annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

recovery-media(disk) nodig voor windows 7 (heb nu windows 8)

OPGELOST
profile.country.nl_NL.title
SickXPsycho
Bezoeker

recovery-media(disk) nodig voor windows 7 (heb nu windows 8)

Ik heb een probleem. Ik heb de laptop vpc-23z1e(3D laptop). ik hbe hem geupdraed naar windows8 dus alle sony programma's zijn weg omdat die programmas niet windows 8 ondersteunen : (. dus ik ben op zoek naar recovery-media of disk wat dan ook als het maar terugzet naar windows 7 iemand een idee? alvast bedankt : D M VG

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.nl_NL.title
KarstV
Bezoeker

Ik had windows 8 er op gezet en een tweede partitie gemaakt. (totaal: partitie C en D)). Op die partitie D had ik wat programma's en backup's gezet. Echter door met vaio care (aanspreking 20 gb herstel partitie) werden de 2 partities weer samen gesmolten terwijl ik dacht dat een herstel alleen op C zou gebeuren, was dit drastisch. Nu heb ik dus weer windows 7 waarin alles goed werkt.


Wat kun je doen. Je maakt een backup van je C schijf met b.v. een image programma. Ik gebruik Macrium reflect, is gratis en een v.d. beste. Die backup zet je op een externe HD. De gegevens van games kun je er later van af halen, met macrium kun je in die bakup kijken en kopieren. Farcry 3 staat volgens mij in eem map 'orbit'. Hierna maak je een 2e partitie (in sys.beheer C verkleinen en nieuwe aanmaken). Zet de installatie dvd van windows 8 in je pc en installeer deze op de nieuwe partitie. Nu zou de dubbele boot moeten werken en zo zou ik het proberen.


Message was edited by: Vaiokv

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

6 ANTWOORDEN 6
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Welkom,

Waarvoor zo'n groot lettertype?

Denk je dat wel het niet kunnen lezen???

73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.nl_NL.title
KarstV
Bezoeker

Ik heb een Sony Vaio L desktop en heb hetzelfde ervaren. Had een windows 8 er opgezet, aanvankelijk liep het wel lekker maar heel veel randgebeuren werkte niet, zelfs de 3D drivers werkten niet. De Vaio Care was niet te benaderen via de accessknop. Wat blijkt, tijdens het installeren van Win8 heb ik goed opgelet waar ik hem plaatste, op de C partitie. Ik zag daar de revovery-partitie die 20Gb groot was. Op een forum las ik dat je met F10 ingedrukt tijdens starten in de revovery-mode kon komen, zodat ik alles weer in window 7 formaat heb. Nu van de C schijf en de revovery partitie een image-backup gemaakt met Macium Reflect.

Dit houdt in dat een backup met dvd's niet hoeft. (usb macrium reflect - image terughalen)

profile.country.BE.title
Mboy501
Nieuw

Bedoel je dan echt alles (interface,...) want ik wil eigenlijk gewoon die exclusieve Sony functies terug zoals Remote Play, Vaio Gate,... en alle andere. Maar mijn Windows 8 Pro wil ik toch liever ook behouden.

Toch alvast bedankt voor de tip : )

profile.country.nl_NL.title
KarstV
Bezoeker

Als je machine eerst win7 had, dan krijg je dmv de herstel-partitie alles weer terug zoals je hem kocht, dus in windos 7. Wil je win8 behouden dan mis je wat funties, hangt van je type pc af. Mijn desktop vpcl22z1e miste teveel in windows 8 vandaar dat ik terug moest naar 7. Andere mogelijheid zou een dubbele boot zijn waarbij je de keuze kunt maken tussen beide OS-en.


profile.country.BE.title
Mboy501
Nieuw

is er een duidelijke turtorial om die "officiële" dual boot te kunnen gebruiken?windows-8-dual-boot.png

Ik zou graag hebben dat hij er zo zou uitzien, maar vindt nergens een duidelijke tutorial.

Als ik hem zo zou kunnen krijgen, zal ik misschien toch overwegen om opnieuw te beginnen.

En ben ik dan ook alles weer kwijt van de C schijf? Aangezien ik o.a. de savedata kwijt ben van Far Cry 3.

Met andere woorden, moet ik dan dus een back-up nemen van alles voor dat ik dit opnieuw uitvoer?

alvast bedankt

profile.country.nl_NL.title
KarstV
Bezoeker

Ik had windows 8 er op gezet en een tweede partitie gemaakt. (totaal: partitie C en D)). Op die partitie D had ik wat programma's en backup's gezet. Echter door met vaio care (aanspreking 20 gb herstel partitie) werden de 2 partities weer samen gesmolten terwijl ik dacht dat een herstel alleen op C zou gebeuren, was dit drastisch. Nu heb ik dus weer windows 7 waarin alles goed werkt.


Wat kun je doen. Je maakt een backup van je C schijf met b.v. een image programma. Ik gebruik Macrium reflect, is gratis en een v.d. beste. Die backup zet je op een externe HD. De gegevens van games kun je er later van af halen, met macrium kun je in die bakup kijken en kopieren. Farcry 3 staat volgens mij in eem map 'orbit'. Hierna maak je een 2e partitie (in sys.beheer C verkleinen en nieuwe aanmaken). Zet de installatie dvd van windows 8 in je pc en installeer deze op de nieuwe partitie. Nu zou de dubbele boot moeten werken en zo zou ik het proberen.


Message was edited by: Vaiokv