annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

TV Sony Bravia XR50X94JAEP springt spontaan aan (vaak 's nachts) icm NextMini

profile.country.NL.title
dg-rg2
Ontdekker

TV Sony Bravia XR50X94JAEP springt spontaan aan (vaak 's nachts) icm NextMini

Deze TV gaat op willekeurige tijdstippen spontaan aan. Na heel veel issues met TV signaal (blokkerig beeld) wat Ziggo niet kon oplossen met nieuwe aansluiten en alles nagemeten te hebben. Gebruiken we nu een Nextmini.

Deze is via HDMI aangesloten, maar nu springt de TV vaak regelmatig spontaan aan.

LED's waren uitgeschakeld omdat deze hinderlijk waren/zijn. Gisteren even aangezet om te testen of de TV daadwerkelijk in standby faat, maar ik zie helemaal geen indicatie op de TV of deze aan of uit staat.

Dit is icm. de vele problemen sinds de aankoop valt ons erg tegen van Sony.

Hopelijk weten jullie een oplossing voor het spontaan aanspringen.

Anders zullen we een 'ouderwetse'  schakelaar gaan plaatsen om de TV daawerkelijk uit teschakelen wat de TV niet ten goede zal komen.

MVG,

Mark 

2 ANTWOORDEN 2
profile.country.NL.title
Strampke
Expert

Dat is allemaal inderdaad vreemd.
Wat ik zelf in zo'n geval zou doen is een factory reset van de TV en dan volgens het boekje weer opnieuw instellen. Dat helpt bij mij met de computer, met de telefoon en mogelijk bij jouw TV ook.

Daarnaast denk ik dat het probleem ergens bij je aansluitingen of instellingen ligt, want anders zouden veel meer mensen last hebben van dit verschijnsel.
En verder: kom je er echt niet uit, bel dan eens met Sony support. Wie weet hebben zij tips. 

 

profile.country.NL.title
dg-rg2
Ontdekker

Beste Strampke,

 

Het blijkt helaas bij meerdere mensen te gebeuren.

In een andere forum heb ik een antwoord gekregen:

Bravia sync is de oorzaak, deze staat op automatisch inschakelen en staat standaard aan voor HDMI aansluitingen.

Erg vervelend voor de slapeloze nachten dat de TV midden in de nacht aanspring.

Ik hoop dat je met deze info andere mensen kunt helpen (zonder fact.default te adviseren, althans bij mijn andere toestellen werkt dat meestal ook niet).

Helaas vind ik dit geen TV voor mensen op leeftijd en hebben we spijt van deze aankoop.

Teveel features om gewoon TV te kijken en erg storings gevoelig m.b.t. antenne/coax signaal.

Toch bedankt voor je reactie.