annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

3D OP BRAVIA TV

woertje1962
Ontdekker

3D OP BRAVIA TV

Hallo

ik ben in het bezit van een bravia tv met actieve 3d ondersteuning (model DL-50W807C)

en wil er nu een 3d bril (of meerdere bij kopen)

Volgens de site hoort er de TDG BT500A bij maar nu is mijn vraag of dat ook met een

ander model kan bijv de 400A of zelfs met een ander merk (zolang het maar een actieve 3d bril is met shutter techniek

 

Wilde het forum wel doorzoeken op een soortgelijke vraag maar kan het zo 1, 2,3, niet vinden.

 

alvast bedankt

38 ANTWOORDEN 38
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Welkom in de Sony community,

Is de BT400a wel in Europa te krijgen, volgens mij is het een model voor de USA market.

Zolang de 3D bril actief en Bluetooth ondersteuning heeft is deze te gebruiken op de 2015 lijn.

 

suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
woertje1962
Ontdekker

Bedankt voor je antwoord en welkomstwoord

(was idd handiger gewest om eerst even voor te stellen)

 

Goed om te horen dat het dus ook met een andere bril gaat

als/dan de BT500A.

Omdat ik op marktplaats was gaan zoeken vond ik wel diverse

bT400a  bt250a en zelfs bt100a modellen voor een schappelijke prijs.

 

Dus dat gaan we maar eens proberen , ik vroeg het specifiek omdat een

vd adverteerders daar expliciet vermelde de verkeerde te hebben gekocht

en dat wilde ik voorkomen (een pasieve bril is veel goedkoper dus daar

zou ik wel een risico mee willen/kunnen nemen maar die werken volgens mij

helemaal niet op een actief systeem.

 

gr ren 

profile.country.NL.title
peterbravia
Ontdekker

Ik heb een Bravia KDL-50W805C en wil ook gebruik gaan maken van 3D. Is dit dan de bril die ik moet hebben?

 

http://www.sony.nl/electronics/televisies-3d-bril/tdg-bt500a

 

Best wel prijzig nog! Had verwacht dat zoiets wel bij de TV zou zitten maar voor 900,- mag je dat schijnbaar niet verwachten.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

@peterbravia

Dan had je mogelijk geen 900 maar 900+60 er voor betaald :wink:

 

Maar even alle gekheid op een stokje, probeer een 3D bril ergens te scoren voordat je er eentje aanschaft en kijk ofdat het een meerwaarden blijk te zijn. De meeste 3D brillen liggen doelloos bij de meeste in de kast.

 

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Je hebt wel een actieve bril nodig. Die ligt niet bij iedereen in de kast :wink:

Als het een passieve zou zijn, dan werken dezelfde brilletjes als in de Pathe bioscopen ook namelijk. 

profile.country.NL.title
peterbravia
Ontdekker

haha dat dacht ik ook al! Dat het een actieve moet zijn weet hij waarschijnlijk wel maar die liggen inderdaad niet overal op de plank. Op marktplaats wel een paar gevonden maar dan valt mij op dat Philips bijvoorbeeld eentje heeft die nog geen 30,- kost en dat de Sony 60,- kost. Dan denk ik meteen alweer dat hier een kwaliteitverschil tussen moet zitten, toch? Is het dan zo dat elke actieve bril werkt op m'n TV?

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Niet alle actieve brillen werken op actieve toestellen. 
Er zijn namelijk verschillende manieren van verbinden geweest. Let dus even op als je echt een andere bril koopt, dat deze op dezelfde wijze verbindt als de Sony bril. 

 

Het kan wel inderdaad. Ik weet dat er een Samsung bril is die werkt en ook een stuk minder kost. 
De Sony bril heb ik zelf een setje van. Niets op aan te merken. 

profile.country.NL.title
peterbravia
Ontdekker

Heb jullie advies opgevolgd en toch maar even Marktplaats afgezocht naar iemand die nog een actieve 3D bril van Sony had liggen en waarachtig, op 10 minuten van m'n kantoor had een dame een TDG-BR100 liggen voor een zacht prijsje. Kon zo snel niet vinden of deze compatible is met m'n W805C maar er staat wel dat deze met alle Bravia's zou moeten werken. Voor deze prijs durfde ik de gok aan. 

 

Heb inmiddels een 3D film, ik zet de TV op 3D en kies voor "Naast elkaar" omdat de film zo is opgenomen. Ik heb er een batterij in gedaan, druk de bril aan en dan knippert hij steeds eventjes groen. Hier staat dat er niks tussen de bril en tv mag zitten:

https://us.en.kb.sony.com/app/answers/detail/a_id/32652/c/65,66/p/33588,67813,67922,67929/

 

Dus ik heb de bril praktisch voor de TV gelegd maar er gebeurd niks. De bril lijkt geen verbinding te krijgen. Iemand nog tips of gevalletje 'gegokt en...' ? Zou erg jammer zijn want de bril lijkt erg hoogwaardig en je zou toch zeggen dat dit moet werken? 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

De BR100 heeft een IR signaal nodig, de Android2015 line gebruikt een BlueTooth signaal.

 

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!