annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Probleem met Videoland op KDL-32w705b

profile.country.NL.title
dbrandtvanes
Ontdekker

Probleem met Videoland op KDL-32w705b

Ik heb de videoland app op bovenstaande tv staan. Het gekke is dat ik de app wel kan openen maar de video's niet kan afspelen. De middelste knop en de groene knop werken allebei niet. Bij de KDL-32w706b met dezelfde firmware versie (de laatste) werkt het wel.. 

Ik heb op de 705b al internetinhoud vernieuwd, naar fabrieksinstellingen gereset, stekker uit het stopcontact gehad, maar niets werkt.

Heeft iemand enig idee of dit te verhelpen is en op welke manier? Moet ik nog een keer resetten, of in een bepaalde volgorde handelingen uitvoeren?

 

Ik heb ook een chromecast, maar heb niet altijd mijn telefoon erbij op de slaapkamer.. en het is voor mijn dochters wel handig als ze gewoon via de afstandsbediening en de app op de TV videoland kunnen bedienen.

 

Ik weet eerlijk gezegd niet of het eerder wel heeft gewerkt, want we maken nog niet zo lang gebruik van videoland.

7 ANTWOORDEN 7
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Opnemen vanuit de Videoland app? Hier uitgeprobeerd maar op het android platform gaat dat niet.

 

Is de Firmware up-to-date? 

 


73's

 

 

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
dbrandtvanes
Ontdekker

Bedankt voor je reactie. Het gaat dus om de app op de tv met SEN. Die werkt niet goed.

De audiostream werkt ook niet helaas. Ik zie alleen het menu en als ik een video wil openen, lukt dat niet.

 

De tv is voorzien van de nieuwste firmware, hij kan niets nieuwers vinden als ik op updates zoek.

profile.country.NL.title
dbrandtvanes
Ontdekker

Ik zag bij Downloads en in een ander bericht op deze community dat er een update van de firmware beschikbaar is. Met automatische updates vindt de tv deze versie v.3006 niet. Ik kan geen mogelijkheid vinden (ook niet in de handleiding) om via usb te updaten. Is dit eigenlijk wel mogelijk met deze tv?

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Als je onder downloads de firmware (v3.006) update ziet staan, dan kan je er toch opklikken?

Zoja, dan kom je op de update pagina, en daar zie je o.a dit staan:

Er zijn twee eenvoudige manieren om de firmware op uw BRAVIA-TV bij te werken:

  • Met de functie 'Automatisch software download' (beginner)
  • Met een USB-opslagapparaat

Volg de instructie op die daar staan.

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
dbrandtvanes
Ontdekker

Downloaden is wel duidelijk, ik heb het bestand.

 

Via internet vindt de tv geen update naar die versie. De tv heeft geen optie om het uitgepakte zip bestand via usb stick op de tv te installeren. Niet volgens de beschrijving die sony geeft. Daarmee kan ik alleen naar online updaten gaan: updates online zoeken ja of nee.

Dus ik vroeg me af of ik het ergens anders kan vinden, ik heb alle menu's al doorzocht maar kom het niet tegen. Mis ik iets of kan mijn tv niet updaten via usb?

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert


@dbrandtvanes  schreef:

Niet volgens de beschrijving die sony geeft. Daarmee kan ik alleen naar online updaten gaan: updates online zoeken ja of nee.


Huh, volgens het Installeren stappen plan:

nstalleren

Stap 1: Installeer de update

Zodra u het updatebestand hebt gedownload en het USB-apparaat hebt voorbereid, kunt u de update op uw tv installeren. Het proces kan 15-30 minuten duren en tijdens de installatie wordt uw tv uitgeschakeld en vervolgens automatisch weer ingeschakeld. Voer de volgende stappen uit:

  1. Zet de tv aan.
  2. Zorg ervoor dat er geen USB-apparaten zijn aangesloten op de tv.
  3. Sluit het USB-opslagapparaat met de map 'sony_dtv0FA40A06A0A6_00003100' aan op een USB-poort van de tv.
    OPMERKING: Elke USB-poort kan worden gebruikt als de tv er meerdere heeft.
  4. Druk op de knop [HOME] van de afstandsbediening om het menu Start te openen.
  5. Ga naar de categorie [Instellingen] en druk op [Enter] om deze te selecteren.
  6. Ga naar en selecteer [Customer Support] (Klantondersteuning).
  7. Ga naar en selecteer [Software-update] en selecteer vervolgens [USB].
  8. Op het tv-scherm wordt een aantal verschillende berichten weergegeven — volg de instructies op het scherm.
  9. De update wordt gestart en een oranje ledlampje gaat knipperen op het voorpaneel van de tv.
    WAARSCHUWING: Tijdens het software-installatieproces moet u het volgende niet doen:
    • Het USB-apparaat verwijderen
    • De tv uitzetten
    • De stekker van de tv uit het stopcontact halen
  10. Wanneer het bericht 'Firmware update complete' (Firmware-update voltooid) wordt weergegeven op de tv, wordt de tv uitgeschakeld en vervolgens weer ingeschakeld om de update te voltooien. - Verwijder het USB-apparaat niet en schakel de tv niet uit.
  11. Nadat de tv opnieuw is ingeschakeld, verwijdert u het USB-apparaat uit de USB-poort.


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
dbrandtvanes
Ontdekker

Ha, dichter bij een oplossing. Kennelijk was de usb stick nog FAT ipv FAT32. Ik heb de usb stick geformatteerd naar FAT32, update map er weer op gezet en nu ziet de tv de update wel. Hij pikte m meteen op. Ik hoefde dus niet naar het menu te gaan. De update is geslaagd.

 

De update heeft het probleem met de Videoland app helaas niet opgelost, waarvoor ik oorspronkelijk het topic had gestart... 😞 

 

Ik zie nu ook geen optie meer om een app te verwijderen, kan een app nu alleen nog maar openen. Helaas. 

 

Misschien toch nog maar eens terug naar fabrieksinstellingen e.d. proberen.