Deel jouw ervaring!
Hallo allemaal,
Sinds enkele dagen ben ik in het bezit van bovengenoemd toestel. Voor de digitale zenders heb ik een module en een Ziggo smartcard in gebruik, die heel goed werkt. Alles lukte met het installeren, behalve om de digitale zenders op de volgorde te krijgen zoals ik dat graag zou willen en ik gewend was met de aparte digitale tuner.
De software die ik heb is 4.03.024-0103 en er is nog geen nieuwe software.
Als ik klik naar digitale afstemming van de zenders , en dan naar programmalijst bewerken , lukt dat niet. In de handleiding staat dat deze handeling nog niet in alle landen mogelijk is ? Alleen een kwestie van nieuwe software dus, denk ik . Zit ik hier goed mee of kan het misschien toch op een andere manier ? Wie is het gelukt om deze zenders toch in zijn eigen volgorde te krijgen.
Alvast bedankt voor de reacties,
aksamit
Opgelost! Ga naar oplossing.
Ja dit werkt bij bijna alle bravia tv's met CI+.
Een gemakkelijker methode is trouwens om bij de installatie gewoon alles op nederlands te zetten. Je krijgt dan een lijst van kabelproviders te zien (misschien niet bij alle modellen) en dan moet je voor upc kiezen en niet voor ziggo. Alles werkt dan hetzelfde maar je kunt nu wel de zenders sorteren
Volgens punt 3 op pagina 8 van de Nederlandse handleiding is het sorteren van zenders alleen mogelijk voor de analoge zenders.
Handleiding: http://diplobest.nl/review/SONY/BRAVIA%20KDL-22EX310
Wel is het mogelijk om een favorietenlijst te maken van de digitale zenders.
suc6
Hallo pa3eia,
Bedankt voor het antwoord ; de analoge zenders heb ik dus ook wel kunnen sorteren en in mijn gewilde volgorde geplaatst . Op pagina 34 staat echter ook nog iets over het sorteren van de digitale zenders ;onder het kopje " de volgorde van de digitale kanalen wijzigen " staat : druk op pijltje ( naar rechts) en druk vervolgens op pijltje naar boven of beneden om een nieuwe positie voor het kanaal te selecteren en druk op pijltje (naar links) en druk dan op return.
Als noot staat er nog bij : wanneer "kabel" geselecteerd is , is deze functie mogelijk niet beschikbaar in bepaalde landen.
En daarom vermoed ik dat het momenteel hier nog niet beschikbaar is , maar via een software update misschien later nog wel.
Volgens mij is er in het menu "digitale autom. afstemming" al met deze mogelijkheid rekening gehouden, want daar staat nog " programmalijst bewerken" en "digitale handm. afstemming" , net zoals dus op pagina 34 beschreven ( en eigenlijk dezelfde procedure als bij analoge zenders) , maar nu kun je daar nog niet op klikken. Een toekomstige softwareupdate vermoedelijk dus ?
groeten,
willy
Ook na het updaten van de firmware (00000100_0770046a van 26 december 2011) op mijn Bravia 32EX720, was verplaatsen van de digitale zenders niet mogelijk.
Ik heb toen de tip van nico.557 (in TV & Home CinemaBravia
Via Instellingen > Systeeminstellingen > Autostart het land op Duitsland gezet, taal op Nederlands en de verdere gegevens weer ingevuld. Daarna kon ik de zenders verplaatsen.
Overigens, Ziggo ontkent dat zij het verplaatsen blokkeren: 'Dit betekent dat uw TV ten onrechte 'denkt' dat de instellingen goed zijn, wat wordt veroorzaakt door de software dat [die] de fabrikant op uw TV heeft geinstalleerd'.
Het is mij een raadsel waarom Sony deze optie voor Nederland heeft geblokkeerd.
Weet iemand of dit ook werkt bij de KDL46EX720 ?!
Zit met hetzelfde probleem namelijk.
Peter.
Ja dit werkt bij bijna alle bravia tv's met CI+.
Een gemakkelijker methode is trouwens om bij de installatie gewoon alles op nederlands te zetten. Je krijgt dan een lijst van kabelproviders te zien (misschien niet bij alle modellen) en dan moet je voor upc kiezen en niet voor ziggo. Alles werkt dan hetzelfde maar je kunt nu wel de zenders sorteren
Toppie, dat ga ik zo snel mogelijk uitproberen en kom er nog even op terug.
Thanks !!