annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

46HX920 overschakelen naar andere zender gaat langzaam

profile.country.NL.title
Wolkewietje
Nieuw

46HX920 overschakelen naar andere zender gaat langzaam

Als ik van zender verander duurt dat bijna 4 seconden. Ik dacht altijd dat digitaal sneller was als analoog. Toen ik nog analoog keek met een (dikke) Tv ging dit supersnel. Is dit een instelling of moet dit via software veranderd worden of is dit normaal?

3 ANTWOORDEN 3
profile.country.NL.title
roben008
Lid

Helaas, het zappen door digitale kanalen gaat (nog steeds) aanzienlijk langzamer dan bij analoge TV. In het algemeen zijn decoders iets sneller dan de CI+ modules, maar veel scheelt het niet. Je zult het er mee moeten doen tot er hopelijk ooit nog eens een firmware update komt die de snelheid verhoogt.

profile.country.nl_NL.title
Mickeyvdb
Bezoeker

Bekijk je digitaal door middel van een externe decoder of via een CI+ module ?

Het schakelen hangt in ieder geval af van de snelheid waarmee de decoder kan omschakelen.

Eerdere generatie externe decoders zijn zeker niet snel in schakelen tussen zenders.

Bij de nieuwe generaties is dat al veel beter maar over het algemeen niet sneller dan zoals bij analoog.

Sluit anders eens het analoge signaal aan, dan zie je dat de schakel snelheid waarschijnlijk hoger is.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Het lijkt mij dat je met een 46HX920 rechtstreeks naar de digitale kanalen kijkt en niet via een decoder.

Dat de zap snelheid langzamer is heeft verschillende oorzaken.

o.a.

- het beeld moet omgezet worden van eentjes en nulletjes naar zichtbaar beeld.

- de CI+ module moet ook eerst toestemming geven om de zender te mogen bekijken.

73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!