Deel jouw ervaring!
Beste,
Ik heb hier een Sony Bravia 32ex700 waar ik nog steeds met veel plezier naar kijk.
Het komt alleen geregeld voor dat mijn ziggo module niet herkend wordt die ik aan de linker zijkant in de tv kan schuiven. Ik krijg dan de volgende melding:
De geselcteerde service is gecodeerd of kan niet worden gecodeerd.
Als ik deze melding zie staat, dan kan ik enkel nog nederland 1 bekijken.
Zodra ik de module eruit haal en er direct weer in stop, dan wordt de module opnieuw herkend en 10 seconde later kan ik weet tv kijken.
Wat kan hier de oorzaak van zijn?
Die update is al van maart j.l., maar heeft niets aan het probleem veranderd. Ook de updates van Sony niet.
Hoi 73's
Nogmaals dank voor het meedenken!
De tv heeft de mogelijkheid om de software van de ci module zelf te updaten via het internet en deze heeft nu dus ook de meest recente software.
De update waar over gesproken wordt is dat de module niet lekker opstart bij het aanzetten van de tv. Dit is hier niet van toepassing want het issue wat ik ervaar is dat als ik tv aan het kijken ben en ik zap naar een andere zender, dan kan het zijn dat ik spontaan de melding krijg dat iets niet gedecordeerd kan worden. Dit zal dan vanaf dat moment zo zijn bij alle zenders behalve nederland 1. Zodra ik de CI module eruit haal en er weer stop, werkt het weer.
Ik heb wel eens het idee dat dit meestal voorkomt als ik via de sony streams heb gekeken... bijvoorbeeld youtube via het sony menu.
Beste,
Neotion ruilen voor Smit.
PS: als deze klacht maar sporadisch voorkomt mee leren leren leven; CI+ betreft nml erg complexe en gevoelige techniek (net als een huis, tuin, en keuken pc die wel eens vastloopt).
Gr