annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Geen filmbestanden zichtbaar via WIFI

OPGELOST
profile.country.nl_NL.title
01altee
Bezoeker

Geen filmbestanden zichtbaar via WIFI

Beste allen, ik heb onlangs een kdl-32ex500 gekocht, deze aangesloten op digitenne, maak gebruik van de ci slot van de tv (scheelt 1 afstandsbedinging). Via een sony-dongen is de tv verbonden met mijn fritz.box. De fritz.box heeft de mogelijkheid om een NAS aan te sluiten en deze zodoende voor het netwerk beschikbaar te maken. Ik heb geprobeerd een usb stick (met bestanden) aan te sluiten. Dit werkte op zich prima voor muziek. Op de tv zie ik de fritz.box en kan mp3 bestanden afspelen. Alleen lukt het me niet om film bestanden af te spelen. Volgens de handleiding zou de tv mpeg-2 of avdhd bestanden moeten herkennen, ik heb geloof ik nu alle bekende formats geprobeerd, maar niets, de tv ziet ze niet?  Heeft iemand een idee??

mvg

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.NL.title
DSxp-tv
Lid

Als die sony hetzelfde doet als mijne dan kan MPEG2 alleen via een DLNA server afspelen (die zou in je NAS kunnen zitten). Formaat AVCHD staat voor de USB en de DLNA gespecificeerd.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

2 ANTWOORDEN 2
profile.country.nl_NL.title
Adriek1
Nieuw

Ik heb een ex711 en heb bij het afspelen van videobestanden vanuit mijn pc (als mediaserver) en vanaf usb de ervaring dat dat in 3 van de 10 gevallen lukt.

Met andere woorden 70% van de files speelt niet de TV niet af.

Doordat mijn oude DVD recorder stuk is gegaan heb ik inmiddels een LG HDD recorder, met een USB slot en tot nu toe heeft die _alles_ dat ik daar in gestopt heb afgespeeld. Het Kan Dus Wel!

Alleen jammer dat deze LG geen netwerk aansluiting heeft: het blijft nu een beetje hannesen met USB sticks.

Elders in  het forum kun je mijn klaagzangen over (het gebrek aan) Sony internet content lezen: ook daarin maakt Sony niet waar wat ze suggereren of beloven.

De hoop op een software update begin ik te verliezen en ik begin te overwegen de Sony naar de slaapkamer te verbannen en zo'n lelijke LG TV aan te schaffen (maar eerst uitzoeken wat die _echt_ kan ...)

profile.country.NL.title
DSxp-tv
Lid

Als die sony hetzelfde doet als mijne dan kan MPEG2 alleen via een DLNA server afspelen (die zou in je NAS kunnen zitten). Formaat AVCHD staat voor de USB en de DLNA gespecificeerd.