Deel jouw ervaring!
Op 14 mei 2011 heb ik een Bravia KDL-40NX710F gekocht (dus met de actieve speakervoet SUB-400S).
Ik kreeg deze echter niet aan de gang (na alle instellingen goed gezet te hebben volgens de handleiding), bleef de TV melden dat de interne speakers geactiveerd werden ivm "communicatieprobleem audiosysteem".
Dit gemeld aan de winkel (Mediamarkt) en in overleg met hun meteen de TV omgeruild voor een compleet nieuwe set (dus TV en speakervoet en voeding).
Bij de nieuwe set werkt het echter weer niet ! Wat kan er mis zijn?! Iemand anders met deze problemen bekend?
TV heeft de nieuwste firmware update.
Sony reageert niet op Support vragen via de website blijkbaar (al 2x deze vraag gesteld, geen reactie), vandaar dat ik het op deze manier probeer !
Ricardo
Opgelost! Ga naar oplossing.
@Cacaofant
@Werner16v
Met betrekking tot de problemen welke u ondervind met de Speakervoet voor de KDL-40NX710 kan ik u het beste aanraden zo spoedig mogelijk een In-Home service aanvraag te doen.
Via deze weg is het mogelijk een monteur aan huis te krijgen om dit probleem te verhelpen.
U kunt de aanvraag indienen via de sony.nl webpagina.
Onderaan de pagina vind u de kop POPULAIRE KOPPELINGEN met als onderste optie THUISSERVICE.
Als u het formulier helemaal invult zult u binnen 48 uur (op werkdagen) worden gebeld om een afspraak te maken voor bij u thuis.
Ik hoop dat wij via deze weg het probleem alsnog zo spoedig mogelijk op kunnen lossen.
Met vriendelijke groet,
Jolin_K
Sony medewerker
Message was edited by: Jolin_K
Message was edited by: Jolin_K
Message was edited by: Hans_Klis
ik heb hetzelfde probleem.
Ben heel benieuwd naar de oplossing.
heb trouwens ook volgens mij geen stroom op de voet. bij mij gaat er geen lampje branden.
bij u wel?
Message was edited by: werner16v
Message was edited by: werner16v
Vermoedelijk ligt de fout bij je TV-instellingen.
Hier onder zie je een antwoord op een vorige vraag.
Maar ik denk dat voor u alleen de vet gedrukte tekst van toepassing is.
Ik neem aan dat ne TV met een HDMI-kabel aan je versterker hangt. Maar nu moet je ook je TV instellen zodanig dat je klank via de versterker moet gaan en je luidsprekers van de TV moeten dan uitgeschakeld worden. Dit doe je zo:
-Druk op je afst.bediening van TV op 'home'
-kies "instellingen" (een klein valiesje = icoon)
-scroll naar 'geuid' of 'audio' ( een luidsprekertje = icoon)
- kies 'audio systeem" met cursor up/down (hier heb je maar 2 mogelijkheden, audio systeem of TV-luidsprekers)
- druk herhaaldelijk op return tot je terug TV-beeld hebt.
Nu zou je verbinding moeten hebben met je versterker. Meer nog, als je nu je TV uit schakelt, zou normaal je versterker ook moeten mee uitgeschakeld worden. Andersom, ook, zet je de TV aan dan moet in pricipe je versterker ook mee aanspringen.
Het zou best kunnen dat je de eerste keer je versterker nog manueel moet uitschakelen. Hou ook rekening dat bij de opstart je enkele seconden vertraging hebt, net zoals met een PC.
Laat iets weten als het werkt.Succes!
Het komt er in feite op neer dat je de interne luidsprekers van de TV moet uitschakelen en dan pas wordt het geluidsignaal verder gestuurd naar een versterker of een gluidsbalk of wat dan ook. Het is eigenlijk logisch, want anders zou je met twee versterkers en twee paar luidsprekers werken en dat kan voor een raar effect zorgen ivb. met het geluid. Staat niet in de handleiding, jammer. Ben zelf techicus en heb daar ook een tijdje achter gezocht.
Julien
denk toch dat er meer aan de hand is.
kan met geen mogelijkheid stroom op de luidsprekervoet krijgen.
volgens mij zit daar het probleem. hij doet niet wart hij volgens handleiding zou moeten doen.
Werner: ja mijn excuses, ik heb geantwoord uit functie van technicus en ervaring. Maar voor geen geluid is meestal de instelling het probleem. Ik heb zo geen Sony-voet maar als je spreekt dat het lampje van “on” niet brandt dan moet je niet verder zoeken. Eerst moet je voeding hebben en dan pas volgt de rest. Maar ik wil je alsnog helpen. De handleiding spreekt van een netsnoer. Maar op de tekening van de handleiding zie ik een voedingsblokje met een gelijkstroomteken en 16V… Klopt dat? Als dat zo is, ja dan moet je proberen te weten komen of aan de stekker wel degelijk 16V komt. Een voltmeter is dan het instrument wat je nodig hebt. Ik kan moeilijk aannemen dat je twee keer een slechte Sony-voet zou gekregen hebben. Dit lijkt me eerder een fout in de assemblage.
Laat me eerst eens weten of het hier gaat om 16V OK? En dan volg ik het verder op.
Groetjes,
Julien
Hoi Julien,
Dank voor je antwoord, maar dat heb ik al juist 100x gecontroleerd en geprobeerd. Omruilen met compleet nieuwe set (voet + TV) in de winkel werkt dus ook niet !
Voedingslampje op "ON" gaat pas aan als de speakervoet herkend wordt door de TV (dat staat ook in de handleiding namelijk).
De voeding is volgens mij wel goed.. de eerste keer dat het niet werkte bij mij ben ik naar de winkel terug gegaan met mijn voeding, deze deed het in de winkel wel na uitwisseling van het 230V netsnoer.. bij thuiskomst werkte het weer niet.. dus toen alles terug gebracht naar de winkel, compleet nieuwe set gekregen, maar die werkt nu dus ook niet.. wel toevallig he?
En er zijn dus meer mensen met hetzelfde probleem lees ik hier..
ik kan mijn speakervoet omruilen bij de winkel (bcc)
deze komt volgende week binnen.
ben benieuwd of hij dan wel werkt.
Ik had deze tv (ook met speakervoet) 2 weken geleden in 1e instantie ook bij mediamarkt gekocht.
Daarvan kreeg ik speakervoet ook niet aan de praat.
Ben toen terug gegaan, maar werd daar zo slecht behandeld dat ik de hele tv heb terug gebracht.
Wel dikke pech dat het met dezelfde tv die ik bij bcc kocht hetzelfde probleem heb.
We wachten maar af. Over de tv ben ik zeer te spreken. Nu nog hopen dat volgende speakervoet wel goed is.
Hoi WernerV,
Ik denk ook niet dat de nieuwe voet bij je gaat werken, zoals je kunt lezen heb ik de TV incl voet al een keer omgeruild voor compleet nieuwe set.. heb deze set 1x werkend gehad, daarna dus niet meer !
Ik heb het idee dat er een fout zit in een bepaalde reeks, en ik betwijfel of dit in de speakervoet zit.. ik denk zelf een (software) fout in de TV?
Zal het probleem deze week maar aanmelden bij Sony.
Overigens werd ik zeer correct behandeld door de Mediamarkt. Heb zelfs achteraf nog een gratis 3D startset gekregen (2x Bril, 1x Transmitter + Blu ray film).
Ik hoop voor je dat de nieuwe voet werkt.. laat even weten.
Beste,
Dergelijke problemen worden meestal veroorzaakt door andere randapparaten die middels hdmi zijn aan gesloten op de lcd-tv. Vnml. div. mediaspelers ed, daar deze geen hdmi-besturing (=CEC) ondersteunen en de hdmi-besturing plat leggen, waardoor de tv ook niet meer communiceert met de aktieve tv-stand en deze niet meer aan geschakeld wordt (ook te zien aan hdmi apparatuur lijst: deze is dan leeg).
Het beste kunt U dan eerst alles los koppelen, lcd-tv een fabrieks reset geven en dan weer opbouwen beginnend met eerst alleen de aktieve tv-stand aan te sluiten mbv een hdmi1.4 kabel (ivm ARC) op de tv (bij beide apparaten hdmi inputs kiezen waar ARC bij staat vermeld). Dan kijken of "controle voor hdmi" is ingeschakeld in het menu bij externe ingangen en ev. hdmi apparatuurlijst updaten en tenslotten bij "geluid" speaker op "audio systeem" zetten: nu zou aktieve stand vanzelf aan moeten gaan (groene led aan).
Succes!
Gr Roel
Hoi Roel,
Bedankt voor je uitleg maar ik heb bovenstaande al wel 100x geprobeerd. er hangt nu niets aan de voet behalve de bijgeleverde HDMI kabel tussen de beide ARC poorten tussen voet en TV.
Lampje gaat niet branden, ik blijf een communicatiefout audiosysteem krijgen. Er verschijnt niets in de HDMI lijst.
Heb al andere HDMI kabels geprobeerd, geen succes.
Ik word hier echt moedeloos van.. wat een waardeloze zooi is die speakerstand zeg..
Groet Ricardo