annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Streaming video via PC naar TV

OPGELOST
profile.country.NL.title
DSxp-tv
Lid

Streaming video via PC naar TV

Ik gebruik een XP computer met Windows Media Player (WMP) om films via de DLNA op de Sony TV af te spelen. Dat werkt prima.

Er zijn via de PC nogal wat buitenlandse TV streams te krijgen. Deze wil ik ook via de DLNA mogelijkheid afspelen op de TV.

Hoe zou ik dit voor elkaar kunnen krijgen?

Tags (2)
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.nl_NL.title
breedBenR
Lid

'PS3 Media Server'  is gratis software voor op de PC, oorspronkelijk om de PS3 meer mogelijkheden te geven, en het werkt ook met andere apparaten, waaronder Bravia's  en modellen van andere fabrikanten dan Sony. Vandaar de naam.

Er zijn plug-ins voor dit programma ontwikkeld, en die doen wat jij en je vrouw willen: maakt er een kanalenkiezer voor webstreams van die je vanaf je TV, gebruikmakend van DLNA, kan selecteren en opstarten etc. Maar zoals gezegd: er zijn hardware eisen en het duurt even voordat je het ingeregeld hebt.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

8 ANTWOORDEN 8
profile.country.nl_NL.title
breedBenR
Lid

Het kan wel, maar het gaat je veel setup tijd kosten - dit is alleen voor 'techies'.

Er is een programma 'PS3 Media Server'

en in combinatie met andere software en scripts en plug ins en een computer die snel genoeg is en een netwerk dat snel genoeg is kan je aan de gang.

Google maar op 'PS3 Media Server' + stream.

Sneller is je laptop met VGA/HDMI aan je TV te hangen en de laatste als monitor te gebruiken.

succes

profile.country.NL.title
DSxp-tv
Lid

Hallo,

Iemand had mij al eens op "PS3 Media Server" gewezen. Ik heb er verder niet naar gekeken door de 'PS3' in de naam. Ik ging er vanuit dat de client een PS3 moest zijn.

Ik begrijp uit je woorden dat het een DLNA server is. Met zeer veel conversie mogelijkheden aan de 'streaming ingangs kant'.

De TV als monitor gebruiken kan natuurlijk altijd. Mijn vrouw had echter hetvolgende in gedachten:

De keuze zoals nu met de WMP DLNA server waarbij er ook een aantal 'Widgets' of andere keuze mogelijkheden op het beeldscherm komen. Als je deze selecteert moeten de verschillende TV zenders die op internet beschikbaar zijn op het scherm tevoorschijn komen.

Het moet dus eigenlijk een kanalenkiezer worden vergelijkbaar met normaal TV kijken.

mvg DS

profile.country.nl_NL.title
breedBenR
Lid

'PS3 Media Server'  is gratis software voor op de PC, oorspronkelijk om de PS3 meer mogelijkheden te geven, en het werkt ook met andere apparaten, waaronder Bravia's  en modellen van andere fabrikanten dan Sony. Vandaar de naam.

Er zijn plug-ins voor dit programma ontwikkeld, en die doen wat jij en je vrouw willen: maakt er een kanalenkiezer voor webstreams van die je vanaf je TV, gebruikmakend van DLNA, kan selecteren en opstarten etc. Maar zoals gezegd: er zijn hardware eisen en het duurt even voordat je het ingeregeld hebt.

profile.country.nl_NL.title
Aarge78
Bezoeker

Ik heb laatste ge-google en PS3 Media Server lijkt inderdaad een optie om content van een PC naar TV te streamen. Volgens mij is het installeren en in PMS de folders van de content selecteren. Vervolgens moet je in de PC de TV toegang geven tot jouw PC.

Zelf nog niet geprobeerd, maar wil eerst een NAS server opzetten.

profile.country.NL.title
DSxp-tv
Lid

PS3 Media server (PMS) was binnen 5 minuten geinstalleerd.

Bij het weergegeven van films via PMS valt op dat het geluid asynchroon loopt met het beeld. In het begin is dit een klein beetje maar daarna steeds meer. Als je de weergave op 'halt' zet en daarna weer op play, krijg je hetzelfde effect.

De transcode buffer op het hoofdscherm van PMS is gevuld. Het ligt dus niet aan de computer capaciteit.

De snelheid naar de TV wordt weergegeven als 13 Mb.
Tussen de computer en de router met WLAN (Fritzbox) is een verbinding van 100 Mb.

De WLAN in de Fritzbox is een 'b/g' verbinding. In de Sony TV een 'b/g/n'. Een 'g' zou theoretisch op 54 Mb. moeten komen (de 13 Mb is dus wel een beetje laag).

Om te zien of hier de beperking zit zal ik tijdelijk een kabel neerleggen tussen de Fritzbox en de TV. Dan zou alles op 100Mb moeten staan. Het asynchroon lopen van beeld en geluid zou dan verholpen moeten zijn.

Onder de 'Help' functie van PMS wordt Tversity als alternatief genoemd. Heeft iemand hiermee ervaring?

profile.country.NL.title
DSxp-tv
Lid

Ik heb de wireless verbinding vervangen voor een kabel. De snelheid tussen de PC en de TV ging hierdoor omhoog van 13 Mbps naar 78 Mb/s. Het geluid liep hierna nog steeds asynchroon met het beeld.

Wat wel opviel was: de bediening via de TV verliep aanmerkelijk soepeler.

Ik heb wat beter naar de instellingen van PS3 Media Center gekeken. De default instellingen staan misschien optimaal voor de PS3 maar niet voor de sony TV. Met een paar kleine instelling wijzigingen was het geluid synchroon aan het beeld.

Kortom: er is niets meer te klagen over PMC behalve..... internet streams kunnen niet worden geselecteerd (althans, ik kan niet vinden hoe).

profile.country.nl_NL.title
breedBenR
Lid

Mooi

Voor het streamen:

1.

er is een plugin voor de PS3 Media Server genaamd 'uitzending gemist', met een install file, daar kan je allerlei nederlandse tv zender webstreams mee doorsluizen:

'van internet, gestreamed naar PC, omgezet op de PC, via DLNA naar TV'.

Inmiddels redelijk uitontwikkeld en met een installatie bestandje etc. en wordt actief onderhouden.

http://www.ps3mediaserver.org/forum/viewtopic.php?f=12&t=5884

http://code.google.com/p/uitzendinggemist-dlna/

2.

er is een plugin voor PS3 Media Server, genaamd  'chanels' ,
in principe kan je daar allerlei streams mee afspelen en kan je customizen etc.

Actief in ontwikkeling.

http://www.ps3mediaserver.org/forum/viewtopic.php?f=12&t=9329

Zie ook:

http://www.ps3mediaserver.org/forum/viewtopic.php?f=6&t=3507

profile.country.NL.title
DSxp-tv
Lid

Terug van vakantie dus met het streamen ben ik niet zo veel verder gekomen.

Omdat we nu voornamelijk naar films kijken via de PC is het zeer onhandig om telkens het Xrossbar menu af te moeten lopen naar de correcte film serie die we zitten te bekijken (Stargate SG1 heeft bijvoorbeeld 10 seizoenen met 20 afleveringen).

Een oplossing op mijn Bravia EX711 zou zijn: maak er een 'Favoriet' van (knop met hartje). Je kunt dan gelijk naar de map springen van SG1.

Dit blijkt echter niet te werken. Je kunt wel alles 'Favoriet' maken (een hartje bij plaatsen) maar zodra je het selecteert komt er een foutmelding.

Navraag bij Sony levert op: "De favorieten knop kan alleen gebruikt worden voor digitale  tv zenders en is niet om het  menu door te komen."

Een bijzonder onbevredigend antwoord omdat het niet klopt:

-           Je kunt het hartje  (favoriet) -binnen de menu selectie- overal op plaatsen.

-           Je kunt het op een  analoog kanaal zette en dan werkt het ook (dus niet alleen op digitale tv  zenders)

-           Het werkt op plaatsen  waar het direct tot content afspelen leid

Dus als je het zet op een film via  de dlna server werkt het wel. Omdat je dan geen stap terug kan doen (andere film  selecteren), heb je hier niets aan.

Het lijkt er dus meer  op dat het een mislukte implementatie van een ‘link’ of ‘shortcut’  is.

De volgende vragen aan Sony leveren echter geen respons meer op:

Q1: zijn er  mogelijkheden om dit te verbeteren?

Q2: zijn er sowiezo  mogelijkheden om via Sony wijzigingen aan te geven?

Algemene voor dit forum:

Wat zijn de ervaringen met het doorgeven van suggesties aan Sony?