annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Standby-verbruik KD-48A9

OPGELOST
profile.country.NL.title
cyco_nico
Lid

Standby-verbruik KD-48A9

Ik heb sinds een paar weken de Sony KD-48A9. Ik ben heel tevreden over de tv, behalve over het standby-verbruik. Als ik de tv uitzet, blijft deze eigenlijk continu rond de 28 W verbruiken. Dit is nogal wat meer dan de specificaties waarin een standby-verbruik van 0,5 W (+ 2 W voor WiFi) wordt vermeld. 

 

Ik heb de instellingen uit de oplossing van dit topic nagelopen en deze allemaal uitgezet. Dit heeft helaas niets geholpen. Wat kan hier de oorzaak van zijn en hoe kan ik dit verhelpen?  

29 ANTWOORDEN 29
profile.country.NL.title
cyco_nico
Lid

Ik heb de tv maar eens teruggezet naar de fabrieksinstellingen en met de minimale instellingen weer voor de eerste keer geconfigureerd. Ik ben begonnen met eigenlijk alleen de TV-kanalen (via CI+ module). WiFi heb ik expres weggelaten en daardoor kon ik ook niet inloggen met mijn Google account.

 

Zoals min of meer verwacht op basis van de ervaringen van @pa3fws gaat de TV na het uitzetten na enige tijd naar een laag energieverbruik (<0,5 W). 

 

Vervolgens heb ik WiFi wel geconfigureerd (maar nog niet een Google account of bijvoorbeeld AirPlay). Ook in deze situatie gaat de TV na enige tijd naar een laag energieverbruik (0,5 W).

Overigens staan instellingen zoals het bijwerken van de gids in stand-by en automatisch controleren op updates wel gewoon aan. Dit lijkt dus niet uit te maken voor het verbruik. 

 

Ik ga de komende tijd stap voor stap dingen aanzetten en inloggen om te kijken of en waardoor het probleem weer optreedt. 

profile.country.NL.title
cyco_nico
Lid

Vanochtend heb ik AirPlay en HomeKit geconfigureerd. Het viel me op dat bij het instellen van HomeKit de vraag wordt gesteld: "Mobiele apparaten toestaan om deze TV in te schakelen? Hiermee neemt het stroomverbruik in de stand-by-modus toe." 

 

En ja hoor, nadat ik de TV in stand-by zette is deze niet meer teruggegaan naar laag energieverbruik, maar het verbruik in stand-by bleef hangen op 28 W. 

Vervolgens heb ik AirPlay uitgezet en de configuratie van HomeKit ongedaan gemaakt. Hierna ging de TV in stand-by wel gewoon naar <0,5 W. 

 

@pa3fws , heb jij AirPlay / HomeKit geconfigureerd? Of heb je de TV inmiddels teruggestuurd? 

profile.country.NL.title
HereIsTom
Fan

Airplay heb ik wel aan staan, Homekit heb ik niet.

 


__________ Ik kijk met een Sony 55A89 Android TV __________
profile.country.NL.title
pa3fws
Lid

Nee, tv staat hier nog steeds, echter zonder netwerk verbinding, soort domme smart-tv.

Na de reset staat in principe weer alles aan, echter geen hoog verbruik in standby op deze manier.

Aangezien ik de 4k Apple-TV ook heb is erg geen groot gemis qua funtionaliteit.

Ik blijf het topic wel volgen, zal best ooit een schappelijke oplossing komen.

Overigens ervaren andere Android TV gebruikers wel veelvuldig “ontwaken” tijdens standby met daarbij het hogere verbruik, soms wel elke 5 minuten.

Gr,

Rob

profile.country.NL.title
cyco_nico
Lid

Uiteindelijk heb ik ook met mijn Google account ingelogd, zodat ik bijvoorbeeld de Play Store weer kan gebruiken voor apps. Dit heeft geen effect gehad voor het stand-by verbruik. Dit blijft laag (0,5 W) nadat de TV een tijdje uit staat.

 

Ik ben er inmiddels ook achter dat je AirPlay wel gewoon aan kan hebben, maar ik heb HomeKit nog steeds niet geconfigureerd. Ik gebruikte dat in de praktijk toch niet, dus ik vind het geen groot gemis.

Het grootste nadeel is dat je de TV eerst aan moet zetten voordat deze in de lijst van AirPlay apparaten tevoorschijn komt op je iPhone, iPad of Mac. Gelukkig verschijnt de TV vrij snel na het inschakelen van het apparaat. 

profile.country.NL.title
HereIsTom
Fan

Hier staat ook alles aan op de TV, behalve HomeKit en het verbruik is dan meestal 0, soms heel even 25W.

 


__________ Ik kijk met een Sony 55A89 Android TV __________
profile.country.NL.title
pa3fws
Lid

Vandaag nog maar eens een poging gewaagd, na de laatste positieve berichten.

Wifi ingesteld, geen Google account ingesteld. Airplay enabled, geen Homekit.

TV uit en gaat niet in standby, ook niet na een tijd wachten, continue 28W verbruik.

Wifi uitgezet, TV herstart, maar blijft in standby 2W verbruiken.

Dan maar rigoreus wederom fabrieks instellingen gekozen, mooi moment om gelijk de settings op de tv in te stellen voor fUPC gebied ipv Ziggo , verder alles uit gelaten, enkel de hdmi poorten weer ingesteld tijdens de installatie procedure.

TV werkt weer, echter gaat niet meer naar een laag verbruik nu, om gek van te worden.

Dus nu heb ik een domme smart-tv met een hoog standby gebruik….., geen idee waarom deze keer.

Normaal komt na een herstart even in beeld “geen netwerk berbinding”, echter nu komt kort in beeld “geen toegang tot internet”.
Ik ben even lost nu….

gr,

Rob

profile.country.NL.title
pa3fws
Lid

Kleine update, het volgende constateer ik nu.

Blijkbaar duurt het nu een tijd alvorens de tv in standby gaat qua verbruik.

Nog geen exacte details over hoe lang, maar dat zoek ik nog uit.

Als de tv in standby staat gaat hij elke 5 minuten even uit de deep sleep, dat duurt dan een aantal seconden en is te zien aan de link led op de switch en de verbruiks meter.

Als ik het dns netwerk verkeer dan bekijk, dan zie ik dat dit hoofdzakelijk netflix gerelateerd is.

Ik heb de Netflix App nu gedwongen gestopt en zal straks eens kijken of het gedrag dan anders is.

Netflix kan ik missen aangezien ik daarvoor de Apple-TV gebruik.

Wat verder ook nog interessant is dat de tv direct na standby elke 2 minuten de ntp tijd gaat ophalen bij time . android . com. Vreemd omdat de tv zelf de tijd uit het broadcast signaal haalt en daar ook niks aan veranderd kan worden in het settings menu.

Wordt vervolgd..

gr,

Rob

profile.country.NL.title
HereIsTom
Fan

Je moet inderdaad pas kijken als de TV een uur uitstaat of langer, dan staat hij hier meestal op 0 en heel soms even op 25W.


__________ Ik kijk met een Sony 55A89 Android TV __________
profile.country.NL.title
pa3fws
Lid

Het maakt overigens weinig verschil als Netflix uitgeschakeld is, de dns gaat dan elke 5 minuten naar andere sites als talk . google . com of zelfs samba . tv terwijl die niet is geactiveerd.

Als de tv dit elke 5 minuten een paar seconden doet valt het met het extra verbruik nog wel mee (los van het extra uur na uitzetten), maar ik vraag me af of de voeding van de tv dit wel zo prettig vind..

Gr,

Rob