annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Update Sony Bravia 13 april 2018 apps weg

profile.country.NL.title
WilliamLagerberg
Nieuw

Update Sony Bravia 13 april 2018 apps weg

 Vanmorgen onze sony tv geupdate, helemaal blij 3 jaar Panasonic gehad nooit update, nu 3 maanden een Sony en een update.

Helaa, wij hadden de Videoland app en kijk app en meerdere andere apps, die we niet meer terug kunnen vinden ook niet in de appstore. Ik weet niet wat de update allemaal gedaan heeft, Weet wel dat de videoland app af en toe crashte, dat het geluid altijd na schakelen of spontaan na een pauze voor een drankje op 46 begon, wat rijkelijk luid is. dus ik dacht fijn dat wordt vast allemaal opgelost.

 

Maar nu is mijn vriendin helemaal teleur gesteld want video land werd hier veel gekeken.

 

Heeft iemand advies zijn er meerdere met dit resultaat.   Sony KD-43XE8077

 

william  PE1BSB

 

 

16 ANTWOORDEN 16
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Vreemd de app's die ontbreken zijn voorgeinstalleerde app's. Ook vreemd dat je het over een update heb, maar er is helemaal geen update bekend op de ondersteunings pagina van de XF8505.

 

Al de "power reset" (groene knop ingedrukt houden) uitgevoerd?

 

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Marcel0591
Ontdekker

Hier helaas hetzelfde, bijna.

 

Begin van de avond de update gedaan op mn 43XD8305. Update die dus gisteren al als popup kwam. Vervolgens wou ik zojuist naar de app "TVNL", waar je normaliter alles van de NPO terug kunt kijken. Werkte perfect tot de update, inspreken in de microfoon op de ab en hup naar de bewuste aflevering. 

De app is er nog, maar als ik inspreek bijv in mijn geval zojuist "flikken maastricht", komt er nu opeens een stem "hier is informatie over flikken maastricht". Krijg vervolgens de wereld aan internetzooi info over flikken maastricht, verwijzingen naar oude afleveringen via youtube, wikipedia info vd acteurs etc, maar de aflevering van vanavond als optie geven ho maar. En uiteraard is dat het enige waar ik op zit te wachten. Niemand zit te wachten op al die dergelijke info. Op tv wil je gewoon een aflevering kijken, punt.

 

Zojuist dus maar de tablet aangeslingerd, daar naar de npo app en nu aan streamen via chromecast naar de tv. Wat een ellende! Nu al spijt van de fantaaaaastische update.  Al mijn kleur- en geluidsinstellingen waren trouwens ook al verdwenen na de update. Eerste Sony en ook laatste Sony, vind dit echt zo slecht.

 

Bij de vorige update werkte het knopje van switchen tussen laatst gekeken zenders (die knop boven de mute knop) ook al opeens niet meer. Ook juist weer zo'n functie die vaak gebruikt wordt. Correctie: werd...helaas.

 

Sony, los dit op!

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Huh,

Blijkt nu opeens om XE8077 te gaan. Voor de XE8077 is het de bekende laatst probleemloze update nu ook OTA. Deze update is hetzelfde voor alle andere Android toestellen vanaf 2016.


suc6 ermee,
73's

 

 

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Marcel0591
Ontdekker

Goedemorgen,

 

XE8077 zegt mij niks, OTA ook niet. Enige wat ik weet is dat ik mijn Sony TV niet meer begrijp. Die TVNL app werkte zo ongelofelijk fijn en nu niet meer. Net nog weer geprobeerd, ik spreek bijv in op de microfoon vd AB "met het mes op tafel", dan komt die irritante stem weer. Pas als ik op "OK" druk komt er wat info, maar allemaal info waar je als kijker niet op zit te wachten....wikipedia info over je zoekopdracht. Als iemand op zijn tv naar zo'n app gaat wil hij/zij maar één ding: gewoon dat programma kijken op groot scherm. Info over acteurs etc zoekt iemand wel op op de pc/tablet.

Enige optie waar je uit kunt kiezen is hele oude afleveringen via YouTube, en als je naar digitaal gaat komen er twee opties (gewoon en in HD), namelijk dat er maandag 19 april om 19.50-20.25 een aflevering komt...en die werkt uiteraard niet want dat is toekomst. Maar een aflevering van afgelopen week op je tv toveren is opeens onmogelijk. 

 

En dat geldt dus voor alle programma's/quizen/series etc van NPO. Help...wie kan mij uitleggen hoe ik nu bij NPO spul kom om terug te kijken. Dat werkte altijd perfect...meestal al binnen half uur na afloop vd live uitzending op tv was het beschikbaar in de (sony) TVNL app. Ik noem het maar de sony TVNL app, want in de playstore op de tv is bijvoorbeeld de NPOstart app helemaal niet te vinden.

 

Zou mooi zijn als iemand mij het kan/wil uitleggen. Alvast bedankt! :slight_smile:

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

De XE8077 is de Bravia van de TS (Topic Starter) waar een probleem mee is.

OTA is de afkorting van OnTheAir. De laatste nieuwe firmware wordt eerst via de ondersteunings pagina op de website aangeboden en enkele weken later OTA aan de Bravia als deze aan het thuisnetwerk is gekoppeld.

 

Wat is in vredes naam de app TVNL???

Nooit van gehoord, kan hem ook niet vinden in de Google Playstore.

 

Geen "powerreset" nog uitgevoerd?

 

Sommige adviseren een fabrieksreset na een update, eerlijk gezegd heb ik dit nog nooit uitgevoerd. Wel de "power reset" na een update, deze reset voer ik wekelijks trouwens uit op de aanwezige Bravia's.

 

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Marcel0591
Ontdekker

Aha.

 

Ik ben niet ingehaakt op dit draadje vanwege het specifieke tv type, maar vanwege het onderwerp dat na de update van vd week de apps raar doen.

 

Ik kijk slechts tv, verder gebruik ik enkel de apps youtube, TVNL en KIJK (ook al weken niet meer want na kiezen van terug te kijken programma zie je enkel een zwart beeld met draaiend "laden" rondje, maar gek genoeg wel het geluid van het gekozen programma). TVNL heb ik ook niet bedacht. Stond bij de aanbevolen apps na aanschaf van de Bravia. Ik kon de app "NPO" of "NPO start" niet vinden in de playstore via de bravia. Bleek opeens alles van puur de NPO dus in de app TVNL te zitten. Zelfde kleur oranje als de npo app (zoals die op elk ander android apparaat wél is te installeren) met witte letters TVNL. Waarom Sony het in hemelsnaam "TVNL" noemt ipv "Npo start" weet ik ook niet. 

Wel weet ik dat dat TVNL perfect werkte als ik iets van npo 1 2 of 3 wou terugkijken. Maar dat dat sinds de update helaas niet meer mogelijk is. Ik moet nu het via de tablet terugkijken via de "Npo start" app en dat vervolgens streamen naar de tv via chromecast functie. Op zich niet onoverkomelijk maar wel hoogst irritant aangezien het zo mooi werkte via de tv zelf incl spreekfunctie in de afstandsbediening.

 

Zo vind ik de hele playstore via de Bravia maar vreemd. Heel beperkt aantal apps ondanks dat het android is en als ik nu door de aanbevolen apps ga staan er 19 stuks waaronder dus dat TVNL. Shoot me. 

 

Vanmiddag al naar andere (LG) staan kijken want ik ga mij hier niet lang aan ergeren ook al is de tv nog geen jaar oud. Ik kijk het nog een weekje aan en anders weg ermee ook al vind ik het zonde vd gedane investering.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Het zal wel aan deze kant liggen, maar op zowel de X8509c als op de XE9005 lukt het wel om de voorgeinstalleerde app van KIJK te vinden en te openen met alleen geluid, maar de TVNL kan ik nergens vinden, De NOS app is alleen voor het nieuws en sport. Dit is trouwens niet de Google Playstore. Met de Google Playstore app (Home - apps) zijn in ieder geval meer dan 19 app's beschikbaar.

 

Blijkbaar is het niet bij je bekend dat er verschillende Android platforms zijn. Er is er eentje voor telefoons en eentje voor tablet's en eentje voor TV's (Sony en Philips).

 

Denk eerlijk gezegd niet dat de LG in je app wensen wel kan voorzien, zou me maar eerst goed laten informeren. Zien = Geloven.

 

 


suc6 ermee,
73's

 

 

 

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Marcel0591
Ontdekker

De verschillende platforms wist ik dan weer wel, alleen de benamingen zegt me niks.

 

Ook jij hebt dus geen beeld meer bij KIJK lees ik, enkel geluid. Wat heb je daar nog aan..iets op de tv wat notabene KIJK heet en dan geven ze alleen geluid...man man man. Sloop dan gewoon die hele app ipv dit halfbakken gedoe.

 

En vreemd hoor dat jij als Sony Android gebruiker dat hele TVNL dan gek genoeg niet kent/ziet. Ik ga proberen een foto te sturen als dat lukt van mijn menu "apps toevoegen".

 

Verder geen tijd meer insteken. Gewoon mega mega mega spijt van de update. Misschien is er iets mogelijk met de update teniet doen.

 

20180414_225907_resized.jpg

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

De gele voorgeinstalleerde app van NLTV staat niet hier op de bovengenoemde Bravia's. Nader onderzoek blijkt ook dat op de ene wel Green.TV aanwezig is en op de andere niet. Blijkbaar is er verschil tussen de voorgeinstalleerde app's tussen de diverse jaargangen. Had dit al ontdekt doordat de Internet Browser op de ene wit is en op de andere oranje. Ik zal dit verschil eens neer liggen op een hoger niveau bij Sony.

Wat betrefd de NPO, die zijn continue aan het kloten op het digitale platform. Sinds maanden doet eindelijk "uitzending gemist" in de Hbb applicatie weer.

In de FAQ van KIJK staat dat me daar aan een nieuwe versie werkt van de Smart TV app.

 


73's

 

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!