annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Foutmeling: geen signaal KDL-46EX500 lcd

OPGELOST
profile.country.nl_NL.title
ManuelW
Bezoeker

Foutmeling: geen signaal KDL-46EX500 lcd

Beste techneuten,

Hopelijk kunnen jullie mij helpen want ik zit met een probleem waardoor ik bijna niet meer naar SBS6 of RTL5 kan kijken:smileysad:.

Mijn Sony Bravia KDL-46EX500 is voorzien van een CAM CI+ module van Ziggo. Deze combinatie werkte tot vorige week prima. Vorige week kwam ik tot de ontdekking dat bij een aantal zenders het beeld helemaal weg valt, dit herhaalt zich zo om de 30 seconden. Het signaal verspringt dus continu van zo'n 80% helemaal naar 0% en vervolgens weer terug naar 80%. (zwart scherm met melding geen signaal met daavoor een geel gevarendriehoekje)

De conclusie van Ziggo is; dat het signaal naar mijn huis gewoon goed is en kunnen mij niet verder helpen!

Wat heb ik zelf gedaan:

  • Bekabeling gecheckt: deze werkt naar behoren (75 ohm bekabeling inclusief signaalversterker)
  • Tv naar fabriekinstellingen gezet
  • De nieuwste firmware update van Sony geïnstalleerd (versie PKG4.110EUL-0108)

Ik word er nu echt moedeloos van, weet echt niet meer wat ik moet doen, wie kan mij alsjeblieft helpen??

P.s. analoog werkt wel gewoon prima

Message was edited by: ManuelW

Message was edited by: ManuelW

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.nl_NL.title
ManuelW
Bezoeker

De zender scan heb ik zojuist uitgevoerd maar het probleem is nog niet verholpen:smileycry:.

@ Roben: De foutmelding verschijnt zowel bij de gewone digitale kanalen als bij de HD kanalen. Als ik mijn signaalversterker op maximaal zet dan dan lukt het wel om de gewone digitale kanalen stabiel te houden met een signaal tussen de 60% en 70%

Groetjes,

Message was edited by: ManuelW

Message was edited by: ManuelW

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

7 ANTWOORDEN 7
profile.country.NL.title
roben008
Lid

Heb je na de reset ook de kanalen opnieuw geladen? Treedt het probleem op bij de HD kanalen van RTL5 en SBS of ook op de gewone digitale kanalen?

profile.country.nl_NL.title
ManuelW
Bezoeker

Dankjewel voor jouw snelle reactie Roben!

Na de reset heb ik inderdaad de kanalen opnieuw geladen. Het probleem wat ik heb treedt op bij de gewone digitale kanalen, of dit ook bij de HD kanalen is durf ik niet te zeggen (ik zal vanavond ff checken).

Groetjes

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Welkom,

Ziggo heeft de laatste tijd het een en ander gewijzigd met de streams van de digitale ontvangst.

QAM omzetting van 64 naar 256 en er zijn enkele stream opnieuw ingedeeld.

Na het opnieuw een zender scan uitvoeren zouden de problemen opgelost moeten zijn.

zie ook: http://ziggo-gebruikers.nl/forum/

73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.nl_NL.title
ManuelW
Bezoeker

De zender scan heb ik zojuist uitgevoerd maar het probleem is nog niet verholpen:smileycry:.

@ Roben: De foutmelding verschijnt zowel bij de gewone digitale kanalen als bij de HD kanalen. Als ik mijn signaalversterker op maximaal zet dan dan lukt het wel om de gewone digitale kanalen stabiel te houden met een signaal tussen de 60% en 70%

Groetjes,

Message was edited by: ManuelW

Message was edited by: ManuelW

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Als de versterker op maximale versterking staat en de signaalsterkte is maar tussen de 60/70 % dan is er iets met de huisinstallatie aan de hand.

Oorzaak kan zijn: versterker, pluggen, bekabeling.

Het toestel is niet zo zwaar, sluit het toestel eens rechtstreeks aan op het Abonee Overname Punt (AOP) m.a.w. zonder versterker, splitters, binnen bekabeling of pluggen.

suc6

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.nl_NL.title
ManuelW
Bezoeker

Bedankt voor jouw advies en hulp! Echt top!

Ik zal komend weekend eens het toestel rechtstreeks aansluiten op het AOP:smileywink:.

Toch denk ik niet dat het daar aan zal liggen want het is echt alleen maar bij SBS6 en RTL5. Nu zit ik namelijk "help mijn man is klusser" te kijken op RTL4 HD en die is perfect, mijn inziens zouden veel meer zenders problemen moeten hebben bij een slechte huisinstallatie en niet alleen 2 zenders.

Sorry dat ik eigenwijs over kom maar de moed zakt mij steeds verder in de schoenen.

Nogmaals thanx voor het mee denken hoor:smileyhappy:!

Groetjes,

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Het vreemde is dat rtl5 en sbs6 op verschillende streams zitten op het netwerk.

www.dtvmonitor.nl/?tree=11515

RTL5 HD op TS1

SBS6 HD op TS23

Suc6 ermee komend weekend.

73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!