Deel jouw ervaring!
Sinds 31 maart (2018) hebben wij de KDL-40RE450 maar het beeld doet af en toe raar
Het komt op verschillende zenders voor en meestal bij/op gezichten. Het beeld wordt daar dan zeer kort negatief. Helaaas is dat steeds toevallig en niet te reproduceren.
Het Ziggo-signaal naar de tv loopt via de coax-kabel van de splitter achter op de hd-recorder.
Heeft iemand tips wat te doen/proberen?
Edit punt 1: gaf geen verbetering
Update.
Gisteren is de monteur van Ziggo geweest.
Hij heeft:
- voor de zekerheid alle stekkers en kabels vervangen
- alles doorgemeten (alles top)
- een versterker geplaatst waar de lijn het huis binnenkomt
- signaalniveau is nu 82
Het LIJKT er op dat dit alles er voor zorgt dat er minder vaak zo'n verstoring te zien is. Weg is het echter helemaal nog niet.
Zou het dan toch aan de tv liggen??? Indien dat zo is, betekend dat er een serie van onze tv (RE450) dit mankement heeft?
Vraag: hoe nu verder?
82 als signaalniveau met een versterker is wel een beetje te weinig, dan is de signaalkwaliteit waarschijnlijk ook niet voldoende. Hier op beide 100 na (meterkast) 18mtr vanaf de versterker FDU-44.
suc6 ermee,
73's
25-07-2018: zo, tijd voor een update.
Kort nadat de monteur weg was zelf wat aan het experimenteren geweest en het signaal (via de versterker) naar niveau 91 gebracht en kwaliteit bleef 100.
Het probleem van het negatieve beeld wordt alleen maar erger met de tijd. Nu is het als het (nu frequenter) voorkomt steeds het gehele beeld wat raar doet.
Heeft iemand inmiddels over dit fenomeen meer opgevangen?
En, wat kan ik nu nog doen?
Update 12 augustus 2018
We worden er helaas een beetje moedeloos van
De storing blijft maar doorgaan. Wij hebben ook een avond via de Humax recorder gekeken en ook daar is nog steeds de storing te zien. Hebben het zelfs weer op kunnen nemen.
Wij nemen maar weer contact op met Ziggo.
bericht volgt....
Update:
Er is inmiddels heel veel gedaan en geprobeerd, maar het probleem is er nog steeds
- alle kabels en aansluitingen vervangen door Ziggo
- slimmemeters uitgezet voor het geval er zenderstraling vanaf kwam
- nieuwe Hirschmann kabel rechtstreeks vanaf het punt waar Ziggo het huis in komt direct in de tv
- maanden lang een registratie bijgehouden met moment en zender waarop de storing te zien was. Geen patroon in te herkennen (ook niet door Ziggo). Soms was het nul soms 1x/avond soms meerdere keren in 15 minuten of uren etc.
- storing soms klein stukje in het beeld soms heftig het gehele beeld
- alles inmiddels 2x doorgemeten door Storingsmonteurs van Ziggo en alles goed
- tv was al eerder vervangen door leverancier
- Ziggo Webcareteam heeft ook deelgenomen om de oorzaak te vinden.
Ik vraag mij nu toch af of het niet mogelijk is dat er een fout ergens in de serie van onze tv is geslopen bij Sony
Update:
Inmiddels 8 service medewerkers van Ziggo over de vloer gehad. Alle kabels en aansluitingen zijn ook vervangen en tig keer doorgemeten.
Alle 'slimme meters' zijn uitgeschakeld geweest.
Zelfs een zgn Datagrabber is 24 uur aan de Ziggo draad gekoppeld geweest om te zien of deze e.o.a. storing registreerde, NIETS!
Nu net een week een leen decoder met eigen kaart er in (Humax 5300c) gekoppeld gehad, en rara hoe kan het, geen storingen meer!
De Module met kaart er weer in, en ja hoor, daar is de storing weer
Krijg de indruk dat de overdracht (als dat zo heet) van de module in de tv niet helemaal lekker gaat (software foutje tv?).
Kan helaas niet editeren in de Post hierboven.
Tijdens de Datagrabber meting hebben wij WEL weer 9 storingen op 1 avond geregistreerd.
Jeetje wat een verhaal is het nog steeds.
Sorry dat ik het laatste half jaar niet heb gereageerd, had naar mijn idee geen meerwaarde.
Heeft de datagrabber de 9 storingen geregisteerd of was dat alleen op de TV te zien?
Nog een vraagje, ook een internet modem van Ziggo?
Er is in het verleden ook storing geweest die veroorzaakt werd door het Ziggo modem, de oplossing was een sper-filter te plaatsen.
73's
De 'Grabber' heeft geen enkele storing geregistreerd. Ergo, alleen wij hebben ze geregistreerd op de tv.
Hebben wel een telefoon/internet modem van Ziggo maar niet verbonden aan de tv.
We kijken nu via de Humax 5200c om vast te stellen of de storingen er nu ook of juist niet meer zijn.
Voor de duidelijkheid, de tv is niet doorgelusd via de Humax. Beiden een eigen kabel (na een splitter) en zo was de proef ook met de decoder van Ziggo gedaan (zonder storingen dus).