Deel jouw ervaring!
Ik ben benieuwd of opnamen die op de interne harde schijf staan, van mijn Sony camcorder
HDR-PJ810, ook echt VERPLAATST kunnen worden naar mijn Desktop PC / externe harde schijf.
Waarbij de opnamen dan ook gelijk van de harde schijf van de camcorder verdwenen zijn (net als bij bijvoorbeeld een SD-Card).
Zo ja, Hoe doe ik dat ???
b.v.d. , groetjes Jurjen
Opgelost! Ga naar oplossing.
Hi @Jukke01
Een kopie van een digitaal bestand is altijd identiek aan het origineel, het zou kunnen zijn dat het er op je computer anders uitziet dan bij het terugkijken op je camera, maar dat heeft niet met kwaliteitsverlies of -verschil te maken.
Ik zou er zelf voor kiezen om alle bestanden over te zetten, dan even te controleren of je de bestanden kunt openen en dan de harde schijf van de camcorder formatteren. (dit zou je even moeten opzoeken in de handleiding van je camera) Dan zijn alle bestanden definitief verwijderd en heb je ook geen last van het fenomeen dat bij alleen verplaatsen er toch nog 'restjes' achterblijven op je harde schijf, zoals bestandnamen, zodat je ook de maximale capaciteit van je harde schijf kan gebruiken.
Ook zou ik zelf huiverig zijn voor het verplaatsen ipv het kopieren omdat als tijdens het overzetten je camera om wat voor reden dan ook uitvalt, je grote kans hebt dat je bestanden beschadigd zijn en niet afgespeeld kunnen worden, en dan ben je je origineel ook kwijt.
Wil je toch verplaatsen ipv kopieren dan kun je ze van de cameraschijf naar de doelschijf slepen terwijl je de SHIFT toets ingedrukt houdt. Of de combinatie Selecteren, CTRL-X (knippen) op de cameraschijf en CTRL-V (plakken) op de doelschijf, maar zoals gezegd zou ik dit zelf erg tricky vinden.
Succes!
Welkom in de Sony Community,
De PJ810 koppelen aan de PC moet toch gewoon lukken?
suc6 ermee,
73's
Het kopiëren naar de PC lukt wel via een USB. En na openen als "draagbaar aparaat" kun je ook kiezen voor "verplaatsen" maar toch blijven de videos nog op de harde schijf van de camcorder staan. Dus worden ze gewoon gekopiëerd volgens mij en niet verplaatst. Ik wil graag dat de originele videos van de camcorder verplaatst worden naar de PC (zodat de interne harde schijf van de camcorder ook gelijk weer leeg is) want volgens mij is een kopie altijd iets minder van kwaliteit.
groetjes Jurjen
Hi @Jukke01
Een kopie van een digitaal bestand is altijd identiek aan het origineel, het zou kunnen zijn dat het er op je computer anders uitziet dan bij het terugkijken op je camera, maar dat heeft niet met kwaliteitsverlies of -verschil te maken.
Ik zou er zelf voor kiezen om alle bestanden over te zetten, dan even te controleren of je de bestanden kunt openen en dan de harde schijf van de camcorder formatteren. (dit zou je even moeten opzoeken in de handleiding van je camera) Dan zijn alle bestanden definitief verwijderd en heb je ook geen last van het fenomeen dat bij alleen verplaatsen er toch nog 'restjes' achterblijven op je harde schijf, zoals bestandnamen, zodat je ook de maximale capaciteit van je harde schijf kan gebruiken.
Ook zou ik zelf huiverig zijn voor het verplaatsen ipv het kopieren omdat als tijdens het overzetten je camera om wat voor reden dan ook uitvalt, je grote kans hebt dat je bestanden beschadigd zijn en niet afgespeeld kunnen worden, en dan ben je je origineel ook kwijt.
Wil je toch verplaatsen ipv kopieren dan kun je ze van de cameraschijf naar de doelschijf slepen terwijl je de SHIFT toets ingedrukt houdt. Of de combinatie Selecteren, CTRL-X (knippen) op de cameraschijf en CTRL-V (plakken) op de doelschijf, maar zoals gezegd zou ik dit zelf erg tricky vinden.
Succes!
Dankjewel voor je antwoord Amfion,
Ik heb de bestanden al naar diverse plaatsen op mijn PC en externe harde schijf overgezet.
Ik heb H: als draagbaar aparaat geopend. Daarna zowel De AVCHD-BDMV map geopend en de STREAM map met video"s overgezet (22,4GB) en ook de MP_ROOT map geopend en de 100ANV01 map met video's overgezet (6,4GB). Ik denk dat de laatste de MP4 video's zijn voor bijvoorbeeld Facebook.
Ik ga nog ook nog even proberen te verslepen met de SHIFT toets, maar ben blij nu te weten dat een kopie van een digitaal bestand identiek is aan het origineel.
Nu kan ik straks de harde schijf van de camcorder met een gerust hart formateren en morgen gebruiken voor redelijk officiële video-opnamen.
Nogmaals heel veel dank voor het uitgebreide antwoord!!!!
Graag gedaan!
Ik zou misschien zelf nog even alle mapjes openen om te kijken of ik niets vergeten was, misschien wel eens een foto gemaakt met de camera? Die zit dan nog ergens in een mapje misschien.
Succes!
Ja ik heb het mapje met foto's ook overgezet. Hier zaten maar 4 "per-ongeluk"-foto's in. Ik heb gewoon alles overgezet naar de C:- en D:- en externe harde schijf en ik kijk binnenkort als ik meer tijd heb welke ik bewaar en wat ik ga gebruiken voor mooie DVD's. Ik was alleen bang dat als de bestanden niet "echt" VERPLAATST werden, dat ik dan misschien niet de beste kwaliteit had overgezet.
(p.s. : met de CTRL knop ingedrukt een video verplaatsen blijft de video ook nog op de harde schijf staan, ik denk dat deze beveiligd is voor echt verplaatsen en verwijderen van buitenaf. Maar maakt niet uit als de kwaliteit van de kopie toch gelijk is aan het origineel).
Nogmaals dank voor de reacties!
Fijn dat we je konden helpen!
Je zou nog even kunnen proberen met de SHIFT ingedrukt ipv de CTRL, maar het zou inderaad kunnen dat dit op de een of andere manier beveiligd is.