annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Waarom zijn er in het buitenland zoveel problemen met de PRS-T1 en krijg ik die ook ?

OPGELOST
profile.country.nl_NL.title
Nick-1964
Bezoeker

Waarom zijn er in het buitenland zoveel problemen met de PRS-T1 en krijg ik die ook ?

Hai,

Overal op de wereld,waar het product al gelanceerd is  duiken problemen op met de nieuwe PRS-T1 e-reader van Sony waar ik er 2 van heb besteld.

Zie als voorbeeld,maar zeker niet gelimiteerd tot:

http://www.mobileread.com/forums/showthread.php?t=152853

http://www.mobileread.com/forums/showthread.php?t=153031

http://www.mobileread.com/forums/showthread.php?t=153469

Het gaat dan met name over de firmware versie 1.0.00.09010

De readers crashen iedere keer,en ik zie met angst en beven mijn nieuwe sony's tegemoed.

Ik heb nog 2 modellen van het 650 type en twijfel eigenlijk of ik mijn bestelling niet moet annuleren.

Gaat de Nederlandse Sony met dezelfde firmware van start,komt er een update,want anders vind ik het risico erg groot.

Dit is geen kwaadwillende post,wel een hele ongeruste.

Met vriendelijke groet,

Nick.

120 ANTWOORDEN 120
profile.country.nl_NL.title
Eldonrico
Bezoeker

Hoi,

Gisteren heb ik de PRS T1 binnengekregen. Fijn product en leest lekker. Maaaaar.....helaas heb ik ook direct al last gehad van de bug. Na een pagina of 20 gelezen te hebben bladerde hij ineens veel bladzijdes naar voren en nadat hij stopte deed de touch screen het niet meer en moest ik hem resetten. Ook ik heb de bovenstaande problemen bij anderen gelezen en hoop dat Sony snel met een oplossing komt anders gaat deze heel snel weer retour naar de winkel waar hij is gekocht. Misschien ook prettig als Sony zelf reageert in dit forum aangezien dit toch hun forum is. Lijkt me dat ze er iets mee kunnen doen.

Rick

profile.country.nl_NL.title
Nick-1964
Bezoeker

Ik ben bovenstaand topic begonnen, ik heb 2 van deze readers besteld en beiden hebben deze bug.

Zie ook:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/36978594#36978594

Ik ga mijn 2 readers terug sturen aan BOL want gezien het feit dat Sony geen zin heeft om dit topic te beantwoorden hoewel ik de vraag al een tijd geleden heb gesteld,denk ik dat een bugfix nogal even gaat duren.

Je kan de reader ook niet aan of uit zetten want dan vraagt hij om een bevestiging en aangezien het scherm niet meer werkt,kan je die niet geven.

Het maakt niet uit welk boek je leest, drm protected of free, het gebeurt ook niet met de andere reader op dezelfde page dus het is ook geen fout in het boek,het gebeurt gewoon random, je scherm kapt er mee en zonder paperclip is je apparaat waardeloos, en bij 1 apparaat kan ik me dat voorstellen,bij 2 is de component toeval toch echt verdwenen,dit is een structurele bug.

profile.country.nl_NL.title
Powerflux
Bezoeker

Helaas, ook ik moet melden dat mijn gloednieuwe PRS-T1 problemen heeft met het touchscreen.

Bij verschillende documenten van verschillende grootte en verschillend  type (heb uitgebreid getest of het misschien aan het bestand lag) reageert het touchscreen soms ineens niet meer. De fysieke knoppen werken wel nog  zoals normaal. Soms gaat dit gepaard met zeer snel door de pagina's  skippen, dit is slechts te stoppen door een van de knopppen in te drukken.Wanneer het gebeurd is niet te voorspellen, en een reset is het enige wat helpt.

Mijn vriendin heeft er ook net een besteld, maar als deze bug niet snel wordt opgelost moeten ze helaas allebei terug. Dat zou erg jammer zijn, want voor de rest niks dan lof over deze e-reader.

profile.country.nl_NL.title
paul-smits
Bezoeker

Ik ben blij dat internet bestellingen zonder problemen retour mogen en heb spijt dat ik mijn PRS-650 verkocht heb. Dit is geen verbetering. De PRS-T1 gaat maandag retour. Sony, los dit op!

profile.country.nl_NL.title
Rozijn
Bezoeker

Mijn net nieuwe reader heeft het zelfde probleem.

Hopelijk komt er snel een oplossing voor.

profile.country.nl_NL.title
Nick-1964
Bezoeker

Ik heb afgelopen vrijdag nog telefonisch kontakt gehad met Sony en die beweerde niets van het probleem af te weten,en in de buitenlandse fora waar de Sony al eerder was geleverd zie je dezelfde tendens.

Ik heb een zichttermijn van 14 dagen en BOL heeft het over omruilen, maar ik geloof al lang niet meer dat dit een incidenteel iets is,maar een structureel probleem,dus als ik ze beiden omruil acht ik de kans zeer groot dat ik 2 apparaten terug krijg met weer dezelfde problemen want BOL krijgt er steeds meer retour dus de voorraad readers met problemen stijgt alleen maar.

Dus of Sony moet binnen 14 dagen,binnen mijn zichttermijn,met een oplossing komen (en dat is niet omruilen) of het is exit Sony.
Komt er later een update dan koop ik er wel weer 2,maar mijn vertrouwen in Sony heeft echt een enorme deuk opgelopen,terwijl ik op Tweakers.net mr Sony wordt genoemd
Dan maar 2 Kindle's laten overkomen,tenzij Sony alsnog met een oplossing komt.
Ik heb ruim voor het verschijnen van de readers zowel aan Sony als aan BOL te kennen gegeven dat dit probleem bestond maar van Sony geen reactie en van BOL een, u ruilt ze maar om of u stuurt ze maar terug, tja dat laatste zal het dan dus wel worden.
Ik baal er echt van,want ik vind de Sony reader's fantastisch.. 

profile.country.nl_NL.title
pe1dnn
Bezoeker

Vandaag kan ik me aansluiten in de rij gebruikers met de "blader/freeze"  bug. Dagen zonder problemen totdat het apparaat zojuist uit standby  werd gehaald. Begon hij uit zichzelf terug te bladeren en na een druk op  Home nog 1x naar de home pagina en toen niets meer. Het is een rode,  dus m'n oude theorie dat het een bepaalde serie zou kunnen zijn kan in  de prullenbak.

Nu de keuze. Of terug naar Bol of vertrouwen op een oplossing van Sony.  Klassiek conflict tussen gevoel en verstand. Het verstand zegt meteen  terugsturen maar m'n gevoel houden want het blijft een prachtige reader.  Was er maar een toezegging van Sony dat ze de bug gaan oplossen maar  die heb ik nog niet gezien en dat knaagt weer aan het vertrouwen in  Sony.

Ook ik heb 14 dagen bedenktijd, als er niet heel rap een reactie van Sony komt dan denk ik dat ik hem maar terug moet sturen.

profile.country.nl_NL.title
case.m
Ontdekker

Helaas moet ik toegeven dat ook mijn (zwarte) reader hevig last heeft van bovenstaande klachten.

Heb nog geen dag zonder meerdere crashes gehad.

Ik heb reeds een klacht bij de sony helpdesk neergelegd.

Ik sluit me aan bij pe1dnn en overweeg ook, indien er geen oplossing wordt geboden, om dan maar te retourneren.

Jammer, maar helaas.

profile.country.nl_NL.title
Nick-1964
Bezoeker

Die van mij zijn terug naar BOL,ik ben het early adopter en daardoor dus slachtoffer worden zijn van bugs een beetje zat.

Men zal nooit op een site gaan zeggen dat er problemen zijn want dat betekent dat Sony willens en wetens,net als alle shops, een reader verkopen met problemen terwijl ze zich nu kunnen verstoppen achter,wij weten van niets.
Waar gehakt wordt vallen spaanders maar dit ondermijnt mijn vertrouwen in Sony ernstig.
Als je je product een weekje had laten testen door betatesters had je dit kunnen weten.

De belofte van een update zegt me niets over wanneer die update dan komt.

Bij BOL zegt men dat ze wel wat readers terug krijgen maar meestal met een "voldoet niet aan verwachtingen" als omschrijving.

Ikzelf leg de schuld bij het touchscreen,dit is geen standaard android iets,met infra rood.

Er moet dus ergens een vertaalslag plaatsvinden tussen infra rood,en het normale touchdeel,en dat proces scrasht.

Dit forum is er om mensen onderling te helpen,maar de oplossing moet van Sony zelf komen.

Ik ga me niet ergeren tijdens het lezen aan een oplossing die "ooit" komt.

profile.country.nl_NL.title
Randall1966
Bezoeker

Hiet ook problemen. Dat ding hangt, bladert ongelimiteerd naar voren en moet dan gereset worden. Jammer, want het is een prima reader voor de rest. Ik wacht nog even af of er nieuwe firmware komt en anders gaat ie lekker retour.