sony Bravia 40/HX850 gekocht, prachtige TV, waarop ik graag mijn mooiste foto's wil tonen, maar nu ik na een paar dagen van try & error erachter kom dat dit niet gaat met

foto's die door LR of Photoshop CS6 zijn bewerkt. Bel ik Sony helpdesks, die vertelt me doodleuk dat dit normaal is, er kunnen geen foto's afgespeeld worden hiermee.De klant die dat wil moet een programma van 400 euro aanschaffen om een conversie te maken, was het stomme antwoord van klantenservice, zij kunnen mij niet

verder helpen! Ben echt boos, werk met Sony Alpha 900 camera, dure lenzen alles van Sony! Geen enkele tip of hulp te verwachten, ik mag best een klacht indienen, maar dat zal niks opleveren (servicemedewerker).

Nu lees ik hier dat het wel kan via Lightroom, helaas ben ik niet zo erg handig met computerscripts, maar is

er hier misschien iemand die mij dat wil vertellen, hoe en waar ik e.e.a. moet doen?

Help!, Help!

thnx Maja

nikonhenk
Bezoeker

Ik kan dit volledig onderschrijven.

Inderdaad maakt Sony het wel erg bont door de internationale standaard JPEG te beperken, lees, te negeren. Slechts indien je aan alle foto's een exotische bestandsnaam toevoegt worden ze pas herkend en afgespeeld. Citaat I- manual: " fotobestanden moeten opgeslagen zijn in een map onder de DCIM map voor het automatisch starten van de weergave. De mapnaam onder de DCIM- map moet tevens een combinatie van 3 cijfers en 5 letters zin ( mag een "_" bevatten), bijvoorbeeld 101MSDF.. " Einde citaat.

Als fotograaf met een archief van duizenden bewerkte foto's heb je al je bestanden een bijzondere naam gegeven om je archief daarmee te organiseren. Deze namen wijken natuurlijk af van wat Sony van je verwacht en daardoor herkent deze Bravia al je foto's niet.Slechts de originele camera bestandsnamen kunnen worden gelezen.

Zeer onlogisch, klantonvriendelijk en in strijd met de internationale JPEG norm.

Ben zeer benieuwd naar de reaktie van Sony, maar als fotograaf kan ik je deze TV absoluut niet aanbevelen.

Als TV presteert hij normaal dus om die reden hoef je hem niet aan te schaffen.Er zijn betere !

-Tycho-
Ontdekker

Hallo MajaMars

Je post was doorgegeven aan Sony en die heeft het volgende geantwoord:

Bravia TV’s kennen enkel ondersteuning voor JPEG bestanden die zijn opgeslagen in het chroma subsampling schema 4:2:2 of 4:2:0. Photoshop slaat bij JPEG bestanden met een lage compresse (oftewel hoge kwaliteit) echter op in het schema 4:4:4 (in feite wordt in dat schema geen chroma subsmapling toegepast). Dat is een schema die niet ondersteund wordt door Sony televisies.

Bepaalde compressie opties van Photoshop slaan JPEG bestanden echter wel op in 4:2:2. Als het goed is slaat de JPEG compressie optie Web Medium Quality de JPEG bestanden op in 4:2:2, deze kunnen dus wel door de televisie weergeven worden. Aangeraden wordt dan ook om deze JPEG compressie opties te gebruiken. Voor de precieze compressie opties en in welke chroma subsampling schema de bestanden worden opgeslagen kan je het beste contact opnemen met Adobe Support.

Er zijn natuurlijk ook een legio programma’s van derde partijen (waaronder een legio kosteloze programma’s) welke fotobeelden omzetten en opslaan in JPEG chroma subsampling schema 4:2:2 of 4:2:0. Sony biedt echter zelf geen programma’s aan die dit kunnen doen.

Hopelijk helpt dit een beetje.

met vriendelijke groet,

Tycho

Forum moderator