annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Zenderlijst kopiëren KDL32W705C / CI+ / Numericable

OPGELOST
wavebeamdriver
Ontdekker

Zenderlijst kopiëren KDL32W705C / CI+ / Numericable

Laatst een nieuwe TV gekocht met een CI+ slot. Omdat ik de decoder van Numericable meer dan een beetje moe was een CI+ gaan halen in de plaatselijke winkel van deze zeer klant onvriendelijke provider. Met wat moeite en info van internet (website van een andere provider) de kaart en de TV aan de praat gekregen.

 

Maar er zijn nog een paar zaken waar ik nog geen oplossing voor heb:

1. De zenderlijst, is het mogelijk om die lijst in de CI+ module naar het geheugen van de TV te kopiëren?

2. Het is perfect mogelijk om via de afstandsbediening een zender te kiezen door het zendernummer in te tikken. Maar de Chanel up en down knoppen werken niet.

 

Alvast bedankt voor jullie info.

 

 

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
wavebeamdriver
Ontdekker

Voor wie intersse mocht hebben. Het probleem is ondertussen verholpen. Vermoedelijk zit de jongste software update daar voor iets tussen. Na de instalatie van die update TV toestel uitgezet en de C1+ module verwijderd. Daarna TV weer aangezet en via de digitale setup opnieuw de kanalen laten scannen. Na zowat een halfuur was die operatie afgelopen en had de TV de kanalen van Numericable gevonden. TV weer uitgezet om er de C1+ adapter met chipkaart weer in te schuiven. Nu start de TV veel sneller op en de functies verbonden aan de zenderlijst en TV-gids zijn bruikbaar. ook het sorteren van de zenders is nu mogelijk.

 

Doe er uw voordeel mee.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

6 ANTWOORDEN 6
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Welkom,

 

Zenderlijst in de CI+ module?

Een CI+ module dient alleen voor om de zenders vrij te geven welke bij het abo horen toch?

 

Even snel de handleiding doorgelezen van de LaBox. Daar wordt gesproken over een frequentie van 306Mhz en verschillende NetwerkID's (wijk afhankelijk). Als je deze in de W705c inbrengt worden de digitale kanalen ingelezen in de W705c.

 

 

Suc6,

73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
wavebeamdriver
Ontdekker

Bedankt voor uw reactie. Die instellingen van die frequentie en netwerknummer had ik al uitgevoerd. Voor alle zekerheid heb ik de digitale automatsche afstemming nog eens uitgevoerd. En dat werkt, maar als ik nu ga kijken  onder Digitale Zender Sortering, dan is daar geen enkele info zichtbaar.

 

wavebeamdriver
Ontdekker

Voor wie intersse mocht hebben. Het probleem is ondertussen verholpen. Vermoedelijk zit de jongste software update daar voor iets tussen. Na de instalatie van die update TV toestel uitgezet en de C1+ module verwijderd. Daarna TV weer aangezet en via de digitale setup opnieuw de kanalen laten scannen. Na zowat een halfuur was die operatie afgelopen en had de TV de kanalen van Numericable gevonden. TV weer uitgezet om er de C1+ adapter met chipkaart weer in te schuiven. Nu start de TV veel sneller op en de functies verbonden aan de zenderlijst en TV-gids zijn bruikbaar. ook het sorteren van de zenders is nu mogelijk.

 

Doe er uw voordeel mee.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Mooi dat het toch naar tevredenheid gelukt is.

 

Sorry dat ik er niet aangedacht heeft om eerst zonder CI+ module de digitale zenders te laten zoeken.

 

 

Veel kijk plezier,

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
wavebeamdriver
Ontdekker

Bedankt voor de reactie, exusses zijn echt niet nodig.

Die truc had ik  al een paar keer vruchteloos toegepast, nadat ik de handleiding van een C1+ module had gelezen van een andere provider (Telenet om ze niet te noemen.) Na de installatie van de software update duurde het scannen van de kanalen op de kabel beduidend langer. Daarop kon ik in de zenderlijst de service namen ook zien staan. Dat was voorheen ook niet het geval. Dus nu kan ik gebruik maken van veel meer functies van het toestel.

Wat mij nu nog enigszins stoort is dat in de programma gids geen info weergeeft voor een aantal zenders. Vooral voor de NOS, BBC one en BBC World vind ik dat nogal storend. Is die informatie wel zichtbaar in Nederland?

mvg.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Hier geeft de info Gids (Guide) wel na verloop van tijd alle info, dit wordt meestal verzorgd door een 3e party op het digitale netwerk van je provider.

 

73's

 

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!