annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Wel wifi geen internet

alexserina
Nieuw

Wel wifi geen internet

Zo te lezen een probleem op alle android bravia tv's.

Wel verbonden met wifi en geen internet. Geen enkel ander toestel in huis heeft dit probleem behalve de tv. Lees je iets over het kanaal is te hoog lager dan 13 kiezen maakt niet uit. Ook niet 2.4 of 5 ghz netwerk. Ik kwam er achter dat het wel werkte na een Android update en toen ineens weer niet. Altijd was het zo dat Netflix het wel doet en YouTube niet. Netflix werkt echt niet zonder internet hoor. Wat ook wel eens helpt is een harde reset. Niet fabrieksinstellingen terug zetten maar de power knop 5 sec ingedrukt houden en dan weer aanzetten. Ik denk dus een software probleem maar sony weet nog niet wat het is. 

 

212 ANTWOORDEN 212
profile.country.NL.title
HereIsTom
Fan

@jphermsen Sony heeft het probleem inderdaad al lang opgelost met de laatste update!


__________ Ik kijk met een Sony 55A89 Android TV __________
profile.country.NL.title
Keeshorinees
Ontdekker

Ik heb net als degene die deze rubriek gestart is de melding "verbonden geen internet" op mijn

SONY Smart tv Model KD-43XF8096.

Ik heb bij instellingen het wifisignaal opgezocht en zie dat daar een IP-adres is ingevuld.

Ook is een MACadres ingevuld.

Signaalsterkte: uitstekend

Proxyinstellingen: Geen

IP instellingen: DHCP

 

Tot voor kort waren er geen problemen. Dus er is mij inziens geen reden om aan de ingevulde MAC en IP adressen te twijfelen.

profile.country.NL.title
Keeshorinees
Ontdekker

Dat heb ik dus gecontroleerd

profile.country.NL.title
HereIsTom
Fan

Soms helpt het om zowel van het modem als van de TV even de stekker uit het stopcontact te halen.

 


__________ Ik kijk met een Sony 55A89 Android TV __________
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Staat de interne tijd van de XF8096 wel op de juiste tijd zoals in dit topic blijkt?

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
TheRealBarnes
Ontdekker

Haai, aangezien Sony wat heeft verbeterd in de laatste firmware, vermoed ik dat voor jouw TV KD-43XF8096 eerst een Firmware-update naar v6.7165 (Releasedatum: 26-05-2021) gedaan moet worden. Deze vind je met handleiding via: 
https://www.sony.nl/electronics/support/lcd-tvs-android-xf80xx-series/kd-43xf8096/software/00262498

 

Als dat al gedaan had en toch niet helpt, lees dan op pagina https://community.sony.nl/t5/android-tv/wel-wifi-geen-internet/td-p/2577593/page/17 de verhaaltjes van TheRealBarnes en RoRoe29 eronder. De stappen daarin zou je ook kunnen proberen als de firmware-update niet genoeg is.

 

Succes en hou ons op de hoogte!

CHLZ808
Ontdekker

Sony heeft helemaal niets opgelost. Op dit model 9005 ook hetzelfde probleem. Na veel andere tips uiteindelijk terug gegaan naar fabrieksinstelling. TV heeft een dagje gewerkt. Nu opnieuw TV aan, en hoppa" GEEN INTERNET VERBINDING". 

 

 

profile.country.NL.title
Fam-Noorlander
Ontdekker

Hou op schei uit, de beeld kwaliteit is goed van de tv maar daar is alles mee gezegd software matig echt een slechte tv en voor mij echt nooit meer sony tv ik erger me kapot €1700 betaald en alleen maar dit soort fouten en problemen en de de service is net zo slecht.

profile.country.NL.title
Wimenjoke
Lid

Vreemd,want bij ons draait hij al vier jaar probleemloos maar wel met een vaste internetverbinding.

profile.country.NL.title
HereIsTom
Fan

Inderdaad vreemd, de Sony TV hier heeft ook nooit problemen, zeer tevreden met de mogelijkheden.

Als ik zie hoe vaak familie en vrienden problemen hebben met hun Samsung of LG, dan heb ik liever een Sony.

 


__________ Ik kijk met een Sony 55A89 Android TV __________