annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Hoe speel ik film af van externe harde schijf?

LoekieA
Ontdekker

Hoe speel ik film af van externe harde schijf?

Hoi,

Sinds 2 dagen heb ik een KD-55X8507C t.v. Ik heb films en series op een externe harde schijf staan die ik aansluit via usb. Ik heb alleen geen idee waar ik hem moet zoeken op de tv om af te spelen. Handleidng zegt Home-> selecteer item. Maar ik kan alleen hdmi en av selecteren. In het rijtje komen de usb-poorten niet voor.

 

Heb het ook geprobeerd door de VLC-app te downloaden. Maar ook hier zie ik de inhoud van de externe schijf niet. Iemand een oplossing?...

 

Alvast bedankt!

Loekie

12 ANTWOORDEN 12
profile.country.NL.title
mr_rik
Lid

Korte originele kabeltje moet goed zijn (blauw is trouwens USB 3.0). Met de indeling bedoelde ik hoe de schijf is geformateerd (als FAT32, exFAT, NTFS of Mac Journaled), misschien helpt het om de schijf met een andere indeling te formateren (wissen), FAT32 en exFAT werkt over het algemeen het beste met deze TV's.

profile.country.NL.title
koudhe
Ontdekker

Ik gebruik Kodex en VLC kodex vind ik wat fijner speelt zelfs DVD's af die op een HDD of USB stick staan. Bij kodex de map Video_TS openen en het eerste bestand Viodeo_TS.bup openen en de film speelt af

Boersma1974
Ontdekker

Je kunt andere poorten (bijv. USB) toch toevoegen zodat je meer 'ingangen' ziet dan HDMI, AV etc.

Dit kun je instellen via Hom Instellingen Externe ingangen.