Deel jouw ervaring!
Met de vorige firmware versie kon deze TV een aantal uren per dag haar bedraade ethernet interface up/down gooien (snmp events uit de Cisco switch), op dit moment is het aantal up/down events minder, maar de boel crashed nog altijd.
Sinds de upgrade gisteravond, is de TV al twee maal gecrashed. Met de Android ADB logcat verbinding is dit terug te zien.
--------- beginning of crash
03-20 22:54:45.481 11116 11116 F libc : page record for 0xb6ece08c was not found (block_size=16)
03-20 22:54:45.983 1057 1067 E NetlinkEvent: NetlinkEvent::FindParam(): Parameter 'DEVTYPE' not found
03-20 22:54:45.983 1057 1067 E NetlinkEvent: NetlinkEvent::FindParam(): Parameter 'PRODUCT' not found
03-20 22:54:45.983 1057 1067 I Vold : NetlinkEvent: subsys= firmware, action = 1(1:add, 2:remove, 3:change).
03-20 22:54:45.983 1057 1067 D NetlinkEvent: NL param 'DEVPATH=/devices/virtual/firmware/mt7662t_patch_e1_hdr.bin'
03-20 22:54:45.983 1057 1067 D NetlinkEvent: NL param 'FIRMWARE=mt7662t_patch_e1_hdr.bin'
03-20 22:54:45.983 1057 1067 D NetlinkEvent: NL param 'TIMEOUT=10'
03-20 22:54:45.983 1057 1067 D NetlinkEvent: NL param 'ASYNC=0'
03-21 11:01:44.074 21784 21784 F libc : page record for 0xb6eba08c was not found (block_size=16)
03-21 11:01:44.576 1057 1067 E NetlinkEvent: NetlinkEvent::FindParam(): Parameter 'DEVTYPE' not found
03-21 11:01:44.576 1057 1067 E NetlinkEvent: NetlinkEvent::FindParam(): Parameter 'PRODUCT' not found
03-21 11:01:44.576 1057 1067 I Vold : NetlinkEvent: subsys= firmware, action = 1(1:add, 2:remove, 3:change).
03-21 11:01:44.576 1057 1067 D NetlinkEvent: NL param 'DEVPATH=/devices/virtual/firmware/mt7662t_patch_e1_hdr.bin'
03-21 11:01:44.576 1057 1067 D NetlinkEvent: NL param 'FIRMWARE=mt7662t_patch_e1_hdr.bin'
03-21 11:01:44.576 1057 1067 D NetlinkEvent: NL param 'TIMEOUT=10'
Volgens de Android sources heeft de libc melding te maken met een deel van het geheugen management, maar het is onduidelijk of dat de oorzaak is.
Wat wel opvalt, is dat crashes met de oude en huidige firmware altijd gepaard gaan met de melding dat de mt7662 firmware geladen wordt. Wat te maken heeft met de WiFi / Bluetooth devices (die op deze TV beide uit staan -nee, aanzetten helpt niet-).
De TV is al eens 2 weken weggeweest, voor analyse van het probleem. Helaas mocht men alleen kijken of er beeld was, niet op netwerk of Android niveau kijken wat er speelt.
De combinatie Sony Bravia en Android is niet de beste. Ik heb mijn deel aan crashes nu wel gezien:
logcat-2017-02-25:--------- beginning of crash
logcat-2017-02-27:--------- beginning of crash
logcat-2017-02-27:--------- beginning of crash
logcat-2017-02-28:--------- beginning of crash
logcat-2017-03-01:--------- beginning of crash
logcat-2017-03-06:--------- beginning of crash
logcat-2017-03-08:--------- beginning of crash
logcat-2017-03-09:--------- beginning of crash
logcat-2017-03-13:--------- beginning of crash
logcat-2017-03-15:--------- beginning of crash
logcat-2017-03-16:--------- beginning of crash
logcat-2017-03-20:--------- beginning of crash
logcat-2017-03-21:--------- beginning of crash
Opgelost! Ga naar oplossing.
Na -8 maanden- met Sony support heen en weer mailen, vond ik via het forum informatie om de problemen die de TV geeft op de HDMI bus, als de TV in standby staat. Volgens de meeste forum berichten gaat de TV na circa 15 minuten in 'deep-sleep' en wordt daar weer uit 'wakker'.
Dit geeft de nodige hdmi-handshaking problemen, waardoor geluid van mijn satelliet ontvanger onderbroken wordt, omdat de (sony) versterker denkt dat de Tv aandacht nodig heeft.
Om deze issues op te lossen:
Dedankt voor het uitgebreide log, je inbreng is reeds geescaleerd.
73's
Na -8 maanden- met Sony support heen en weer mailen, vond ik via het forum informatie om de problemen die de TV geeft op de HDMI bus, als de TV in standby staat. Volgens de meeste forum berichten gaat de TV na circa 15 minuten in 'deep-sleep' en wordt daar weer uit 'wakker'.
Dit geeft de nodige hdmi-handshaking problemen, waardoor geluid van mijn satelliet ontvanger onderbroken wordt, omdat de (sony) versterker denkt dat de Tv aandacht nodig heeft.
Om deze issues op te lossen:
Bedankt Erik,
wat ook nog een probleem mogelijk kan geven is dat IPv6 aan staat bij de Android toestelllen als IPv4 alleen beschikbaar is, deze instelling kan uitgezet worden als men met een IPv4 (thuis) netwerk verbonden is.
73's
IPv6 wordt net als IPv4 'native' ondersteund in mijn netwerk, hier heb ik nooit issues mee gehad, maar bedankt voor de tip.
Even ter refentie voor andere gebruikers:
Problemen:
Oplossing:
Als ik jou instellingen doorvoer op mijn TV, dan resulteerd dat bij mijn TV weer op continu Standby vermogen van 20 Watt. If prefeleer dan ook mijn instellingen waarbij ik het verkeer naar Chrome/Sony minimaliseer door geen crashrapportage of gebruiksinfo meer te sturen.
Kun je in jou geval niet overwegen om de TV een vast IP adres te geven. Dat moet dan toch ook het ongewenste DHCP requests laten afnemen. Wel in de router hiervoor enkele ip adressen loskoppelen van DHCP control. Hoe denken anderen hierover?
Gr, Arie
Wellicht dat een statisch IP adres de dhcp issues op lost, maar het toestel blijft dan toch uit de slaap stand komen, nadat hij na circa 15 minuten in standby naar deep-sleep probeert te gaan.
Wat weer op de switch terug te zien is door een het steeds down/up gaan van de ethernet poort. Die 20 watt neem ik wel voor lief, alle problemen die ik had, zijn daar door wel verleden tijd.
Overigens krijg ik daar door wel om de x dagen een melding dat er een android proces gestopt is (com.sony.dtv.browser.webappruntime.WebAppRuntimeActivity geloof ik).
En met alle errors die adb logcat de deur uit doet, vraag je je wel af, welke quality controle er op de software gedaan is..
Je kunt inderdaad gerust stellen dat Sony, qua eindcontrole, behoorlijke steken heeft laten vallen.
Gezien de problemen welke ik heb ervaren mag er ook wel sprake zijn van een wanproduct.
Gr, Arie