annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Firmware update RX10M3?

OPGELOST
profile.country.NL.title
ArthurMol
Ontdekker

Firmware update RX10M3?

Beste Community,

 

Een paar dagen geleden hebben we een RX10M3 aangeschaft en nu ben ik benieuwd of daar inmiddels een firmware update voor voorhanden is. In de support van Sony kan ik er niets over vinden..

 

Arthur.

2 GEACCEPTEERDE OPLOSSINGEN

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Hallo @ArthurMol en welkom bij de Community!

 

Voor zover ik weet is daar nog geen software update van. 

 

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@pmboth 

 

De juiste ondersteuningspagina is https://www.sony.nl/electronics/support/compact-cameras-dsc-rx-series/dsc-rx10m3

 

Daar wordt u naartoe (terecht) geleid indien u het juiste model (de M3) selecteerd.

 

Voor alle duidelijkheid; er bestaat op dit moment nog geen firmware update voor uw model camera.

 

grt, Sigi

 

mijn foto's op; 500px en

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

14 ANTWOORDEN 14
profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Hallo @ArthurMol en welkom bij de Community!

 

Voor zover ik weet is daar nog geen software update van. 

 

profile.country.NL.title
ArthurMol
Ontdekker

 Bedankt voor het warme welkom en het snelle antwoord. Het stelt me weer gerust.. :slight_smile:

profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Graag gedaan!

 

Als je vragen hebt, iets te melden of foto's wil posten: Van harte welkom!

profile.country.NL.title
pmboth
Ontdekker

Ik heb op 27-1-2018 een nieuwe camera geleverd gekregen met Firmware 1.00. Volgens Sony Support dient een upgrade naar 2.00 uitgevoerd te worden. Het programma Firmware Update op Windows 10 ziet echter de camera niet, wat ik ook probeer (ander USB kabel, andere USB poort, andere Windows 10 computer). Heeft iemand een suggestie?

Uitwisseling van beelden functioneert prima.

profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Ik zou proberen de updater te deinstalleren en opnieuw te downloaden.
Succes!

 

profile.country.NL.title
pmboth
Ontdekker

Helaas wordt de Sony Firmware Updater niet 'echt' geïnstalleerd en valt dus ook niet te de-installeren.

Het blijft vreemd dat ik een camera koop in 2019, waarbij de firmware update uit 2014 nog moet worden uitgevoerd en dat de Sony Helpdesk geen andere oplossing voor de problemen weet dan "de camera maar ter reparatie aan te bieden".

Ik ga proberen om de update met een Mac computer uit te voeren.

profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Je hebt gelijk, het is niet echt een installatie. Maar het bestand verwijderen en opnieuw downloaden zou je nog kunnen proberen.

Het kan dat de camera al voor 2014 gemaakt is en sindsdien of bij een winkel of in een magazijn van een inkooporganisatie heeft gelegen. Een camera wordt bij mijn weten altijd gemaakt met de laatste software op dat moment.
Als je de camera bij een winkel gekocht hebt zou ik vragen of ze je daar kunnen helpen. Of sowieso even langs bij een camerawinkel. Dan is het waarschijnlijk sneller en goedkoper gedaan dan wanneer je m naar de officiële reparateur gaat opsturen.

profile.country.NL.title
Petertje60
Ontdekker

Ik heb ongeveer hetzelfde met een RX10M4. Ook al van alles geprobeerd zonder succes.

 

Helemaal eens dat het erg vreemd is dat een nagelnieuwe camera naar relatief oude firmware moet upgraden.

profile.country.NL.title
pmboth
Ontdekker

Ik heb na meerdere pogingen met verschillende Windows computers en een Mac de moed opgegeven. Niemand in de Sony organisatie is in staat om mij op afstand te helpen. De enige optie is om het toestel naar Bergen op Zoom te sturen. Dat gaat mij te ver, dus ik laat het maar bij. 

TREURIG.