Deel jouw ervaring!
Alleen fotobestanden (JPG) die rechtstreeks vanaf mijn camera naar een externe harde schijf zijn gekopieerd zijn zichtbaar op mijn Sony Bravia. Zodra het Photoshop CS3 maar even aan het bestand heeft geroken (bijvoorbeeld alleen wegschrijven onder een andere naam) geeft de Bravia de melding "afbeelding kan niet worden weergegeven".
Heeft iemand een idee waar dat door komt / hoe ik mijn bewerkte foto's toch op de tv kan vertonen?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Hallo allemaal,
Ik heb ook hetzelfde probleem. Sony klantenservice biedt geen oplossing, behalve contact op te nemen met Adobe over hoe de bestanden en het programma om te zetten naar een andere compressie. Want de televisie geeft de foto-bestanden die bewerkt zijn niet weer! Ook niet als je ze in de door hun voorgeschreven mappenstructuur zet! Het heeft me veel tijd gekost om dit allemaal uit te zoeken.
Mijn hobby is fotografie en foto's bewerken. Het is toch geen doen om duizenden bestanden na te lopen en om te zetten naar een lagere compresssie!!! En indien ik de foto's nog ooit ergens anders voor wil gebruiken zijn ze gecomprimeerd, heb ik ingeleverd op kwaliteit.
Sony is blijkbaar bekend met dit probleem. Maar zetten het niet dusdanig duidelijk in hun beschrijving. (Je gaat er toch vanuit dat zo'n nieuwe TV gewoon alle jpg-bestanden kan lezen!) Het zou meteen duidelijk moeten zijn, voor iedereen die weleens foto's bewerkt (bijvoorbeeld in Adobe Photoshop) dat de foto's niet weergegeven worden op welke Sony TV dan ook! (Alle Sony TV's schijnen dit probleem te hebben).
Een soortgelijke Samsung Smart TV (elders uitgeprobeerd) speelt alles vlekkeloos af.
We hebben lang gespaard vor een 'fatsoenlijke' platte TV. Ik voel me nu zwaar gedupeerd en in de kou gezet door Sony. Schandalig dat ze, terwijl ze bekend zijn met dit probleem, geen fatsoenlijke oplossing hebben en het hier mee afdoen. Ik weet geen oplossing meer zonder extra kosten te maken...
Ik heb in elk geval spijt als haren op mijn hoofd dat we deze Sony Bravia gekocht hebben! Ik wil ook iedereen ervoor waarschuwen, die aan fotobewerking doet, KOOP GEEN SONY TV!