annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

3D OP BRAVIA TV

woertje1962
Ontdekker

3D OP BRAVIA TV

Hallo

ik ben in het bezit van een bravia tv met actieve 3d ondersteuning (model DL-50W807C)

en wil er nu een 3d bril (of meerdere bij kopen)

Volgens de site hoort er de TDG BT500A bij maar nu is mijn vraag of dat ook met een

ander model kan bijv de 400A of zelfs met een ander merk (zolang het maar een actieve 3d bril is met shutter techniek

 

Wilde het forum wel doorzoeken op een soortgelijke vraag maar kan het zo 1, 2,3, niet vinden.

 

alvast bedankt

38 ANTWOORDEN 38
woertje1962
Ontdekker

@peter

 

Ook ik had uiteraard op marktplaats gezocht en kwam daarbij ook die br100 bril tegen

2 stuks nieuw in doos maar in het 3e doosje op de foto zat een soort zender, dus neem

aan dat je die er zeker bij moet hebben (en aansluiten)

 

Zelf heb ik nog wat doorgezocht buiten marktplaats om en heb een actieve 3d shutter

bril met bluetooth besteld in het buitenland.

Het duurt alleen nog een dag of 10 voordat ik die in ontvangst ga nemen (weg voor het werk)

maar als ik terug kom laat ik weten of het werkt.

 

 

Toen ik mijn vraag hier stelde was ik een beetje bang om wat ''sullig'' over te komen

maar uit de reacties blijkt dat ik niet de enige ben die hier wat meer info over wil.

 

gr rene

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

@woertje1962

 

Sullige vragen bestaan hier niet, we zijn hier om elkaar te helpen. We zijn benieuwd naar je ervaringen met de bestelde 3d bril, lees in het Bravia 2015 topic op tweakers dat er al vele je voor zijn gegaan met positieve ervaringen.

 

suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
peterbravia
Ontdekker

En dat wist ik dus niet 😞 Ik ging er beetje vanuit dat mijn Android tv beide zou hebben en dat een bril van een paar jaar oud ook wel zou werken. Ik zag dat het een actieve bril was van Sony en zou op alle Bravia's werken. Jammer want ik heb ze echt voor een koopje gekocht en het zijn best dure brillen. Beide zijn nog nieuw.

 

Ik zet ze wel weer te koop op Marktplaats en ga voor de BT500.

profile.country.NL.title
peterbravia
Ontdekker

Welke bril is dat die je besteld hebt? Zal ook even kijken op Tweakers.

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

De bluetooth techniek in jouw toestel zorgt voor een veel rustiger en mooier 3D beeld. 
Jammer dat de eerste poging een miskoop was, maar laat ons weten hoe je de nieuwe brillen ervaart :slight_smile:

profile.country.NL.title
peterbravia
Ontdekker

Heb ze al op Marktplaats gezet, dus als er hier mensen interesse hebben?? Heb ze gekocht voor 10,- pst en ze zijn nog nieuw.

 

Andere vraag waar ik net over nadacht. Ik heb dus gisteren een 3D film op m'n streamer gezet (tvix speler), dan zie ik twee beelden links en rechts, vervolgens zet ik de TV op 3D en kies ik links/rechts, en dan maakt de TV er keurig één beeld van. Nou is mijn vraag: doet het er nou ook toe dat ik geen 3D streamer heb? Of heb ik ook nog een 3D streamer nodig? Zo ja, waarom lijkt het dan toch te werken?

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Als je een 3D film afspeelt, herkent de TV dit automatisch en zal de 3D modus activeren. 

Je kunt handmatig 3D aanzetten en dan uit twee verschillende weergave modussen selecteren. 
Er is wel een speler nodig die om kan gaan met 3D bestanden. 

profile.country.NL.title
peterbravia
Ontdekker

Ok en over dat laatste twijfel ik dus. Want mijn speler speelt ze gewoon af en via Action Menu kan ik 3D aanzetten maar hoe kan ik dan zien of iets niet goed is aangezien ik nog geen werkende bril heb? :grin: 

 

Als ik zoek op internet dan heeft m'n streamer geen 3D support, maar toch zie ik beeld...

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Je begrijpt me verkeerd. De TV heeft een optie ingebouwd om ALLES in 3D weer te geven. 
Het toestel emuleert dan twee beelden om meer diepte te geven. 

 

Als je een 3D Blu-ray speler hebt die het volledig ondersteund, zal de TV een melding weergeven als je een 3D Blu-ray erin stopt. 
Natuurlijk is de emulatie niet zo goed als echt 3D materiaal. 

profile.country.NL.title
peterbravia
Ontdekker

Ok, ik begrijp het. Mijn TVIX streamer kan wel een 3D bestand openen, vervolgens zie ik ook de twee beelden links en rechts en via de TV wordt dit dan 1 beeld. Ik heb gezocht maar m'n streamer ondersteund geen 3D, kan ik dan aannemen dat wat ik zie gedaan wordt door de TV? Het feit dat de streamer het bestand wel kan openen wil nog niet zeggen dat dit dan ook echt 3D is begrijp ik van jou.