annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

200-600 niet scherp

profile.country.NL.title
LeoSoeters
Lid

200-600 niet scherp

Anderhalf maand geleden deze lens gekocht.

het viel me op dat de foto's niet scherp zijn.

een aantal tips gekregen van de winkel waar ik deze lens heb gekocht zoals. Fotograferen op statief, iso zo laag mogelijk houden etc.

maar na een paar weken lukt het me niet om de foto's scherp te krijgen.

heeft iemand dezelfde ervaring met deze lens?

of tips zodat ik opnieuw de lens kan testen.

 

is dit een 'slechte' copy??
ik fotografeer met de 7r3.

een voorbeeld van een foto

1/1000

Iso 2000

EAE5E953-962D-4E0D-922D-6B1A9B7CF366.jpeg

22 ANTWOORDEN 22
profile.country.NL.title
LeoSoeters
Lid

Bedankt voor je tip.

Camera resetten? 
Je bedoelt, de camera terug zetten naar fabrieksinstellingen met de lens?.

profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Ter verduidelijking, het heet in het camera menu "initialiseren", wat resetten is. 

Het is niet de settings reset, die je ook in het menu (net boven initialiseren) vindt.

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.NL.title
LeoSoeters
Lid

Bedankt👍🏻
Camera is gereset. 
Morgen ga ik een paar test foto's maken

profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Sowieso kan je paar dingen sowieso wel doen:

-klein flexibel punt gebruiken en mikken op je vogel. Is de afstand groot tot het onderwerp, mik dan gerust op het lichaam van de vogel en probeer niet op de kop te mikken. Die is op die grote afstanden te ver weg.

-Gebruik niet AF-S + herkadreren, maar plaats het focus punt op het onderwerp.

-AF-S geeft de nauwkeurigste resultaten, maar vaak beweegt je onderwerp nog een beetje voor/achter, of doet die een schuin stapje opzij. Daarom verkies ik toch klein flexibel punt + AF-C. 

-Vergroot je kans op succes door korte bursts te doen, geen enkele camera is perfect (ook de A1 niet) en als je 5 foto's neemt is er altijd eentje dat net iets perfecter is.

 

1 groot voordeel van de toekomstige body's (wat de A1 nu al heeft) is de vogel-oog-autofocus. Dat maakt echt een groot verschil. Het is dus beetje wachten op de nieuwe generaties van de A7's om deze functionaliteit ook te krijgen. Dan wordt het allemaal net iets eenvoudiger en minder frustrerend 😉

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.NL.title
LeoSoeters
Lid

De camera met de lens gereset en alle tips gedaan.

foto's zijn nog steeds niet scherp.

Bedankt allemaal voor de input

profile.country.NL.title
harmnld
Bijdrager

En toch denk ik dat het aan je scherpstelpunt ligt. De foto met de voederkegel van pinda's is retescherp op de pinda's,

Dat doet bij mij het vermoeden rijzen dat je scherpstelpunt niet op de vogel, maar op de pinda's staat ingesteld.

Kun je niet via het kleine joystickje (indrukken) je scherpstelpunt in het midden brengen, zoals op mijn A7iii wel kan? Ik ken het probleem van de A7iii met een andere (tele)lens en door de joystick kprt in te drukken zie je het scherpstelpunt weer naar het midden gaan.

Niet geprobeerd is altijd mis, toch?

 

Succes.

 

 

Met vriendelijke groeten
Harm van Beek
profile.country.NL.title
LeoSoeters
Lid

Ik heb de scherpstelpunt gecontroleerd en in het midden gezet.

Als ik de foto op de camera terug kijk dan zit de af op het aangegeven punt.

desondanks vind ik de foto's niet erg scherp.

Deze week ga ik terug met de lens om te kijken wat kamera express hiervan vindt.

profile.country.NL.title
LeoSoeters
Lid

Deze week bij Kamera Express geweest.

De lens wordt naar Sony gestuurd ter controle

profile.country.NL.title
jspjak
Ontdekker

Ik heb de lens nu ook sinds een week en heb precies dezelfde problemen als Leo. Vooral bij maximaal uitzoomen. Ik heb een Alpha a6400 en gisteren lid geworden hier en een topic geopend hierover. Ik fotografeer ook uit de hand en op de honderd foto’s is er niet een echt scherp. Nu ben ik niet zo’n supervaren fotograaf maar met mijn andere lenzen had ik toch wel een slagingspercentage van meer dan de helft. Bij deze lens is het gewoon nul. Weet ook dat de lens moeilijker is stil te houden uit de hand dan de kilo lichtere Sigma 100-400 maar juist met een Sony lens op een Sony body had ik een betere en accuratere autofocus en scherpte verwacht. Zal de camera nog gaan resetten met de lens erop en gaan testen. Volgende week naar Texel en hoop nog steeds dat het uitje er niet een wordt van nóg meer frustratie 😉

profile.country.NL.title
HansStel
Ontdekker

Hoi,

Het probleem zit hem denk ik in het feit dat de 200-600mm in sommige gevallen problemen heeft met de hoge resolutie van je camera. De A7R toestellen gaan vooral erg goed met hoge resolutie tele lenzen. Ik fotografeer zelf met een A9 icm deze lens en op elke afstand is de lens rag-scherp! Ik ken meerdere mensen die dit probleem hebben gehad (A7R icm 200-600). Sommigen zijn overgestapt op A9(ii) anderen op 100-400mm.

Dit probleem is overigens bekend bij Sony. Wellicht komen ze binnenkort met een firmware update die dit probleem tackelt. 

Succes en groet,

Hans Stel