Deel jouw ervaring!
Krijg bij het opstarten en uitzetten van de televisie de volgende melding : Geen signaal,controleer de externe ingangn of selecteer een andere ingang met de knop : INPUT, hoe kan ik dit oplossen ?
Ik kan wel na foutmelding gewoon weer televisie kijken. Maar er moet toch iets niet juist zijn.
Wat word bedoelt met de knop INPUT. mvg Jac
Helaas hebben we hier nog steeds geen glazenbol, en jij denk dat we zonder enige informatie een oplossing uit de hoge hoed toveren.
- welke typenummer televisie.
- CI+ module of externe mediabox
73's
Model tv is SONY KD49XG8096 (Android)en via externe mediabox.
Jac
Wat is je opstart volgorde?
Media-box ~~ XG8096 of anders?
Wist je dat je de TV-knop van de afstandbediening ook aan een ingang kan toe wijzen.
De knop INPUT knop met een TV-scherm en een pijl aan de linkerkant.
suc6 ermee,
73's
Hoi,
Bedankt voor je reactie.
Klopt, eerst start mediabox op, daarna TV,maar dit heeft daar niets mee te doen.
Kan het iets te maken hebben met HDMI , staat nu op HDMI3-ARC is voor video en audio.poort maar heb al een andere poort geprobeerd , Wat ik nu heb is een nieuwe televisie ,bij de vorige heb ik dit probleem nooit gehad. Als je nog iets te weten zou komen hoor ik het wel .Sommige van wie je verwacht dat ze het wel weten , zelf waar ik de TV gekocht weten het niet en ook bij Ziggo niet.In ieder geval bedankt voor het meedenken. Grt.Jac
Wat betreft INPUT ,is me nu duidelijk.
Heeft de medisbox dan mogelijk iets langer tijd nodig als de XG8096?
Het kan ook zijn dat de XG8096 op een andere HDMI-poort opstart, je kan het opstarten aan een HDMI-poort toewijzen in: Instellingen - Tv kijken - Externe ingangen - TV-toets aanpassen, om de juiste (3) HDMI-poort waar de Media-box op aangesloten is.
suc6 ermee,
73's
Hallo, bij het opstarten en uitzetten van de TV krijg ik elke keer de volgende melding : geen signaal ,controleer de externe ingang of selecteer een andere ingang met de knop INPUT. Na 1 minuut krijg ik gewoon beeld en kan TV kijken. De mediabox werkt goed, dus is niet het probleem , wie kan mij hiermee helpen dat dit opgelost kan worden,dit zou fijn zijn.Is vervelend om die melding iedere keer bij het aan/uit zetten te krijgen.
Groet,Jac
Waarom weer een nieuw topic aanmaken?
Nogmaals het heeft te maken met de opstart/uitschakel tijd van de mediabox.
De melding is dat dezelfde HDMI-poort als waarop de mediabox op is aangesloten?
73's
Lijkt erop dat de TV geen goede handshake krijgt van de HDMI van de mediabox.
Heb je dit ook bij andere apparaten? Wellicht even de HDMI kabels vervangen en kijken hoe dat werkt?
Het heeft te maken met de opstarttijd van de mediabox mocht je dit te snel aanzetten na elkaar.
Hallo,
Nee,bij andere apparaten heb ik dit niet. Zal ik ook eventueel de HDMI kabel van de mediabox vervangen? De opstarttijd van TV en mediabox is samen, altijd zo gedaan bij de vorige TV en werkte goed , nooit een melding gehad . Sinds ik de nieuwe Tv heb krijg ik de melding van geen signaal. Ook eerder al test gedaan als ik de mediabox iest later start,maar geen resultaat. Groet Jac