annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

55x9305c rebooting

profile.country.NL.title
Fixmeplease
Ontdekker

55x9305c rebooting

Hallo allemaal,

hebben nog meer mensen problemen met het opnieuw opstarten van de nieuwe android tv's?

Ik zelf heb een 55x9305c gekocht, deze had een defect scherm, en ook spontane reboots.deze ingeruild voor een andere.(hetzelfde model).

deze heeft gelukkig een perfect scherm, maar helaas deze heeft wederom hetzelfde reboot probleem.

wat ik geprobeerd heb;

1 terug naar de fabrieks instellingen, nieuw software inladen tot versie 2.287

2 google uitgeschakeld

3 internet uitgeschakeld

4 automatische download uitgeschakeld

5 demo uit, timers uit, winkelmodes uit

 

nu draait de tv alleen op HDMI of netflix, tot op heden geen reboot gehad, maar op het moment dat de tv dan gewoon op tv gezet wordt. krijg je de volledige show van reboots alsof het systeem de reboots die het niet heeft kunnen uitvoeren wil gaan inhalen:)

 

ik heb sony gesproken, zij hebben hier een case van gemaakt, en door gestuurd naar selectro. maar gezien de enorme hoeveelheid klachten over dit probleem heb ik hier weinig vertrouwen in.

dit gebeurd niet alleen met de nieuwe tv's maar ook met nexus apparaten en is allang bekend bij sony.

maar een oplossing hebben ze tot op heden nog niet gevonden.

de engelse forums barsten van dezelfde klachten.

 

heeft nog iemand een idee????

 

 

16 ANTWOORDEN 16
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Welkom,

 

Gelukkig herken ik het spontaan reboot van de 2287 software niet, afgelopen maanden is het 1 of 2 maal voorgekomen. Wanneer gebeurd het eigenlijk, rechtstreeks naar DTV kijken of via een HDMI ingang of bij overschakelen van HDMI naar DTV o.i.d.

 

Alle google service's uiteschakeld onder de help toets?

 

73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Die klachten liggen niet aan het toestel zelf. Software zal echt optimalisatie nodig hebben, voordat dit verdwijnt. 

 

Het enige wat ik je eerlijk aan kan raden, is jezelf ten rade gaan of je kunt wachten. 
Jij hebt een van de mooiste toestellen op de markt momenteel. Ik denk persoonlijk dat wachten op de fix, zal lonen. 

 

Een mogelijke oplossing die je kan proberen, is om TV te kijken via een seteupbox in plaats van via CI+. 
Dan heb je geen last van uitval en kan je toch TV kijken. Het moment dat de issues verholpen zijn, kan je eventueel terugschakelen. 

profile.country.NL.title
Fixmeplease
Ontdekker

Hallo

Ik heb alles geprobeerd,
Google uitschakelen, timers uit, demo uit, aut software download uit, en
nog meer. De tv draait wel in hdmi mode of netflix zonder reboot maar als
je terug gaat naar de tuner dan begint het feest weer. Geen bepaalde tijd ,
gewoon spontaan ..
Ik moet er bij zeggen dat dit al de tweede 55x9305c is. De eerste was nog
erger , met defecte backlight en paneel, en reboots is hij terug gegaan
naar sony.
Sony is op de hoogte van dit probleem maar en oplossing, ja?
Het is gewoon android , deze software zit ook op nexus tablets en als je
daar naar de reboot problemen kijkt , zijn er zat. En dit probleem bestaat
al langer!
Ik vermoed dat dit de volgende tv is die terug gaat naar de fab, zonde want
het paneel is erg good. Maar android is en drama..
Dit is en mooi toestel, ben mee eens, maar dit kan gewoon niet !!
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Sony is er zeker mee bezig. Dit forum wordt gemonitord en issues worden doorgezet naar de inginieurs in Tokyo. 

 

In het algemene Android Ondersteuningstopic staat ook een tijdslijn met updates gecommuniceerd. 
Nu zijn dat vaak features die toegevoegd worden, maar bij iedere toevoeging zitten ook fixes. 

 

Als jij tevreden bent over het beeld en alleen iets op te merken hebt over de software, dan kan je afwachten tot het verholpen wordt. 

profile.country.NL.title
Fixmeplease
Ontdekker

Hallo

 

 Ik zal het afwachten tot de volgende update. Het is inderdaad en prachtige tv qua beeld/geluid..

Zit zelf in de technik dus ik weet ook dat oplossingen even kunnen duren,maar dit had sony moeten weten..Hope niet dat ik straks met en hele dure monitor zit..!

Verder ben ik wel tevreden , beeld is gewoon super goed, veel beter dan de vorige 46hx920.

Netflix 5.1 zou ook fijn zijn?

Dat rebooting verpest wel de show , dus ik ga er van uit dat de betere software aan gewerkt wordt!!

 

Bedankt

 

 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Er is sinds 27-08-2015 een speciale update uitgebracht voor de spontane rebooting online gezet, deze is alleen via de website te downloaden.

 

Link

 

 

suc6,

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!

Ik vind voor dat SONY met een product op de markt komt  alles optimaal MOET werken en niet steed een ander type toestel op de markt brengen zonder dat het  de problemen opgelost zijn .

De eindverbruiker zit met de problemen die niet opgelost zijn .

Heb in de tussen tijd van 2 weken 3 nw toestellen gekregen ( met moeite )maar er blijven software problemen die niet opgelost kunnen worden op een redelijk termijn .

Iedere keer weer geld bijleggen het verschil van het eerste en laaste toestel is nu al weer 500 euro jammer.

Sony komt wederom niet met oplossingen !!!!

Ik heb een 55X9305C alles werkt naar behoren ( nadeel )dat de bovenste balk de ene wel en de andere keer niet weg gaat ( software denk ik ).

Mijn vraag is ik heb een 2e afstand bediening er bij die werkt maar als ik het geluid harder of zachter zet geeft hij dat in beeld aan maar doet verder niks .

Weet iemand hier meer van .

Maar nog steeds geen oplossing gebracht baal er van .