annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

TV wordt trager na updaten

profile.country.NL.title
fredivan
Lid

TV wordt trager na updaten

Net de laatste update op de XE9305 gezet maar dat maakt het toestel een stuk slomer. Nieuw uit de doos reageerde het toestel vrij vlot als ik in het action menu de optie beeld koos, verscheen vrijwel meteen aan de rechterzijde het vervolg menu.

Na het updaten neemt het weer enige tijd in beslag, traag traag traag.

 

Lukt het verdorie nou echt niet om een toestel van 3000€ een goed werkend besturingsysteem te voorzien?

Op deze manier wordt het net als de xd9305 exit

10 ANTWOORDEN 10
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Wel toch na het opstarten van de nieuwe firmware een "power reset" uitgevoerd?

 

 

suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
fredivan
Lid

nee natuurlijk niet want dat staat niet in de beschrijving van sony hoe te updaten.

Staat wel dat ik vooral de stekker er niet uit moet trekken

profile.country.NL.title
fredivan
Lid

maar inmiddels de "power-reset" gedaan, al begrijp ik niet waarvoor want het updaten start hij uit zich zelf opnieuw op, heeft het geholpen?   Nee niet echt, totaal geen verschil

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Tjdens het update proces staat in beeld het advies inderdaad dat je de stekker er niet uit moet trekken.

Er staat toch "NA het opstarten van de nieuwe firmware"?

 

Blijbaar is de "power reset" nog niet bekend bij je.

Power reset: Groene knop op de afstandsbediening ingedrukt houden totdat er "uitschakelen" in beeld komt.

 

 

suc6 ermee,
73's

 

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
fredivan
Lid

Helaas ben ik WEL bekend met de power reset want ik was de ongelukkige eigenaa r van een XD9305 die zowat elke dag problemen had.

 

Maar waar staat in de beschrijving van sony hier op de site, als ik dus download aanklik en de beschrijving van updaten via een usb stick, waar staat dat ik de tv moet power resetten??

Ik heb de beschrijving inmiddels 2 keer gelezen maar ik zie het niet

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Ik heb niet gezegd dat het in de download instructie staat om na een update proces de "power reset" uit te voeren, het is een advies van de Europese Bravia's gebruikers om na het opstarten van een geupdate firmware de "power reset" uit te voeren.

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
-hans-
Lid

De ontwikkelaarsmode activeren door een aantal malen op build te drukken.

Hierna in ontwikkelaarsmode de 3 vensteranimaties op 0 sec zetten.

Als je met je google account  bent ingelogd wordt de tv ook trager. TV terugzetten naar fabrieksinstelling en wel internet activeren maar niet inloggen naar je google account.

Vraag me niet waarom maar het werkt.

 

MvG Hans

profile.country.NL.title
fredivan
Lid

hoi hans, waar vindt ik de ontwikkelaarsmode en build?

 

Wordt hier hier zo langzamerhand schijtziek van die klo&@#$ sony. In mijn optiek is het niet normaal dat je van alles uit met gaan zetten om een beetje functionerende tv te krijgen.

Na de DV update gaat het gewoon mis met dat ding,had ik met de XD last van vertical banding nu met de XE last van colour banding.

Normaal samenwerking met een willekeurige receiver kan sony niet omdat het toestel nog steeds niet geheel uitschakeld en daar door edid data blijft versturen en opvragen.

 

Overigens staat het toestel ook niet aangesloten op het internet, niet bedraad of of wifi. Dit weer ivm andere problemen van spotify. Ik heb namelijk spotify connect op mijn receiver en als ik dat gebruik vind de tv het schijnbaar nodig om dat over te nemen uit zichzelf. En dan is de boel pas echt in stress.

profile.country.NL.title
-hans-
Lid

1. Ga naar instellingen>toestel info>software-informatie

2. Klik vervolgens minimaal zeven keer op het 'buildnummer'

3. Vervolgens zie je verschijnen dat je ontwikkelaar bent

4. Ga naar instellingen>ontwikkelaarsopties

5. Zoek hier naar 'Animatie

6. Kies bij 'Vensteranimate schalen', 'Animatieschaal overgang' en 'Schaal van duur animator' voor 0x.