annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

GEEN WIFI EN VASTE VERBINDING MEER: SONY 55XE7077 Smart TV

profile.country.NL.title
Dannis73
Ontdekker

GEEN WIFI EN VASTE VERBINDING MEER: SONY 55XE7077 Smart TV

Ik heb eind oktober een SONY 55XE7077 Smart TV gekocht bij de media markt.

Was inpluggen, connectie maken en draaien via de wifi.

2 dagen geleden was het opeens over na het vastlopen van een app.

Sindsdien krijg ik geen verbinding meer met zowel de wifi als een vaste kabel.

Met het zoeken naar een wifi kanaal wordt ook helemaal niks meer gevonden, ook geen ander kanaal.

en via de vaste kabel maakt hij ook geen connectie meer via het Internet.

 

Wat ik allemaal al heb geprobeerd:

-Meerdere malen gereset en terug naar de fabrieksinstellingen

- Kabelmodem gereset en WPS knop ingedrukt

- Vaste kabel aangelegd voor connectie te maken

- Handmatig een netwerk proberen in te voeren (wilt geeneens meer typen in dat veld)

- Dit forum afgezocht

 

Allemaal geen resultaat.

 

Het vreemde is ook dat als ik een harde schijf aan de USB poort hang om video's af te draaien

dat hij de schijf ook niet meer ziet. Voorheen was dat wel het geval.

 

Is er nog iets wat ik kan proberen of lijkt het erop dat het gedeelte wat voor

de verbindingen zorgt gewoon kapot is?

 

Het enige wat het nog wel doet is de hdmi aansluiting voor de digitale TV ontvanger 

 

6 ANTWOORDEN 6
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Er gaat iets niet helemaal goed met de XE7077, als alle netwerkverbindingen niet meer actief zijn, maar ook de vebinding met de externe schijf op de USB-poort.

 

Wat je nog kan proberen is het volgende:

 - Zet de Wifi uit op de XE7077

 - Ontkoppel alles aan de XE7077.

 - Verwijder de 220V stekker.

 - Wacht ongeveer 1 minuut

 - Plaats de 220V terug

 - Verbind de LAN kabel

Hopelijk is er nu weer een internet verbinding

 - Verbind nu alle rand apparatuur weer met de XE7077

 

Zoals je waarschijnlijk ook al gelezen heb hier in de Community, dat de Bravia's niet met het Wifi kanaal boven 11 aan kan.

 


suc6 ermee,
73's

 

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Dannis73
Ontdekker

Bedankt voor de tips! Ik heb het geprobeerd, helaas zonder resultaat. :weary:

 

Ik heb gekeken naar de firmware versie, die staat op v8.500 etc.

Er is een update beschikbaar naar v8.535. (release date: 19-02-2018)

 

Die lost volgens Sony de onderstaande problemen op:

 

  • Lost een probleem waarbij de tv geen verbinding met internet kan maken via Wi-Fi
  • Lost een probleem op waarbij de USB-poort niet werkt
  • Lost een probleem op waarbij apps niet werken of apps niet worden weergegeven op de tv

en nog een hele lijst met punten..

 

Maar van de eerste 3 problemen heb ik nu dus last plus het feit dat hij via de vaste netwerk-kabel

ook geen verbinding meer maakt.

 

Ik heb eerst uitgebreid de wifi geprobeerd, scannen, via wps etc.

Zelfs een hotspot aangemaakt met mijn telefoon om te checken of het aan ziggo lag.

Helemaal geen resultaat. 

 

Via de vaste kabel ziet hij ook niks, bij controle geeft hij aan dat de netwerkstatus okay is

maar geen vebinding krijgt met het internet. Een laptop op dezelfde kabel doet het direct.

 

Via USB ook geen resultaat. Als ik in de instellingen een software update wil uitvoeren en ik selecteer 'USB'

krijg ik de instructie 'Plaats nu uw USB apparaat' maar als ik dat doe gebeurt er ook helemaal niks.

 

Ik kan nu helemaal geen kant meer op, alle problemen (behalve met de vaste kabel) komen waarschijnlijk

door de oude firmware maar updaten is onmogelijk. Echt compleet waardeloos met een TV van 3 maanden oud. :angry:

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Ik weet het ook nu niet weet, zeker nadat je zelfs een hotspot verbinding heb proberen te maken.

 

Gelukkig is de XE7077 nog maarv 3 maanden oud en je zit nog volop in de garantie.

 

 

suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Dannis73
Ontdekker

Ja gelukkig nog garantie idd. Ik heb nu echt het idee dat er iets kapot is.

Heb inmiddels een reparatieverzoek ingediend en nu is het wachten op een afspraak.

In ieder geval bedankt voor het meedenken! :thumbsup:

profile.country.NL.title
Dannis73
Ontdekker

Trouwens nog een gat in de markt, een Smart TV die gewoon plug en play is en compatible met alles.

Als ik al die ellende lees hier op dit forum...

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Valt wel mee met "al die ellende" hoor, zijn sporadisch bij sommige. Bij de meest gebruikers gaat het wel goed, alleen dat lees je meestal nooit.

 

Suc6 met het garantie gevalletje,

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!