Deel jouw ervaring!
Beste,
Ik heb hier een Sony Bravia 32ex700 waar ik nog steeds met veel plezier naar kijk.
Het komt alleen geregeld voor dat mijn ziggo module niet herkend wordt die ik aan de linker zijkant in de tv kan schuiven. Ik krijg dan de volgende melding:
De geselcteerde service is gecodeerd of kan niet worden gecodeerd.
Als ik deze melding zie staat, dan kan ik enkel nog nederland 1 bekijken.
Zodra ik de module eruit haal en er direct weer in stop, dan wordt de module opnieuw herkend en 10 seconde later kan ik weet tv kijken.
Wat kan hier de oorzaak van zijn?
Heb je de nieuwste firmware? of dezelfde van destijds bij de aanschaf?
er zijn begin dit jaar firmwares uitgebracht die herkenning ziggo-codering stabieler maken.
zoek onder Ondersteuning in menu hierboven op deze website.
als de tv zelf niet op internet zit, moet je hiervoor firmware op pc downloaden en met usb stick naar tv brengen.
De nieuwste firmware staat is geinstalleerd. Ik weet zo uit mijn hoofd niet welke versie maar een maand of 2 a 3 geleden heb ik een check gedaan en toen was het de meest recente.
Welk merk CI+ module is het ?
Voor de Neotion module is er dit jaar een update geweest.
Hier al eens rond gekeken: http://ziggo-gebruikers.nl/forum/index.php
Laatse firmware: Firmware-update | 27 /09 / 2011
http://www.sony.nl/support/nl/product/KDL-32EX700
73's
Goedendag Diet75,
Is het mogelijk nogmaals de digitale kanalen op te zoeken en bij het invoeren van de NETWERK ID een voorloop 0 te gebruiken?
Het is bij ons (cic) bekend dat Ziggo een 4 karakter lang nummer geeft maar de Bravia verwacht er 5. Mocht het zo zijn dat u van Ziggo 5555 als Netwerk ID hebt ontvangen dan is het advies om 05555 in te voeren.
Let op, de 0 zal NIET zichtbaar zijn, maar word wel meegenomen in het proces.
Vaak is dit de oplossing voor het probleem met betrekking tot het niet kunnen decoderen van Services, terwijl de Firmware wel up to date is.
@Jolin_K
De TS heeft geen problemen met het zoeken van de digitale kanalen, maar met dat de CI+ module die regelmatig door het toestel niet wordt gezien en dus de kanalen niet kan vrijgeven.
73's
Dank voor de reakties.
Ik zal morgen nog eens kijken of ik de meest recente updates heb... of niet.
Ik zal laten weten wat de uitkomst is.
Nogmaals dank!
Message was edited by: diet75
Ik heb gekeken of er een update mogelijk was maar dat was niet het geval.
Bij de digitale setup kan je kiezen voor update van je tv zelf en bij de ci module kan je ook nog een keer kiezen voor update. In beide lijk ik de nieuwste firmware te hebben.
Ik heb ook nog even op die ziggo link maar daar stond niet echt iets nuttigs bij. Het lijkt me ook eerder een televisie gerelateerd probleem. Bij een andere tv heb ik nergens last van.
Het komt ongeveer 1 a 2 keer per maand voor dat ik de module er even uit en in moet stoppen.Het is dus niet echt een issue maar toch wel vreemd dat het nodig is.
Ik heb hetzelfde met een van mijn 3 ex500 toestellen. de andere 2 (met dezelfde Neotion module) hebben dat niet. Geen drama, want het gebeurt maar zo af en toe, maar het blijft vreemd. Hoop dat een toekomstige update het 'probleempje' verhelpt.
Zoals al eerder is vermeld is er voor de Neotion CI+ module een update.
http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=31496
suc6