annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Hoe speel ik film af van externe harde schijf?

LoekieA
Ontdekker

Hoe speel ik film af van externe harde schijf?

Hoi,

Sinds 2 dagen heb ik een KD-55X8507C t.v. Ik heb films en series op een externe harde schijf staan die ik aansluit via usb. Ik heb alleen geen idee waar ik hem moet zoeken op de tv om af te spelen. Handleidng zegt Home-> selecteer item. Maar ik kan alleen hdmi en av selecteren. In het rijtje komen de usb-poorten niet voor.

 

Heb het ook geprobeerd door de VLC-app te downloaden. Maar ook hier zie ik de inhoud van de externe schijf niet. Iemand een oplossing?...

 

Alvast bedankt!

Loekie

12 ANTWOORDEN 12
profile.country.NL.title
mr_rik
Lid

Als het goed is zie je onder het Home-menu bij Apps de app Video staan, kijk maar eens of dit werkt.

En anders schijnt Kodi één van de betere te zijn om video's af te spelen op deze tv's.

LoekieA
Ontdekker

Hoi,

 

Bedankt voor je snelle antwoord. Helaas... Hij vindt geen bestanden en de schijf zelf ook niet. Ik denk dat ik gebruik moet blijven maken van een media-palyer. Had me er eigenlijk op verheugd dat ik daar afstand van kon doen.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Welkom in de Sony community,

Kan je de schijf wel vinden en openen met bijv. ES File Explorer?

 

suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
LoekieA
Ontdekker

Hoi 73,

 

Het is allemaal erg nieuw voor me en ik moet bekennen dat ik geen idee heb waar ik die ES File Explorer vind. Misschien dom....

 

Groetjes,

Loekie

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Om ES File Explorer (soort Windows verkenner) moet je deze eerst downloaden en installeren vanuit de PlayStore.

 

Dom???

Tuurlijk niet, de community is juiste om iedereen op weg te helpen, niet alleen om te klagen. Er zijn verschillende community leden die de helpende hand willen aanbieden (hoop ik :smileyhappy:)

 

 

suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
wimcdejong
Lid

Dag LoekieA;

op jouw voorgestelde manier in het standaard menu lukt het inderdaad niet......je ziet de usb poorten niet, ook niet een server / nas oid via netwerk niet.

 

wat ik na een aantal malen trial/error geprobeert hebt, en nu dus werkt:

 

VIA JE COMPUTER:

maak op de externe HD een aparte map aan, "VIDEO".  Deel deze map in windows..

copieer hierin al je fims in .mkv  formaat.

Als je foto's wilt zien.....doe hetzelfde met een mapje "ALBUM", en muziek (MP3) met "MUSIC".

 

SLUIT HEM AAN OP DE USB POORT VAN DE SONY:

Dan komt er een "pop-up" berichtje:  usb media found, wat wil je?: 

met 3 opties:  video, music,album.

 

kies wat je wilt zien, en klik oke:

 

 

MEESTAL GEBEURT ER HET VOLGENDE:

Kies video, en dan krijg je de inhoudsopgave van je VIDEO mapje.......pijltje links.rechts en oke voor selecteren.

 

ik zeg "meestal" want niet altijd na het indrukken van de video optie gaat hij verder (het waarom ontgaat mij ook... vreemd?)

Maar dan kom je er zo op:

Kies via de home knop op je AB naar APP, en kies het rode vakje:  "video".

naar beneden scrollen, bij "volgende" staat je inhoud van je video mapje van de USB schijf...

 

 

succes ermee, dit werkt bij mij zo (met een 55X8509C)

 

Ik download veel films via mijn NAS,, en ze worden automatisch in mijn "video" map gezet direct op mijn netwerk NAS. De gedownloade muziek albums plaats hij automatisch in de MUSIC map af, en kan ik ook vanaf de SONY afspelen. Deze ziet de SONY direct al, en speel op deze manier alles af.

 

Wel een opmerking, maar dat heeft er niet zoveel mee te maken.

Bij mij werkt het alleen als de film in .mkv formaat is....

Een pure DVD rip (met video_ts files etc)  speelt het niet af, of raar.....iemand anders een idee?

LoekieA
Ontdekker

Ontzettend bedankt voor al het utizoekwerk, ik stel het zeer op prijs!

 

Ik heb geprobeerd wat je voorstelde maar helaas. Als ik mijn externe harde schijf aansluit opent hij inderdaad niet automatisch. Dus ik heb het via de ab gedaan. Alleen blijft dan constant in beeld 'laden'  staan. Ik heb hem na 20 minuten dus maar weer losgekoppeld. 

 

Iemand had ook voorgesteld de VLC-app te downloaden en gebruiken. Dan zouden ook andere formaten dan mkv afgespeeld kunnen worden (misschien een oplossing voor jou?...) Helaas, ook dat lukte niet.

 

Nogmaals harstikke bedankt voor al je moeite!

profile.country.NL.title
mr_rik
Lid

Hoe heb je de schijf aangesloten, met een langere usb-kabel of met een korte (die vaak origineel bij de schijf zit)? Als je een langere/verleng usb-kabel hebt zou ik eerst even een korte proberen. En mocht dit niet helpen dan is het misschien een optie om een andere indeling (exFat, Fat32, NTFS, Mac journaled) van de schijf te proberen.

LoekieA
Ontdekker

Hoi, ik gebruik de originele korte kabel die bij de schijf zat. Het is wel zo'n usb met een blauwe uitgang ondat dat nodig was voor de mediaplayer. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet weet wat die andere indeling (efat, etc.) inhoudt. Ik zet de bestanden gewoon op de schijf.