annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Geen geluid speakervoet Bravia KDL-40NX710

OPGELOST
profile.country.nl_NL.title
cacofant@cd69
Bezoeker

Geen geluid speakervoet Bravia KDL-40NX710

Op 14 mei 2011 heb ik een Bravia KDL-40NX710F gekocht (dus met de actieve speakervoet SUB-400S).

Ik kreeg deze echter niet aan de gang (na alle instellingen goed gezet te hebben volgens de handleiding), bleef de TV melden dat de interne speakers geactiveerd werden ivm "communicatieprobleem audiosysteem".

Dit gemeld aan de winkel (Mediamarkt) en in overleg met hun meteen de TV omgeruild voor een compleet nieuwe set (dus TV en speakervoet en voeding).

Bij de nieuwe set werkt het echter weer niet ! Wat kan er mis zijn?! Iemand anders met deze problemen bekend?

TV heeft de nieuwste firmware update.

Sony reageert niet op Support vragen via de website blijkbaar (al 2x deze vraag gesteld, geen reactie), vandaar dat ik het op deze manier probeer !

Ricardo

17 ANTWOORDEN 17
Jolin_K
Bezoeker

@Cacaofant

@Werner16v

Met betrekking tot de problemen welke u ondervind met de Speakervoet voor de KDL-40NX710 kan ik u het beste aanraden zo spoedig mogelijk een In-Home service aanvraag te doen.

Via deze weg is het mogelijk een monteur aan huis te krijgen om dit probleem te verhelpen.

U kunt de aanvraag indienen via de sony.nl webpagina.

Onderaan de pagina vind u de kop POPULAIRE KOPPELINGEN met als onderste optie THUISSERVICE.

Als u het formulier helemaal invult zult u binnen 48 uur (op werkdagen) worden gebeld om een afspraak te maken voor bij u thuis.

Ik hoop dat wij via deze weg het probleem alsnog zo spoedig mogelijk op kunnen lossen.

Met vriendelijke groet,

Jolin_K

Sony medewerker

Message was edited by: Jolin_K

Message was edited by: Jolin_K

Message was edited by: Hans_Klis

TM2011
Bezoeker

Beste Roel,

Ik lees nu jouw opmerking over hdmi-besturing van andere apparatuur.

Ik heb dus wel geluid uit de speakervoet (via de ARC aansluiting), maar deze 'klapt' eruit als ik mijn AC Ryan mediaplayer aansluit op de tv.

Is hier iets aan te doen?

Alvast bedankt voor je reactie.

Roel_C
Bezoeker

Beste,

Ten eerste mijn excuses voor de late reactie, maar ben tijdje afwezig geweest.

Deze problemen worden uiteindelijk veroorzaakt doordat verschillende media spelers geen hdmi-besturing (=CEC) ondersteunen en daardoor deze communicatie bus blokkeren met als gevolg dat in dit geval de aktieve speakerstand niet meer functioneert (immers deze wordt aan-/uitgeschakeld dmv hdmi-besturing).

Een optie zou zijn pen 13 (=CEC) v/d hdmi kabel af te schermen met bijv. een stukje tape of de connector open maken (indien mogelijk) en dan pen 13 (meestal rode draad) los te koppelen.

22-7-2011 12-40-44.png

Op internet is er ook het eea te vinden over dit probleem.

Er zou ook een software update komen vanuit AC Ryan, maar hiervoor zou U het beste bij AC Ryan zelf kunnen informeren.

Succes!

Gr Roel.

cwhdekker
Bezoeker

Ik had hetzelfde probleem na aansluiten van een AC Ryan Playon mini HD2. Het probleem wordt inderdaad veroorzaakt door de CEC aansluiting. Op internet staan twee tips om het op te lossen:

1) Gebruik een adapter van HDMI naar DVI en een van DVI naar HDMI om twee HDMI kabels aan elkaar te verbinden. DVI heeft geen CEC optie maar geeft wel het digitale signaal door.

2) Na doorknippen van kabeltje 13 is het probleem verholpen.

Op internet zijn tips te vinden om dit op te lossen na het opofferen van één HDMI kabel. Dat werkt als volgt:

Koop 2 identieke HDMI kabels, knip er één door en maak de kerntjes vrij. Deze hebben normaal gesproken allemaal een andere kleur. Meet welke kleur kabeltje correspondeert met pootje 13.

Verwijder van de andere HDMI kabel een stukje van de mantel en knip het betreffende kerntje door. Repareer de kabel met tape. Probleem opgelost!

3) Ik heb het zelf opgelost zonder een kabel te verspelen: verwijder een stuk van 4 cm mantel. Steek een speld in pootje 13, sluit de multimeter er op aan en prik met een andere speld in de kerntjes van de kabel totdat je de juiste gevonden hebt, knip deze door en repareer de kabel.

Remco444
Nieuw

Ik heb helaas ook veel problemen met het geluid op de KDL-40 (december 2011). In eerste instantie ook een probleem met een media player (Mede8er MX500). Hier moest een klein condensatortje van de printplaat verwijderd worden (!). Dat maar gedaan en dat hielp. Je moet wel erg ver gaan om het geluid bij deze Sony aan de praat te krjgen.

Nu weer een probleem met digitale TV van Ziggo (Cisco) 8455DVB. Alle Nederlandse zenders en National Geographic geven prima geluid op de speakervoet, alle andere zenders geven geen geluid op zowel de speakervoet als de TV luidsprekers. Op de TV luidsprekers krijg ik een melding dat dit geluidsformaat niet wordt ondersteund. Wel vreemd, zowel Ziggo als Cisco zijn niet echt obscure merken.

Op analoge TV werkt alles zonder problemen.

Enig idee wat dit kan zijn? Het begint wel erg op een compatabiliteitsprobleem van Sony te lijken.

MennoHD
Ontdekker

Ben het denk ik wel eens met Remco.

ik ervaar dit lastige probleem ook met een steamer via hdmi,

kabel er uit TV aan, speakerbar werkt, steamer dan aansluiten

op hdmi werkt. TV uit/aan (met aangesloten hdmi kabel steamen)

fout melding en speakerbar werkt niet, tot dat ik de hdmi

kabel van de steamer los maak.

is er nog steeds geen rede maar Juist een oplossing voor de probleem!

Zijn er vanuit sony nog reacties?

of zijn er hdmi kabels zonder deze cec-verbinding te koop?

Message was edited by: MennoHD

Message was edited by: MennoHD

JohanWa
Nieuw

Bedankt voor deze informatie, het heeft mij geholpen mijn probleem op te lossen:

Mijn Sony KDL-40NX720 gaf telkens de foutboodschap dat de communicatie met meegeleverde audiosysteem niet meer lukte - en dit sinds ik een V5 Proximus decoder heb ter vervanging van een V3 decoder waarmee het probleem zich nooit voordeed.

Technieker van Proximus bevestigde me dat de Proximus V5 decoder CEC niet gebruikt.

Ik heb zelf een (reserve) HDMI kabel ontbloot en het kabeltje van poort 13 doorgeknipt. (het was bij mij het grijze kabeltje)

Getest en probleem opgelost.

Hopelijk helpt dit andere mensen die hetzelfde probleem ondervinden.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Welkom,

Bedankt voor het delen van deze oplossing.

73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!