annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Systeemgeluid na update Marsmallow erg hard

OPGELOST
profile.country.NL.title
Sabas-kd65x9005c
Lid

Systeemgeluid na update Marsmallow erg hard

Vandaag de update uitgevoerd naar Marsmallow op de kd-65x9005c.

Wat direct opviel is dat de systeemgeluiden erg hard zijn in vergelijk met de vorige firmware.

Dit is met name erg iritant als ik bijvoorbeeld door de tv guide wil bladeren of in instellingen kijk.

 

Andere mensen in huis ervaren het als zeer storend de harde "plonk, plonk, plonk".

 

In de instellingen kom ik niet verder dan enkel het systeemgeluid helemaal uit te schakelen.

Mis ik een bepaalde instelling of andere mogelijkheid om dit wel aan maar zachter te kunnen zetten?

 

We hebben de tv nu 14 dagen, hij bevalt erg goed maar bovenstaande samen met de onmogelijkheid om geen Bluetooth koptelefoon te kunnen koppelen storen erg.

 

Hoor graag of iemand hier meer over weet.

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.NL.title
Sabas-kd65x9005c
Lid

Probleem met het erg harde systeemgeluid kwam gisteren weer terug. Mijn vrouw wou een blu-ray dvd spelen voor de kleine meid en heeft waarschijnlijk ergens op gedrukt.

 

Na een avondje slapen even rustig gekeken naar de instellingen. En ja hoor..... je kan het systeemgeluid regelen bij een Android tv. Ga doorvoor als volgt te werk:

Druk op Action menu > selecter in het linker menu TV-speakervolume >geef het gewenste syteemgeluid volume

Tja hoe simpel kan het zijn, je moet het maar net veen weten.
Dus bij deze voor de anderen die een zelfde probleem ervaren de oplosssing.


Ps.

Overigens valt het bluetooth (koptelefoon) probleem niet op te lossen. Dat heeft inderdaad zoals hierboven staat met de niet aanwezige hard/software te maken.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

7 ANTWOORDEN 7
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Het kan volgens mij alleen maar aan of uit. 

 

Dat je geen bluetooth headphone kan aansluiten is niet vreemd. Het BT protocol in de TV ondersteund het niet en gaat niet gebeuren ook. 

Je kunt het wel op verschillende manieren omzeilen door andere apparaten te gebruiken. Een AV receiver kan bijvoorbeeld audio over bluetooth sturen. Dat is mogelijk een oplossing. 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Welkom in de Sony Community,

 


Sabas-kd65x9005c schreef:

We hebben de tv nu 14 dagen, hij bevalt erg goed maar bovenstaande samen met de onmogelijkheid om geen Bluetooth koptelefoon te kunnen koppelen storen erg.

 

Hoor graag of iemand hier meer over weet.


 

Er is de Bluetooth oplossing via een Bluetooth zender vanuit de koptelefoon aansluiting.

 

 

suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Sabas-kd65x9005c
Lid

Probleem met het erg harde systeemgeluid kwam gisteren weer terug. Mijn vrouw wou een blu-ray dvd spelen voor de kleine meid en heeft waarschijnlijk ergens op gedrukt.

 

Na een avondje slapen even rustig gekeken naar de instellingen. En ja hoor..... je kan het systeemgeluid regelen bij een Android tv. Ga doorvoor als volgt te werk:

Druk op Action menu > selecter in het linker menu TV-speakervolume >geef het gewenste syteemgeluid volume

Tja hoe simpel kan het zijn, je moet het maar net veen weten.
Dus bij deze voor de anderen die een zelfde probleem ervaren de oplosssing.


Ps.

Overigens valt het bluetooth (koptelefoon) probleem niet op te lossen. Dat heeft inderdaad zoals hierboven staat met de niet aanwezige hard/software te maken.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert


Sabas-kd65x9005c schreef:

 

Druk op Action menu > selecter in het linker menu TV-speakervolume >geef het gewenste syteemgeluid volume


Dit is toch het standaard volume van het toestel, wat gewoon via  op de afstandbediening ook te regelen is?

 

 

73's

 

Edit: fout antwoord

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Sabas-kd65x9005c
Lid

Nee dat is het niet.

Dat is dan ook de reden waarom ik er tot nu toe nog niet achter gekomen was.

 

Btw

Dit past de toestromen en systeemgeluiden aan. In mijn geval de Sony KD-65X9005C in combinatie met een Sony 5.1 home cinema set.

 

Link

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Als ik TV speaker volume leest denk ik aan het volume niveau van de audio die bij het beeld hoort of het volume niveau van de systeemgeluiden. Hier staan de systeemgeluiden via het Home menu op uit. Wist niet dat he5 geluidsnieau hiervan ook nog eens te regelen was, naar mijn in ziens een overdreven functie met als klap op de vuurpijl om deze functie ook nog in het action menu weer te geven.

 

Maar je had gelijk, het is voor het niveau van de systeemgeluiden en niet voor het niveau van het audiosignaal.

 

 

Bedankt namens de community voor de tip,

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Sabas-kd65x9005c
Lid

Zo zie je maar weer.... Wat de een een onnodige toevoeging  van functie vindt is voor een ander een zeer bruikbare.

 

Ik kan je vertellen dat wanneer dit geluid op niveau 50 is ingesteld (en je niet weet dat dit aan te passen is) dit zeer onaangenaam is. Die keiharde "plonk" bij bijvoorbeeld de tv gids of in het menu is echt niet fijn als er een klein kind ligt te slapen.

 

Maar goed voor degene die dit belangrijk vindt er  wellicht belangrijke toevoeging!