annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

instabiele internet verbinding

Sergio-Donk
Nieuw

instabiele internet verbinding

Beste gebruikers,

 

Ik heb sinds twee jaar een Sony Bravia TV. Deze TV heeft constant problemen om met de netflix server verbinding te maken. Ik heb inmiddels mijn internet kastje laten vervangen en de TV bekabeld aangesloten. toch krijg ik de foutcode bij netflix. verder heb ik speciaal voor deze TV een aparte Netflix account aangemaakt en toch heeft hij moeite verbinding te maken. Ik heb ook de internet map met dump bestanden geledigd. 

Het uit en opnieuw aanzetten van de tv ( stekker eruit) helpt wel... maar dat kan toch nooit steeds de bedoeling zijn?

 

wat kan ik verder doen om dit te verhelpen?

 

 

4 ANTWOORDEN 4
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert





@Sergio-Donk  schreef:

Beste gebruikers,

 

Ik heb sinds twee jaar een Sony Bravia TV...........................................

 

wat kan ik verder doen om dit te verhelpen?


Helaas een glazenbol hebben we hier nog steeds niet.

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Zoals hierboven wordt aangehaald is het met de informatie zoals u deze nu geeft enkel gokken. 

 

TV kabel bedoeld u vast een Netwerk kabel (UTP) ? 

Wat bedoeld u met apart Netflix account?

Welke fout code krijgt u? 

 

Hoe is het allemaal aangesloten? Met de summiere omschrijving krijg ik sterk vermoede dat het in uw eigen netwerk instellingen zit. Als tv aan uit werkt dan lijkt het erop dat er iets is met IP uitgave (DHCP) op uw router (kastje van internet) 

 

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Het kan te maken hebben met de DNS instellingen. Staat de internetverbinding op automatisch of handmatig? 

Ik kan in elk geval aanraden om het handmatig in te stellen zodat je de DNS zelf kunt invoeren. 

profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Meestal zijn de DNS servers van providers wel oké met het resolven.  Al gebruik ik zelf de DNS servers van Cloudfare. Die is net iets sneller en betrouwbaarder dan die van Ziggo

 

Bedoel je met zelf handmatig invullen. Zelf IP toewijzen aan de TV. Als TS dit gaat doen dan is het wel verstandig om dit adres te reserveren in de DHCP range, zodat deze niet uit gegeven wordt.

 

Daarnaast kan TS ook kijken naar hoelang de lease tijd is van het IP adres. Wellicht verlengen naar een week of langer. 

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web